حیات
انقلاب اسلامی بسته به حیات راه خمینی است/ در مکتب سیاسی امام و
شهدای 15 خرداد مبارزه با ظلم و استکبارستیزی مطرح بود 16 خرداد -95
این
آخوند دژخیم پیرو مکتبی خمینی شیاد است ومی بایست به مناسبت سالمرگ خمینی شیاد از وی یاد کند .چون این دژخیم در قتل
عام هزاران زندانیان سیاسی درتابستان 67 جزو یکی از 5 جنایتکار جوخه اعدام بود که
یک سند محرز جنایت علیه ی بشریت است .
تولیت آستان قدس رضوی گفت: نگاه
امام(ره) همیشه به مردم و ملتها بود و از دولتهای وابسته به استکبار ابراز
ناامیدی میکرد؛ در مکتب سیاسی امام(ره) و آنچه شهدای 15 خرداد فریاد زدند،
مبارزه با ظلم و استکبارستیزی مطرح بود.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حجتالاسلاموالمسلمین
سید ابراهیم رئیسی شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت قیام 15 خرداد در رواق امام
خمینی حرم مطهر رضوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد 42 گفت: امام خمینی
(ره) بهجای آنکه بگوید اگر زمانه با تو نسازد، تو با زمانه بساز، این حرکت فکری
را آغاز کرد که اگر زمانه با تو نسازد، تو باید زمانه را بسازی! در واقع تاریخسازی،
زمانه سازی، ایجاد یک خیزش و نهضت در جامعه و حاکمیت ارزشها نکاتی است که باید از
15 خرداد 42 آموخت. احساس ما این است که امام زنده است، چون انقلاب، راه، هدف، خط،
مقصد و مقصود امام حیات دارد که فرای حیات جسمانی ایشان است. حیات او به حیات
انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هرزمانی رونق دارد.
وی افزود: نگاه امام(ره) همیشه به
مردم و ملتها بود و از دولتهای وابسته به استکبار اظهار ناامیدی میکرد. در مکتب
سیاسی امام(ره) و آنچه شهدای 15 خرداد آن را فریاد زدند، مبارزه با ظلم و
استکبارستیزی مطرح بود. این حرکت و شعار تا به امروز همچنان ادامه دارد، چراکه
مردم ما امروز نیز چون 15 خرداد 42 شعار مرگ بر آمریکا را سر میدهند.
تولیت آستان قدس رضوی گرامیداشت
یاد شهدای 15 خرداد و امام راحل و بازگو نمودن تاریخ این حماسه و رشادتها و
ایستادگیها را مایه بصیرت آفرینی و مقاومت آفرینی برای ملت بزرگ ایران و دیگر ملتها
دانست و اظهار کرد: باید با گرامیداشت این روز، روزهای سختی که ظلم ظالمان و
استکبار مستکبران فضای ظلمانی و تاریکی به وجود آورده بود را به یاد بیاوریم.
مردانی تاریخساز و حماسهساز که به پیروی از مقتدا و امام و پیشوای عالیقدرشان به
صحنه آمدند و به خیابانها ریختند و فریاد نفرت از ظلم و ندای حقخواهی و عدالتخواهی
را سر دادند و نقطه عطفی در تاریخ خیزش و حرکتهای ملت ایران رقم زدند.
این مسؤول در ادامه بیان کرد: به
همین دلیل امام(ره) همواره میفرمود که باید یاد شهدای 15 خرداد در ذهنها و در
فکرهای مردم جامعه زنده بماند؛ و این روز برای همیشه بهعنوان روزی تاریک و سیاه
در تاریخ سیاست ظالمان و روزی نورانی و نورانیت بخش در تاریخ حماسه و ایثار و
مقاومت ایران باقی بماند.
رئیسی با اشاره به این نکته که
باید برای شناخت مکتب و تفکر و اندیشه امام(ره)، شاخصههای مکتب سیاسی ایشان
شناخته شود، افزود: این مکتب و تفکر و اندیشه در برابر همه اندیشهها و مکاتب سیاسی
حاکم بر غرب و شرق ایستاد و با شاخصههای خاص خود، خود را اثبات کرده و بهعنوان
نظریه مردمسالاری دینی، اندیشهای بهعنوان مکتب سیاسی امام را رقم زد.
وی اولین نکته از این مکتب را توجه
به خدا، اخلاص، دلدادگی به حضرت حق و اوج عبودیت و بندگی خدا برشمرد و گفت: خداوند
در قرآن میگوید: اگر بنده من اطاعت من را کند، او را حیاتی جاودانه خواهم داد.
اگر به دنبال غنا و برخورداری است، آن را از غنائی بهرهمند کرده که هرگز دچار فقر
و نداری نشود، بهراستی امام نیز اینگونه بود.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به
جاودانگی راه امام(ره) و خون شهدا بیان کرد: امروزه مکتب امام در جایجای جهان
اسلام و جامعه بشری بیش از هر فکر و نگاه سیاسی دیگری رونق دارد، چراکه در جهان
اسلام شاهد رشد و امتداد این حرکت هستیم.
رئیسی با بررسی ابعاد مختلف دیدگاه
امام افزود: بر اساس دیدگاه امام روابط اجتماعی باید بر مبنای عقل و عدالت اجتماعی
و با محوریت قرآن و دین برقرار شود. عدالت سیاسی محور مکتب امام است. مسؤولان
کشوری باید از این مکتب پیروی کنند وگرنه آرمانهای امام در جامعه محقق نخواهد شد.
وی با ذکر این نکته که اقتصاد
مقاومتی باید در همه پایههای اجتماعی از مدیران گرفته تا مردم برقرار شود، گفت:
شعار اقتصاد مقاومتی باید به یک اقدام همگانی تبدیل شود و برای همه این حس ایجاد
شود که در این زمینه مسئولیتپذیر باشند، وگرنه این مسأله محقق نخواهد شد.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به
این مسأله که خون شهدای 15 خرداد در جهلزدایی جامعه بشری مؤثر بود، اظهار کرد:
خون 15 خرداد نیز همچون خون اباعبدالله (ع) از جامعه جهلزدایی کرد و ایجاد بیداری
و بصیرت آفرینی نمود. مردم ما به برکت این خون بیدار شدند و فطرتها نیز بیدار
گشت. فطرت بیدار فطرتی است که استکبارستیز، آمر به معروف و ناهی از منکر، ضد ظلم و
استکبار، مقاومت آفرین و ایستاده در راه هدف باشد. همه اینها از برکات خون شهدای
15 خرداد بود که ثمره آن 22 بهمن 57 شد. در واقع پیروزی و ایستادگی مردم در بهمن
57 نتیجه 15 خرداد 42 بود.
رئیسی دومین نکته در مکتب و دیدگاه
سیاسی امام را توجه به مردم و مردمباوری در پرتو خداباوری بیان کرد و افزود: نگاه
امام به مردم تشریفاتی و تزئینی نبود. این نگاه مثل نگاههای مدعیان حقوق بشر
امروزی نبوده و نیست. امام میگفت این ملت است که باید با بیداری و هوشیاری و
مقاومت، تاریخ را رقم بزند. امام به ملت با همه وجود باور داشت. همواره در طول
حیات ایشان اتکاء به خدا و اعتماد به مردم نمایان بود.
وی سومین نکته را مسأله بسیار مهم
پیوند سیاست و معنویت دانست و ادامه داد: امروزه جنایتهای هولناکی را از مغرب
زمین میبینیم؛ مثل 70 سال ظلم به مردم فلسطین، جنگ جهانی دوم و امثالهم. ما
شاهدیم که استکبار غرب چه جنایتها را در کره زمین رقمزده است. مغرب زمین قریب
400 سال است که دارد با دین میجنگد؛ و تلاش میکند که دین را از زندگی مردم کنار
زده و زندگی سکولار را قالب کند. در واقع جنایتهای هولناکی که بر بشریت واقع میشود،
حاصل سیاست بدون معنویت مغرب زمین است، اما در مکتب امام، سیاست با معنویت پیوند
دارد.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: در سفری
که به آفریقا داشتم، یکی از بزرگان این کشور میگفت: من همه قانونهای اساسی جهان
را خواندهام تا قانون اساسی آفریقا را بنویسم و بهترین و جامعترین و کاملترین
قانون را قانون اساسی ایران یافتم، چون در آن اسلامیت و جمهوریت در کنار هم آمده
است؛ بنابراین مردمسالاری دینی و پیوند سیاست و معنویت در همه امور ازجمله ویژگیهای
جمهوری اسلامی است.
رئیسی دغدغه امام را در برقراری
نظامی مبتنی بر دین عنوان کرد و افزود: سیاستمداران باید بدانند که موفقیت آنها
در توجه به دین خدا و ارزشهای آن است. دین نباید از زندگی مردم غایب شود. این
نگاه امام و دینمداران است. دین میخواهد در متن جامعه حکمرانی کند و تمام شئون
اجتماعی را رقم بزند.
تولیت آستان قدس رضوی دفاع از قدس،
آزادی فلسطین، دفاع از محرومین عالم را از افتخارات انقلاب مطرح کرد و افزود: در
نگاه امام(ره)، قدس پاره تن اسلام است. این در حالی است که سران عرب موضع سازش با
اسرائیل را دارند؛ اما پرچمدار مبارزه با اسرائیل، ملت ایران است؛ دفاع از مردم
مسلمان تحت ستم داعش و آمریکا و اسرائیل در سوریه و لبنان و عراق و... که ستمی است
از جانب استکبار جهانی به مردم. یا مردم یمن که با کمبود امکانات بسیار و در فقر و
گرسنگی، در برابر آل سعود ایستاده و آنها را به ستوه آوردهاند. واقعاً این
مقاومت و ایستادگی ناشی از چیست؟
رئیسی در پایان به سخنان یکی از
اساتید دانشگاه الازهر مصر اشاره کرد و گفت: او که نویسنده برجستهای است، میگفت:
سال 57 و 58 دو اتفاق مهم در دو کشور ایران و مصر رقم خورد. ایران با پیروزی
انقلاب قهر خود را با آمریکا و اسرائیل آغاز کرد و مصر با قرارداد کمپ دیوید توسط
انورسادات با آمریکا و اسرائیل آشتی کرد. مقایسه بین وضعیت مصر و ایران در امروز
نشان میدهد که ایران چه شرایطی دارد و عزت و اقتدار و ایستادگی و وضعیت مردمش
چگونه است و وضع فعلی مصر چگونه است. ما باید بدانیم بعد از 30 سال معلوم شد که
آنچه سعادت را رقم میزند، در پرتو ارتباط با شیاطین نیست، بلکه در چارچوب اتکاء
به خدا و اعتماد به مردم است.