گزیده خبرهای 15 فروردین – 95 قسمت -7

گزیده خبرهای 15 فروردین – 95 قسمت -7
خبر ويژه 
گزافه گويي رئيس جمهور آمريكا با 19 هزار ميليارد دلار بدهي
باراک اوباما مدعي شد اقتصاد ايران امنيت مي خواهد نه آزمايش موشک.    به گزارش صداي آمريکا اوباما در يک نشست خبري در واشنگتن خطاب به ايران مدعي شد اقتصاد امنيت مي خواهد نه آزمايش موشک و دادن سلاح به حزب الله.    اوباما گفت ايران اکنون به خاطر توافق هسته اي مي تواند از مزاياي برداشتن تحريم ها استفاده کند اما اين به رفتار مقام هاي تهران ربط دارد.    رئيس جمهوري آمريکا افزود: در هفته هاي اخير ايران آزمايش موشکي داشت، اين کارها باعث نگراني اقتصاد مي شود، آيا ايران مي خواهد اين پيام را بدهد؟    اين اظهارات در حالي است که آمريکا بزرگ ترين توليدکننده و آزمايش کننده کاربر انواع تسليحات است و اوباما اگر در ادعاي خود صداقت داشته باشد، بايد به جاي نسخه پيچي براي ديگران، براي کاهش بدهکاري رو به تصاعد دولت آمريکا- رقم 19 هزار ميليارد دلار که رکوردي بي نظير در جهان است- و رفع گرفتاري هاي اقتصادي بزرگ رژيم و مردم آمريکا از طريق کاهش بودجه هاي هنگفت نظامي اقدام کند. نيمي از اين بدهي 19 هزار ميلياردي در دولت اوباما رقم خورده است.    از طرف ديگر تامين امنيت ملي و قدرت بازدارندگي در برابر دشمنان، ضرورت هر نوع جنگ سياسي و امنيت اقتصادي که بدون تسليحات قدرتمند نظير موشک هاي بازدارنده محقق نمي شود همچنان که در سال 59 همين فقدان باعث گستاخي صدام و هم پيمانانش در حمله به ايران و ويراني زيرساخت هاي اقتصادي شد.
اتاق اصناف: قيمت مواد غذايي در سال گذشته تا 47 درصد گران شده است
گزارش معاونت بازرسي و نظارت اتاق اصناف ايران در مورد افزايش قيمت ها حاکي از آن است که در 11 ماه سال 94، مواد لبني، قند و شکر، گوشت قرمز، ماکاروني، برنج، تخم مرغ، حبوبات و صيفي جات به طور ميانگين 5 تا 47 درصد افزايش قيمت داشته است.    به گزارش پايگاه اطلاع رساني اتاق اصناف ايران، تعداد کل بازرسي ها از صنوف خرده فروشي در سراسر کشور، در 11 ماه منتهي به بهمن 94، در مجموع سه ميليون و 874 هزار و 670 فقره بود که توسط بازرسان اصناف انجام شده است.    در دوره مورد گزارش 137 هزار و 647 فقره شکايت توسط واحدهاي بازرسي اصناف دريافت شده که 61 درصد در بخش کالاو 39 درصد در بخش خدمات است. از مجموع شکايات دريافتي 21 درصد به صورت حضوري، 60 درصد تلفني و 19 درصد به صورت کتبي دريافت و مورد رسيدگي واقع شده است.    گزارش هاي رسيده در مورد برخي اقلام از سراسر کشور نيز حاکي از آن است که در 11 ماه سال94، مواد لبني، قند و شکر، گوشت قرمز، ماکاروني، برنج، تخم مرغ، حبوبات و صيفي جات به طور ميانگين 5 تا 47 درصد افزايش قيمت داشته است. بر اين اساس بيشترين تخلفات به وقوع پيوسته در مورد کالاها، مربوط به نان، ميوه و مرکبات، تخم مرغ، گوشت مرغ، گوشت قرمز و لبنيات و بيشترين عناوين تخلف مربوط به درج نکردن قيمت، گرانفروشي و صادر نکردن صورتحساب بود. 
            کشف محموله بادام زميني
    اصفهان- خبرنگار کيهان: فرمانده انتظامي شهرستان سميرم گفت: ماموران اين فرماندهي حين کنترل خودروهاي عبوري در ايست و بازرسي شهيد رئيسيان به يک دستگاه کاميون کشنده ولوو که از بندر بوشهر به سمت تهران در حرکت بود مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.    سرهنگ غلامرضا براتي افزود: در بررسي ها مشخص شد که اين خودرو فاقد هرگونه مجوز گمرکي براي حمل بار خود است که خودرو توقيف و در بازرسي از آن 345 کيسه 50 کيلويي بادام زميني خارجي قاچاق کشف شد.    وي ارزش کالاي کشف شده را يک ميليارد ريال اعلام کرد و اظهار داشت: در اين ارتباط راننده دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد و محموله قاچاق نيز به اداره اموال تمليکي استان انتقال يافت.
          سقوط وانت به کانال کشاورزي
    دزفول- ايرنا: سقوط يک دستگاه وانت بار به کانال آبياري کشاورزي در شوش خوزستان مرگ 2 سرنشين آن را رقم زد.    اين خودرو به دليل نامعلوم در کانال آبياري سقوط کرد و بر اثر آن 2 برادر 21 و 25 ساله جان خود را از دست دادند و جسد آنها در فاصله يک کيلومتري محل حادثه کشف شد.
        153 کيلو ترياک در بار خيار
    سرويس شهرستان ها: فرمانده انتظامي شهرستان بجستان گفت: با کسب خبري مبني بر قاچاق مواد افيوني از استان کرمان به مقصد مشهد با استفاده از بار تره بار تيمي از پليس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهي موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. سرهنگ محمدعلي صادقيان افزود: ماموران اين فرماندهي با کنترل محورهاي مواصلاتي سرانجام خودرو مورد نظر را در محور بجستان- مه ولات شناسايي و متوقف کردند. وي ادامه داد: پس از هدايت خودرو به مرکز انتظامي در بازرسي دقيق آن 153کيلو و 500 گرم ترياک که به طرز ماهرانه اي در بدنه خودرو جاسازي شده بود کشف شد. صادقيان خاطرنشان کرد: خودرو کاميون توقيف و راننده آن پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شد.
        سارقان مسلح دستگير شدند
    دزفول- مهر: جانشين فرماندهي انتظامي دزفول گفت: ماموران پليس آگاهي اين شهرستان هنگام گشت زني در حوزه استحفاظي به يک دستگاه خودروي سواري پژو 405 مشکوک شده و در تعقيب و گريز اين خودرو را متوقف کردند.    سرهنگ عبدالسادات دستاران افزود: با تعقيب و گريز ماموران انتظامي اين خودرو پژو را در زمين هاي کشاورزي متوقف کردند اما دو سرنشين آن اقدام به فرار کردند. وي ادامه داد: با سرعت عمل ماموران پليس و شليک هوايي، اين متهمان دستگير و به پليس آگاهي دزفول منتقل شدند.    دستاران با بيان اينکه متهمان به سه فقره سرقت مسلحانه و 10 فقره سرقت احشام اعتراف کردند، يادآور شد: دو متهم پرونده از افراد سابقه دار هستند که در چندين پرونده کلاهبرداري سکه هاي تقلبي تحت تعقيب پليس بودند.    وي اضافه کرد: متهمان سابقه فرار از زندان را نيز در پرونده خود دارند.
          واژگوني پژو در محور دامغان
    سمنان- فارس: رئيس پليس راه استان سمنان از واژگوني خودرو سواري پژو پارس در محور دامغان خبر داد و گفت: در اين سانحه، 2 نفر جان باختند.    حسن خسروجردي سانحه واژگوني خودرو سواري پژو پارس، ساعت 17 عصر آخرين روز تعطيلات نوروزي در اين استان رخ داد و خودرو در کيلومتر 42 محور سمنان- دامغان واژگون شد. وي ادامه داد: راننده خودرو مردي 50 ساله بود و قربانيان آن نيز 2 نفر زن 45 و 75 ساله بودند.    به گفته خسروجردي علت وقوع اين سانحه بر اساس بررسي هاي کارشناسان پليس راه، خستگي و خواب آلودگي راننده اعلام شده است.