صندوق بين المللي پول: اقتصاد ايران همچنان درجا مي زند

صندوق بين المللي پول: اقتصاد ايران همچنان درجا مي زند 2 دی -94
توقع است پس ا ز 37 سال اقتصاد خری خمینی شیاد واقتصاد جهادی- مقاومتی یاا قتصادجنگی خامنه ای  همراه با اختلاس ورشوه ورانت وغارتگری های نجومی  اقتصاد  به جای درجازدن وبحرانی بودن  رونق وشکوفایی داشته وخودکفایی باشد؟
صندوق بين المللي پول در گزارش سالانه خود اعلام کرد که اقتصاد ايران همچنان دچار مشکل است و رشد اقتصادي اين کشور براي سال مالي 2015-2016 هم حدود صفر است.
    به گزارش فارس به نقل از بيزينس تايمز، صندوق بين المللي پول در گزارش بازنگري سالانه خود اعلام کرد که اقتصاد ايران تا زمان لغو تحريم ها و زماني که ايران بتواند نفت بيشتري صادر کند کماکان دچار مشکل است.

    اين در حاليست که در آستانه لغو تحريمهاي ايران قيمت جهاني نفت در سراشيبي سقوط است و اين مسئله تصميمات شرکتها در زمينه سرمايه گذاري و پيش بيني مصرف انرژي را به تعويق انداخته و موجب کاهش فعاليت هاي اقتصادي جهاني در سه ماهه چهارم سال مالي 2014-2015 شده است.

    براساس گزارش صندوق بين المللي پول، رشد واقعي اقتصادي ايران بين 0/5- تا 0/5+ براي سال مالي 2015-2016 تخمين زده شده است. نرخ تورم ايران نيز انتظار ميرود تا پايان سال بعد حدود 14 درصد باشد.

    صندوق بين المللي پول در تخمين خود آورده است که اين مسئله براي سال 2016-2017 بهتر و درخشان تر است. در بخشي از اين گزارش آمده است: «چشم انداز 2016-2017 مشروط به برداشته شدن تحريم هاي اقتصادي، روشن تر خواهد بود. انتظار مي رود توليد نفت بيشتر، هزينه کمتر تجارت و مبادلات مالي و احياي دسترسي به دارايي هاي خارجي موجب شود که ميزان واقعي توليد ناخالص داخلي به حدود 4 تا 5/5٪ در سال آينده برسد

    بنابر گزارش صندوق کل درآمدهاي نفتي ايران در سال جاري نسبت به سال گذشته 20/1 ميليارد دلار کاهش يافته است. درآمدهاي نفتي ايران امسال 35/3 ميليارد دلار و در سال گذشته 55/4 ميليارد دلار برآورد شده است.

    به گزارش صندوق درآمدهاي نفتي ايران در سال آينده به 48/6 ميليارد دلار مي رسد.

    برآوردهاي جديد صندوق بين المللي پول نشان مي دهد که معضل بيکاري در سال جاري تشديد شده است و از 10/6 در سال گذشته به 11/9 در سال جاري رسيده است. اين رقم براي سال آينده 12/5 درصد پيش بيني شده است.

    صندوق پيش بيني کرده است متوسط قيمت نفت ايران در سال آينده به 52/90 دلار در هر بشکه برسد در حالي که اين رقم براي امسال 49/1 دلار در هر بشکه برآورد شده است. البته با توجه به قيمت کنوني نفت در جهان اين رقم بسيار خوش بينانه به نظر مي رسد. متوسط قيمت نفت ايران در سال 2013 نيز 79/1 دلار به ازاي هر بشکه اعلام شده است.