گزیده های خبر درکشور مدعی امن ترین کشور جهان

گزیده های خبر درکشور مدعی امن ترین کشور جهان.13 آذر-94
لابد برای ثواب اربعین  از سوی پاسداران وشرکای شان در گذرنامه دست به کلاهبرداری زده شده است . چون پاسداران وبسیج طرح بسیج واعزام زائر به کربلا را پیگیری می کردند.
فتاحی از دستگیری فردی که با سو ء استفاده از ایام اربعین دفتری را در پردیس اجاره و اعلام کرده بود که ویزای یک روزه برای عراق و سفر به کربلا صادر می‌کند، خبر داد.
 «
حیدر فتاحی» در گفت‌وگو با میزان، از دستگیری یک کلاهبردار در پردیس خبر داد و گفت: این فرد با سو ء استفاده از ایام اربعین دفتری را در پردیس اجاره و اعلام کرده بود که ویزای یک روزه برای عراق و سفر به کربلا به در این ایام صادر می‌کند.
 
وی افزود:‌ مردم نیز که فکر کرده بودند اقدام این فرد قانونی است مبالغ هنگفتی را به وی داده بودند تا برای آن‌ها ویزا صادر شود.دادستان عمومی و انقلاب پردیس تصریح کرد:  با گزارش‌های رسیده به دستگاه قضا تحقیقات لازم در خصوص رسیدگی به این موضوع صورت گرفت و خیلی زود این فرد بازداشت شد.
 
فتاحی یادآور شد: تا به امروز بیست نفر از این فرد که میلیون‌ها تومان از مردم کلاهبرداری کرده است، شکایت کرده‌اند و پرونده وی در دست بررسی است.
گذشته از اینکه خبری  از حضور میلیونی درروز اربعین در تهران نبوده است . ولی بدون شک این دیدار سازماندهی شده هدفمند بوده است . برای اینکه هدف از این نمایش گردآوری لباس شخصی ها و ساندیس خوران وبسیجیان وپاسداران زیرچتر پاسداران بوده است تا باپوشش نام دانشجو  به دیدار خامنه ای درروز اربعین  بروند تابه خامنه ای لبیک بگویند تا شرایط   فضا سازی امنیتی درمحیط های دانشجویی درآستانه برگزاری روز دانشجودرسالگرد 16 آذر مناسب شودتا مجوز برپایی مراسم  اعتراضی سالگرد روزدانشجو به دانشجویان  درد انشگاه هاداده نشود . ازسوی دیگر ۀخوندپناهیان هم با چراغ سبز خامنه ای روحانی ورفسنجانی و حامیان شان را متهم به خوارج ..... کرد . یعنی بستر سازی کد رد صلاحیت نامزدان انتخابات اسفند وابسته به اینان در اسفند از سوی شورای نگهبان آلت دست خامنه ای.
 به گزارش تسنیم، طبق روال سالهای گذشته امسال نیز دانشجویان در قالب دسته های عزاداری خواهران و برادران میهمان حسینیه امام خمینی (ره) هستند.
 
ساعتی پیش هزاران دانشجوی دانشگاه‌های تهران در غالب دسته‌های عزاداری از دانشگاه تهران و به منظور اقامه عزای اربعین حسینی در محضر رهبر معظم انقلاب، به سمت بیت رهبری در خیابان فلسطین حرکت کردند.
آنقدر در کشور مدعی امن ترین کشور جهان آزادی و امنیت زیاد است که داور مسابقه فوتبال پس از مسابقه تو کوچه پس کوچه با چاقو وسرنیزه مورد تعقیب وحمله قرار می گیرد!
 اگر به این ها اعتماد کنند صدها فغانی، ترکی و جهانبازی خواهیم داشت به شرط اینکه از الان دنبال رای جمع کردن در اسفندماه نباشیم. دنبال این باشیم سعید مظفری زاده ها را برگردانیم.علی خسروی درباره اینکه در دربی خوزستان اشتباهات داوری رخ داد و حواشی عجیبی هم بعدش پیش آمد، گفت: این اتفاقات دیگر طبیعی است.داور در این بازی دو پنالتی گرفت که هر دو درست بود.می دانید پس از مسابقه چه بر سر داور آوردند؟ او را با سرنیزه و چاقو در کوچه پس کوچه های اهواز تهدید کردند و یگان ویژه به دادش رسید. من از منتقدین کمیته داوران و شخص اصفهانیان هستم چون تفکرش را قبول ندارم اما در این هفته جوانان آمدند و این امیدها را افزایش داد.
 به گزارش تابناک، پیشکسوت داوری افزود:ما در این فوتبال فغانی را منزوی کردیم، صالحی را به سلاخی کشیدیم و بقیه را سوزاندیم. این هفته 4 داور جوان سوت زدند و مشخص شد که این ها هم می توانند قضاوت کنند.حرف ما این است کمیته داوران به فکر بیانیه 22 بندی نباش. اجلاس سران هم 10 بند بیشتر نداشت. باید کار خودشان را انجام بدهند و به حاشیه نروند. فغانی آماده ترین داور ما در آسیا است. احمد صالحی و زرگر هم همین شرایط را دارند و باید اجازه داد آنها در آرامش کارشان را کنند. روزی که عسگری ها و اصفهانیان از داوری رفتند و جوانانی مثل من و جلال مرادی آمدند شرایط داوری در آن مقطع بهتر شد. به نظر من این جوانگرایی اتفاق خوبی است. شخصیت کاریزماتیک داوران ما با توجه به اتفاقات هفته های گذشته پایین آمده اما هفته سیزدهم بدون تردید بهترین قضاوت های لیگ برتر بود.
 
خسروی درباره اینکه عنایت گفته می خواهد از حنطه شکایت کند گفت:با شکایت و تهدید کاری از پیش نمی رود. پس از محرومیت همان آدم ها همان حرف ها را می زنند. حنطه را می شناسیم. امروز خیلی از داوران ما افسرده شدند و رفتند. در زندگی شخصی شان دچار مشکل شدند.من با این ها زندگی کردم. اگر به این ها اعتماد کنند صدها فغانی، ترکی و جهانبازی خواهیم داشت به شرط اینکه از الان دنبال رای جمع کردن در اسفندماه نباشیم. دنبال این باشیم سعید مظفری زاده ها را برگردانیم.
اینهم بخشی ازعملکرد 5 ساله جاده های مرگ آفرین رژیم و ارونه ی ولایت فقیه که مدعی امن ترین کشور جهان است.  توجه داشته باشید که آنقدر جان شهروندان ایرانی بی ارزش شده که در 5 سال گذشته جاده های مرگ آفرین کشور سالی20 هزار تولید مرگ  داشته است!
آمارها حاکی از آن است که در ۵ سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که این آمار بسیار بالای در بخش سوانح جاده ای به شمار می رود.
 
به گزارش مهر، بر این اساس، آمارها نشان می دهد در سال‌های ۸۴ و ۸۵ بیشترین مرگ و میر در سوانح جاده ای اتفاق افتاده است به طوری که در سال ۹۴، ۲۷ هزار و ۷۴۶ نفر در اثر تصادفات جاده ای، جان خود را از دست دادند.
 
این موضوع زنگ خطر را برای مسئولان به صدا درآورد و از سال ۱۳۸۶، تصادفات سیر نزولی خود را طی کردند به طوری که در این سال، مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای به رقم ۲۲ هزار و ۹۱۸ نفر رسید.
 
البته آمار تصادفات در سال ۸۷ نسبت به سال قبل از آن بازهم با افزایش روبرو شد و به رقم ۲۳ هزار و ۳۶۲ نفر رسید اما بازهم نسبت سال های ۸۴ و ۸۵ تعداد متوفیان حوادث  رانندگی کمتر بود.
 
در سال ۸۸، تعداد تلفات سوانح رانندگی به رقم ۲۲ هزار و ۹۷۴ نفر رسید و این رقم در سال ۸۹ بازهم به رقم ۲۳ هزار و ۲۴۹ نفر افزایش یافت براساس این گزارش، تعداد مرگ و میر ناشی از سوانح از سال ۱۳۹۰ با سیر کاهشی مواجه شد و این سیر کاهشی تاکنون ادامه داشته است بطوریکه درسال ۹۰، تعداد ۲۰ هزار و ۶۸ نفر تلفات به ثبت رسید.
 
همچنین در سال ۹۱، رقم تلفات جاده ای به ۱۹ هزار و ۸۹ نفر، درسال ۹۲ به ۱۷ هزارو ۹۹۴ نفر و در سال ۹۳ به ۱۶ هزار و ۸۷۲ نفر کاهش یافت که به نظر می رسد این سیر کاهشی برای امسال هم ادامه داشته باشد.
مگر گفته نمی شود که تهران 20 هزارکارتون خواب دارد که 5 هزار نفرشان زن هستند؟ از این تعداد 5 هزار نفر کارتون خواب زن چه تعدادشان معتاد هستند؟ معتادان جمع آوری شده کجا برده می شوند؟ مگر اولین باراست که  معتادان  جمع آوری می شوند؟ به ویژه اینکه سن اعتیاددختران به 13 سال کاهش یافته است؟چرا گفته نمی شود عامل اعتیاد به خصوص اعتیاد زنان چیست ؟ چرا با ریشه این پدیده مبارزه نمی شود؟ راستی  آیا واقعاً در تهران 15 میلیونی 160 معتاد زن وجوددارد!!
فرماندار تهران گفت: روز گذشته ۱۶۰ معتاد زن متجاهر از سطح شهر تهران جمع آوری شد و البقای امروز و فردا جمع آوری می شوندعیسی فرهادی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت اجرای طرح جمع آوری معتادان زن متجاهر در سطح شهر تهران گفت: تا آخر وقت روز سه شنبه ۱۶۰ معتاد متجاهر زن در سطح شهر تهران جمع آوری شده و وارد کمپ شفق شدند و الباقی هم امروز و فردا از سطح شهر جمع آوری می شوند.
  
وی در پاسخ به اینکه نیروی انتظامی اعلام کرده آمار معتادان زن در سطح شهر ۱۰۰۰ نفر است و آمار شما ۵۰۰ نفر را اعلام کرده افزود: در خیابان ها همان ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر است اما اگر محله هرندی را اضافه کنیم همان حدود ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر است اما تمام این آمارها حدسی است.
 
فرماندار تهران همچنین از استاندار تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران، بهزیستی، شهرداری تهران، ستاد مبارزه با مواد مخدر تهران، دستگاه قضائی و شهرداری تهران تشکر ویژه کرد

اینهم  چند گزیده خبرهای دیگر که آشکارا می گوید  امنیت اجتماعی چگونه است  وحفاظت از جان شهروندان ایرانی درداخل کشورو برون مرز چگونه برقرار می شود آنهم درکشوری که ادعا می شود امن ترین کشور جهان است ؟
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به سانحه سقوط مینی‌بوس به رودخانه و مفقود شدن 10 نفر گفت: پیکر 5 نفر از مفقودان پیدا شده و امدادگران همچنان در جستجوی 5 مفقودی دیگر هستندبه گزارش فارس، ناصر چرخساز با اشاره به سقوط یک دستگاه مینی‌بوس در محور هراز به داخل دره حدفاصل پل وانا، اظهار داشت: در ساعت 14:25 دقیقه امروز(چهارشنبه) وقوع این حادثه به مرکز هماهنگی و کنترل عملیات‌های اضطراری جمعیت هلال‌احمر اطلاع داده شد و بلافاصله نیروهای عملیاتی به محل اعزام شدندوی با تاکید بر اینکه مینی بوس سقوط کرده به دره در محور هراز دارای 19 سرنشین بود، بیان کرد:  6 تن از سرنشینان این مینی بوس مصدوم شدند و  10 تن به دلیل سقوط در رودخانه و شدت جریان آب مفقود شدند که  5 تن از مفقودان با تلاش تیم های جست و جو و نجات جمعیت هلال احمر پیدا شدندبه گفته رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، در حال حاضر پنج تیم تخصصی جست و جو و نجات جمعیت هلال احمر مشغول انجام عملیات برای یافتن پنج مفقود باقی مانده هستند.  وی خاطرنشان کرد: عملیات جست و جو و نجات تا پیدا کردن تمامی مفقودان همچنان ادامه می یابد.
رئیس پلیس راه استان زنجان:
رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: تصادف شب گذشته محور زنجان به قزوین بین کامیون و پژوی 405 سه کشته و سه مصدوم بر جای گذاشته است.خبرگزاری فارس: تصادف محور زنجان به قزوین 6 کشته و مجروح بر جای گذاشت علی اصغر شیرمحمدی امروز در گفت‌وگو با فارس از وقوع یک تصادف طی شب گذشته در محور زنجان به قزوین خبر داد و اظهار کرد: این تصادف 6 کشته و مجروح بر جای گذاشته است.وی کامیون بنز باری و خودروی پژوی 405 را دو خودروی درگیر در تصادف شب گذشته اعلام و اضافه کرد: عدم توجه به جلوی راننده خودروی کامیون عامل وقوع این تصادف گزارش شده است.رئیس پلیس راه استان زنجان در تشریح وضعیت تلفات و مصدومان تصادف شب گذشته گفت: از سه تلفات این حادثه دو نفر در صحنه و یک نفر در بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند.شیرمحمدی محل وقوع تصادف بین کامیون و پژوی 405 را کیلومتر 75 لاین شمالی اتوبان زنجان به قزوین اعلام کرد و افزود: این تصادف ساعت 22 و 30 دقیقه شب گذشته روی داده است.وی وضعیت جاده‌های استان زنجان را عادی دانست و تاکید کرد: حجم تردد در این محورها هم عادی است، هر چند تعداد اتوبوس‌های در حال تردد محورهای استان بالا رفته است.رئیس پلیس راه استان زنجان بازگشت زائران اربعین حسینی را دلیل افزایش حجم تردد در محورهای استان عنوان کرد و گفت: تردد اتوبوس‌ها به هنگام شب افزایش قابل ملاحظه‌ای در این محورها یافته است.شیرمحمدی به پیش‌بینی انجام شده برای کاهش دمای استان طی چند روز آینده و احتمال بارش برف اشاره و به رانندگان توصیه کرد: در صورت لازم بودن سفر در این شرایط جوی، تجهیزات گرمایشی مورد نیاز این فصل را همراه خود داشته باشند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم گفت: بر اثر برخورد شدید یک دستگاه تاکسی ون با مانع در این استان، دو تن جان خود را از دست دادندسرهنگ اردشیر جمشیدی راد ، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این حادثه ساعت 8:20 صبح امروز در جاده قدیم - تهران رخ داد که یک دستگاه تاکسی ون از مبدا مهران به سمت کرج در حرکت بود که به علت عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده، در کیلومتر 40 جاده قدیم - تهران با تپه خاک حاشیه راه برخورد کردوی با بیان اینکه این خودرو 10 سرنشین داشت، ادامه داد: در این حادثه راننده و یک تن از سرنشینان که از اتباع خارجی بود، فوت کردند و چند تن دیگر از سرنشینان مصدوم و توسط آمبولانس های اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی قم منتقل شدندجمشیدی راد در ادامه ضمن هشدار به زائران اربعین حسینی که در مسیر بازگشت به شهرهای خود هستند، از راننده ها تقاضا کرد: با توجه به موج بازگشت مسافران از کربلا و شلوغی جاده ها، به هیچ عنوان با خستگی و خواب آلودگی اقدام به رانندگی در ادامه مسیر نکنندوی افزود: پیش بینی شده است کاروان های اربعین که در مسیر بازگشت هستند، در مکان هایی از حوزه استان قم که نذری توزیع می شود توقف و استراحت کنند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: در حادثه آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی ۲۴ واحدی واقع در دولت‌آباد، ۲۰ نفر از ساکنان این ساختمان نجات یافتندجلال ملکی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در ساعت 13 و 45 دقیقه روز گذشته آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی واقع در دولت آباد به سامانه آتش‌نشانی شهر تهران اعلام شدوی ادامه داد: مأموران دو ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروی تنفسی و نردبان هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شدندملکی بیان داشت: با حضور آتش‌نشانان مشاهده شد در مجتمع مسکونی صالحین که 6 طبقه در 24 واحد دارد، در طبقه سوم آن آتش‌سوزی رخ داده و دود حاصل سایر طبقات را نیز در برگرفته بودوی گفت: آتش‌نشانان توانستند دو مرد 36 ساله را که در منزل گرفتار شده بودند، نجات دهند که مقداری سوختگی داشتند و تحویل اورژانس شدندسخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز 20 نفر از ساکنان این ساختمان را خارج کردند و آتش به‌طور کامل خاموش شدبه گفته ملکی در ساعت 15 و 29 دقیقه روز گذشته عملیات این حادثه به اتمام رسید.
مینی‌بوس حامل 18 زائر فریدونکناری اربعین حسینی در محور هراز واژگون شد که دست کم هشت نفر جان خود را از دست دادند.  به گزارش فارس، ظهر امروز مینی‌بوس پلاک عمومی حامل 18 نفر از زائران اربعین حسینی که از روستای جزین بخش مرکزی شهرستان فریدونکنار از این سفر معنوی باز می‌گشتند، دچار سانحه شدید شددر این حادثه دلخراش که در محور هراز رخ داد، این مینی‌بوس نرسیده به منطقه گزنگ به اعماق دره سقوط کرد و متلاشی شددر این حادثه تاکنون هشت نفر جان خود را از دست دادند و حال مجروحان و مصدومان نیز وخیم گزارش شده استگفته می‌شود خستگی و ناتوانی راننده در کنترل خودرو و لغزنده بودن جاده دو عامل اصلی این حادثه دلخراش بوده استرئیس شورای اسلامی روستای جزین ضمن تایید این خبر اظهار کرد: این خبر صحت دارد و هم‌اکنون بر سر صحنه حاضر شده‌ایمعلی نیکزاد با بیان اینکه تمام نیروهای امدادی و آمبولانس‌ها در محل وقوع حادثه حضور دارند، افزود: 18 نفر سرنشین این مینی‌بوس از اهالی روستای جزین بخش مرکزی شهرستان فریدونکنار بودند که از حدود 10 روز پیش عازم کربلا شدندرئیس شورای اسلامی روستای جزین در ادامه با صدایی حزن آلود و بلند یا ابوالفضل و یا حسین گفت و ضمن گریستن، تلفن را قطع کرد.
یک رسانه ترکیه ای روز چهارشنبه نوشت: یک زن ایرانی در استانبول ترکیه کشته شدبه گزارش ایرنا خبرگزاری «آناتولی» ترکیه نوشت: این زن بامداد چهارشنبه در هتلی در استانبول به قتل رسیده استبر اساس این گزارش، پلیس تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است.
 
آناتولی نوشت: این زن که به همراه همسر و فرزند خود در هتلی در محله «جهانگیر» استانبول اقامت داشته است، دیشب در حمام اتاق خود به ضرب چاقو کشته شده استآناتولی نوشت: ظاهرا همسر این زن در زمان وقوع حادثه در بیرون از هتل بوده اندرسانه ترکیه ای نوشت: جسد این زن به پزشکی قانونی منتقل شده و پلیس تحقیقات خود را آغاز کرده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت:تصادف اتوبوس زائران ایرانی در عراق 4 کشته و 24 زخمی بر جای گذاشتبه گزارش تسنیم، محمد سلیمانی مهری اظهار داشت: حادثه رانندگی برای زائران ایرانی در کشور عراق رخ دادوی افزود: 28 کشته و زخمی در پی سانحه رانندگی برای زائران ایرانی در کشور عراق بر جای مانده است که نیروهای امدادگر هلال احمر به سرعت برای امدادرسانی به منطقه حادثه اعزام شدندمدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام عنوان کرد: متاسفانه در سانحه رانندگی که در منطقه حله کشور عراق رخ داد چهار نفر کشته و 24 نفر زخمی شدندوی گفت: نیروهای امدادی هلال احمر در کشور عراق به مجروحین ناشی از این حادثه خدمات لازم را ارائه دادند و تعدادی از این مجروحین توسط اتوبوس آمبولانس‌های هلال احمر و اورژانس کشور به بیمارستان امام حسین (ع) شهر مهران اتنقال داده شدندوی گفت: خوشبختانه وضعیت مصدومین انتقال یافته خوب و مساعد است.