گزیده خبرهای 7 بهمن – 94 قسمت -8

   گزیده خبرهای 7 بهمن – 94 قسمت -8
    مرگ يک نفر با انفجار پيک نيک
    تبريز- فارس: مسئول روابط عمومي مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي آذربايجان شرقي گفت: انفجار گاز پيک نيک و ريزش آوار در خانه باغ روستاي «ايلات يالقوز آغاج» کشک سراي مرند مرگ يک نفر و مصدوميت يک نفر ديگر را رقم زد.    حبيب حسينقلي زاده افزود: با اعزام پايگاه فوريت هاي پزشکي کشک سراي به محل حادثه فوت يک مرد 40 ساله و مصدوميت پسربچه 8 ساله گزارش شد که مصدوم حادثه نيز به بيمارستان مرند انتقال يافت.             
    آتش سوزي عمدي بانک
    همدان - ايرنا: مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني همدان گفت: به دنبال تماس تلفني يک شهروند و اطلاع رساني از بروز آتش در بانک رسالت شهر همدان، نيروهاي آتش نشاني پس از 90 دقيقه آتش را مهار کردند.    مسعود دهباني با ذکر اينکه آتش سوزي عمدي بوده است افزود: احتمال مي رود فردي وسيله اي را آتش زده و آن را به داخل بانک رسالت پرتاب کرده باشد با اين وجود تحقيقات در اين رابطه ادامه دارد.    وي ادامه داد: در اين آتش سوزي بخشي از اسناد و مدارک بايگاني بانک، طعمه آتش شد که خسارت وارده ناچيز بوده است.
خبر ويژه 
جنجال عليه شوراي نگهبان با استقبال گروهك آمريكايي روبرو شد
رئيس گروهک نهضت آزادي از اظهارات هفته گذشته روحاني عليه شوراي نگهبان استقبال کرد.    ابراهيم يزدي در مصاحبه با ارگان فتنه (کلمه) و درباره رد صلاحيت برخي وابستگان به فتنه گفت: مردم(!) انتظار دارند روحاني در برابر بي قانوني شوراي نگهبان بايستد.    وي گفت: تنها راه مقابله آقاي دکتر روحاني با سياست هاي خلاف قانون شوراي نگهبان خودداري از برگزاري انتخابات است. اما آيا ايشان اولابه چنين سياستي اعتقاد دارد يا نه؟ و ثانيا امکان و توان خودداري از برگزاري انتخابات مخدوش را دارد يا نه، هنوز نمي توان با قاطعيت نظر داد. آقاي روحاني به حق اين اقدامات شوراي نگهبان را خلاف قانون اساسي تلقي کرده است. از طرف ديگر به هنگام آغاز به کار، به عنوان رئيس جمهوري، به اجراي قانون اساسي و حمايت از حقوق ملت سوگند ياد کرده است. مردم انتظار دارند ايشان در برابر اين بي قانوني ها ايستادگي کنند.
    
نکته قابل تامل، تمجيد چندباره روحاني از مهندس بازرگان (اولين رئيس نهضت آزادي) در طول سال هاي اخير است. وي در مراسم شانزده آذر براي بازرگان سلام و درود فرستاد.
    
روحاني 26 مرداد امسال نيز جملاتي قابل تامل عنوان کرد. در نشست مشترک دولت و استانداران با بيان اينکه هيچ حزب، جناح و گروه قانوني در کشور نبايد احساس ياس کنند، افزوده بود مجلس آينده متعلق به يک حزب و جناح نخواهد بود. اين نظر مقام معظم رهبري و گفته قانون اساسي ماست و مگر مي شود جناحي بگويد که من يک خم رنگرزي پيدا کرده ام که مي توانم آنجا را به هر رنگي که بخواهم درآورم؛ اينگونه نيست. روحاني با اشاره به اين که امام راحل معتقد بود ميزان راي ملت است، اظهار داشته بود: ما فقط بايد زمينه را براي برگزاري يک انتخابات سالم و باشکوه آماده کنيم. مگر مجلس اول پس از انقلاب اسلامي که در آن زمان حتي شوراي نگهبان نيز وجود نداشت و همه حتي گروهک هاي مخرب در آن حضور داشتند بهترين مجلس تاريخ اين کشور نبود؟
    
يادآور مي شود در دوره اول مجلس شوراي اسلامي که از خرداد 59 آغاز به کار کرد عناصري از گروهک هاي التقاطي مختلف چپ و راست (نظير ابراهيم يزدي، بازرگان، صباغيان، معين فر، غضنفرپور، يوسفي اشکوري، سلامتيان و...) حضور داشتند اما با وجود سعه صدر نظام، عملکرد گروهک هاي ليبرال و مارکسيستي و آشکار شدن ماهيت تدريجي آنها ثابت کرد که اين طيف کمترين سازگاري با جمهوري اسلامي ندارند و به نيابت از آمريکا و شوروي و انگليس در کشور فعاليت مي کنند.
    
به همين دليل حضرت امام 30 بهمن سال 66 به صراحت در پاسخ نامه وقت وزير کشور و درباره صلاحيت امثال نهضت آزادي تصريح فرمودند:    «در موضوع نهضت به اصطلاح آزادي، مسايل فراواني است که بررسي آن محتاج به وقت زياد است. آنچه بايد اجمالاگفت آن است که پرونده اين نهضت و همين طور عملکرد آن در دولت موقت اول انقلاب شهادت مي دهد که نهضت به اصطلاح آزادي طرفدار جدي وابستگي کشور ايران به آمريکا است و دراين باره از هيچ کوششي فروگذار نکرده است و حمل به صحت اگر داشته باشد، آن است که شايد آمريکاي جهانخوار را که هر چه بدبختي ملت مظلوم ايران و ساير ملت هاي تحت سلطه او دارند از ستمکاري اوست- بهتر از شوروي ملحد مي دانند و اين از اشتباهات آنها است. در هر صورت به حسب اين پرونده هاي قطور و نيز ملاقات هاي مکرر اعضاي نهضت چه در منازل خودشان و چه در سفارت آمريکا و به حسب آنچه من مشاهده کردم از انحراف آنها که اگر خداي متعال عنايت نفرموده بود و مدتي در حکومت موقت باقي مانده بودند، ملت هاي مظلوم به ويژه ملت عزيز ما اکنون در زير چنگال آمريکا و مستشاران او دست و پا مي زدند و اسلام عزيز چنان سيلي از اين ستمکاران مي خورد که قرن ها سر بلند نمي کرد و به حساب امور بسيار ديگر، نهضت به اصطلاح آزادي صلاحيت براي هيچ امري از امور دولتي يا قانون گذاري يا قضايي را ندارند...»    گفتني است هاشم صباغيان ارديبهشت 94 در مصاحبه با آرمان روحاني را از برخي جهات شبيه بازرگان معرفي کرده بود.
خبر ويژه 
مخالفت آمريكا با برقراري پرواز مستقيم به ايران

مقامات دولت اوباما مذاکره با ايران را با هدف از سرگيري پروازهاي مستقيم بين دو کشور تکذيب کرده اند.    «واشنگتن فري بيکن» با درج اين خبر نوشت: تکذيب مقام دولت اوباما در حالي صورت گرفت که رئيس ايران اير هواپيماي ملي ايران در آخر هفته گذشته اعلام کرد که بين آمريکا و ايران مذاکراتي در مورد از سرگيري پروازهاي مستقيم بين دو کشور در جريان است.    اين تکذيب که در پاسخ به يک سوال «فري بيکن» صورت گرفت، همزمان با درگير شدن ايران در مذاکره با ايرباس براي خريد بيش از يکصد هواپيماي جديد انجام شده است.    مقامات دولت اوباما مي گويند؛ چنين چيزي حقيقت ندارد و به چندين مورد نگراني که از سرگيري پروازها را پيچيده و بغرنج خواهد ساخت، اشاره کردند.    يک مقام وزارت خارجه آمريکا به فري بيکن گفت: «هيچيک از مقامات دولتي آمريکا در چنين مذاکراتي مشارکت نداشتند.» از سرگيري پروازها بين آمريکا و ايران چيزي نيست که ما در حال بررسي آن باشيم. وجود مسائلي مربوط به تنظيم مقررات و غيره، مانع از پروازهاي مستقيم بين آمريکا و ايران خواهد شد.» يک مقام دولتي ديگر نيز تاييد کرد که پروازهاي مستقيم بين آمريکا و ايران «چيزي نيست که مدنظر قرار گيرد.» مسافران ايراني عمدتا قادر به گرفتن ويزاي آمريکا نخواهند شد.    همچنين سخنگوي وزارت خارجه آمريکا مذاکره با ايران را براي برقراري پرواز مستقيم تکذيب کرد.    به گزارش خبرگزاري دانشجو به نقل از فارن پالسي، وزارت امور خارجه آمريکا گزارش هاي انتشار يافته را درباره مذاکرات تهران و واشنگتن درخصوص برقراري پروازهاي مستقيم ميان دو کشور رد کرد. سم وربرگ سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا اعلام کرد: «اين موضوعي نيست که فعلادر دست بررسي قرار داشته باشد، برخي از مسائل مانند مقررات و قوانين و چيزهاي ديگر وجود دارند که در شرايط کنوني مانع از برقراري پروازهاي مستقيم ميان ايران و آمريکا مي شوند