گزیده های خبر16 خرداد-95 قسمت -5

    گزیده های خبر16 خرداد-95 قسمت -5
 
    انتقاد يك مسئول از ميزان ناچيز حق مسكن كارگران
دبير کل انجمن هاي صنفي کارگران کشور گفت: حق مسکن 20 هزار توماني که براي کارگران در نظر گرفته شده به اندازه کميسيون مشاوره املاک براي اجاره يک منزل هم نيست.    هادي ابوي در گفت وگو با تسنيم اظهار داشت: هنوز خبر موثقي از لغو و يا تاييد برقراري حق مسکن کارگران وجود ندارد اما تشکل هاي کارگري نامه نگاري هاي لازم را داشته اند.    وي افزود: منتفي شدن و يا نشدن حق مسکن کارگران هر دو بايد مصوبه هيئت وزيران را داشته و تشکل هاي کارگري براي اين موضوع در حال پيگيري هستند.    دبير کل انجمن هاي صنفي کارگران کشور افزود: دولت هم قول اين را داده که به موقع خود براي اين موضوع پيگيري مي کند.    ابوي با بيان اينکه سال گذشته ميزان افزايش حقوق کارگران از تورم قدري بالاتر بوده است، خاطرنشان کرد: به همين علت بايد صبر داشت تا ببينيم دولت در اين زمينه به چه نتيجه اي و در چه زماني مي رسد.
    آتش در مزارع کشاورزي
    خرم آباد - ايرنا: فرمانده انتظامي شهرستان کوهدشت استان لرستان از وقوع آتش سوزي در 25 هکتار از مزارع کشاورزي اين شهرستان خبر داد.    سرهنگ يارالله عبدي چراغ گفت: بر اساس اعلام مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر آتش سوزي مزارع کشاورزي در روستاي «خليفه» کوهدشت، ماموران انتظامي و امدادي بلافاصله جهت بررسي موضوع به محل اعزام شدند.    وي افزود: با بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد 25 هکتار مزارع کشاورزي، شامل گندم و جو روستاي خليفه به علت اتصال سيم برق فشار قوي طعمه حريق شده است.    عبدي چراغ گفت: با تلاش اهالي روستاي مذکور، ماموران انتظامي و امداد، آتش سوزي مهار شد. 
روزنامه رسالت نوشت:برنامه «ماه نشان» ویژه ماه رمضان با موضوع فعالیت های مردمی، برای پخش از شبکه افق در نظر گرفته شده است.تهيه کننده برنامه «ماه نشان» گفت: اجراي اين برنامه بر عهده حاج حسين يکتا و بيژن نوباوه خواهد بود.پيام ابراهيم پور با اشاره به توليد برنامه «ماه نشان» ويژه ماه مبارک رمضان در شبکه افق اظهار کرد: اين برنامه شامل بخش هاي مختلف و با محوريت موضوع خدمات اجتماعي ساخته مي شود.وي افزود: خدمات اجتماعي که در اين برنامه مورد توجه قرار مي گيرند همگي توسط مردم و براي مردم انجام مي شوند به همين دليل از خيرين و مديران سازمان هاي مردم نهاد دعوت مي شود در اين برنامه حضور يابند و به بيان حوزه هاي کاري خود که بيشتر در عرصه جهادي و خدمتگزاري به اقشار مختلف مردم است مي پردازند.وي گفت: قرار است اين برنامه طي ماه رمضان امسال هر شب ساعت 22:30 به مدت 70 دقيقه به روي آنتن شبکه افق برود.
در پی شکایت چند شهروند مشهدی مبنی بر فروش یک منزل شخصی به چند نفر در محدوده بلوار صیاد شیرازی، ‌موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی قرار گرفتبه گزارش میزان، سرهنگ حمید رزمخواه رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از بررسی اظهارات شاکیان پرونده با راهنمایی شاکیان، ‌چهره فرضی متهم را ترسیم کردندسرهنگ رزمخواه تصریح کرد: كارآگاهان اداره عملیات ویژه پس از یک سری تحقیقات میدانی مخفیگاه متهم که را دائم تغییر مکان می داد شناسایی و پس از هماهنگی قضایی او در یك اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردنداین مقام انتظامی خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی های پلیسی و نیز مواجهه با تعدادی از مالباختگان تاکنون به فروش آپارتمان به 30 نفر اعتراف کرد.
دو آدم ربا که جوان 28 ساله‌ای را گروگان گرفته بودند برای آزادی ‌اش 260 میلیون تومان پول نقد خواستندبه نوشته ایران، همزمان با ناپدید شدن مرموز پسر جوان ، خانواده اش در مراجعه به پلیس گفتند: در یکی از شهرهای شرقی کشور که محل تردد مسافران زیادی است فرزندشان به صورت اتفاقی با یکی از مسافران دوست شده و به او گفته که قصد شروع یک پروژه کاری بزرگ با سرمایه‌ای زیاد دارد. آن شخص هم با شنیدن حرف‌های پسرمان به او پیشنهاد می‌دهد به شهرستان فردیس واقع در استان البرز برود تا با سرمایه‌گذاری در این شهر از سود بیشتری بهره‌مند شود؛ او نیز بدون تحقیق و بررسی موضوع، راهی کرج می‌شود که به محض رسیدن به مقصد تلفن همراه او قطع شده استمأموران پلیس آگاهی فردیس کرج با شنیدن اظهارات خانواده این جوان تحقیقات‌شان را آغاز کردند و توانستند ردی از فرد گروگانگیر به‌دست بیاورندسرهنگ احمدی- رئیس پلیس فردیس کرج- در این باره گفت: با تلاش شبانه روزی مأموران مخفیگاه فرد ربوده شده شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی یکی از ربایندگان دستگیر و فرد ربوده شده نیز آزاد و تحویل خانواده‌اش شد.با دستگیری گروگانگیر او به جرم خود اعتراف کرد و گفت که با همدستی یکی از دوستان خود اقدام به این آدم‌ربایی کرده‌اند. بدین‌ترتیب با راهنمایی‌های متهم اصلی، همدست او نیز در اقدامی ضربتی دستگیر شد.

در حالی که برخی رسانه‌ها از ارسال نامه محرمانه موگرینی به ظریف خبر می‌دهند، یک مقام در وزارت امور خارجه ارسال چنین نامه‌ای را تکذیب کرد.
 
به گزارش تسنیم، برخی رسانه‌ها اخیرا از نامه محرمانه فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران خبر دادند.
 
بر اساس این خبر، موگرینی در نامه‌اش به ظریف نوشته است که طرف 1+5 به همه تعهداتش طبق برجام عمل کرده و مشکلات باقیمانده در حوزه مالی و بانکی جزو تعهدات آنها در برجام نبوده است.
خبرنگار تسنیم این موضوع را از وزارت امور خارجه پیگیری کرد. یک مقام در وزارت امور خارجه در پاسخ، هر گونه ارسال چنین نامه‌ای در این زمینه را تکذیب کرد.
 
وی گفت که مقامات وزارت امور خارجه از ارسال چنین نامه‌ای بی خبرند و چنین نامه‌ای وجود ندارد.
 
موگرینی فروردین ماه امسال به تهران سفر کرد و با مقامات ایرانی از جمله وزیر خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.
 
وی در جریان این سفر گفت: ما به‌سختی در حال کار کردن با تمامی بانک‌های اروپایی و بخش‌های مالی اروپایی هستیم تا در وهله اول برای آنها تشریح کنیم که وضعیت تغییر کرده است. از 16 ژانویه تمامی تحریم‌هایی که مرتبط با موضوع هسته‌ای بوده برداشته شده است، بنابراین بانک‌ها و بخش‌های مالی در اروپا کاملاً با وضعیت کاملاً متفاوتی مواجه هستند. ما اطلاعات کاملی را درباره شرایطی که تغییر کرده است در اختیار آنها گذاشته‌ایم. ممکن است بانک‌های بزرگ اندکی به زمان بیشتری برای هضم وضعیت جدید و تطبیق با آن نیاز داشته باشند، اما بانک‌های کوچک از همین هفته‌ها شروع به آمدن به ایران کرده‌اند، بسیاری دیگر نیز در حال آمدن هستند، و بسیاری از آنها با تعهدات و تعاملات جدید اروپایی‌ها در تجارت با ایران همراهی می‌کنند، زیرا به‌خوبی می‌دانیم که این امر اهمیتی کلیدی دارد.