اوین نامه ی کیهان " «نفوذ جرياني» و جريان ضد دفاعي "

.
اوین نامه ی کیهان دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 11 مهر ماه سال 1395
يادداشت ميهمان :   اوین نامه ی کیهان " «نفوذ جرياني» و جريان ضد دفاعي "
تنظیم 10 بندکیفرخواست اتهام محور جریان نفوذی یا مدعیان اصلاح طلب حامید ولت روحانی و جریان ضد دفاعی یا رفسنجانی و حامیانش که زیرچتر یادداشت ا زسوی همکار سربازجوشریعت نداری تهیه شده است .
1- 
رهبرمعظم انقلاب 4 آذر سال گذشته در ديدار فرماندهان گردان هاي بسيج به تبيين موضوع نفوذ پرداختند و با بيان شاخص هاي «نفوذ موردي و فردي » و « نفوذ جرياني» تاکيد کردند: «نفوذ جرياني» از «نفوذ فردي و موردي» خطرناک تر است. خلاصه و جمع بندي سخنان حضرت آيت الله خامنه اي در آن ديدار اين بود که شبکه «نفوذ جرياني» با جذب افراد اثرگذار در جامعه و سياست و همچنين تاثيرگذار در سرنوشت و آينده کشور، يک هدف جعلي و دروغين را به صورت گسترده مطرح مي کنند تا باورها، آرمانها و نگاه ها را تغيير دهند و کساني که تحت دايره نفوذ آنها قرار گرفته اند، آن جوري به مسئله نگاه کنند، که يک آمريکايي نگاه مي کند و آن جوري عمل کنند، که مامور سيا مي خواهد.
    2-يکي از شبکه هاي«نفوذ جرياني» که از واپسين روزهاي پيروزي انقلاب اسلامي در کشور شکل گرفته «جريان ضد دفاعي » است تا راه را براي تحقق اهداف دشمن ميسر کند، که البته تاکنون نتوانسته است. نکته مهم در ناکام ماندن توطئه هاي اين شبکه ضد دفاعي، اين است که از همان سال اول پيروزي انقلاب تاکنون، حضرت آيت الله خامنه اي در مسئوليت هاي مختلف نقش اصلي را داشته اند و با اقتدار و مقاومت نقشه هاي اين شبکه را نقش بر آب و خنثي کردند. نکته مهم تر در ايستادگي رهبرمعظم انقلاب در برابر اين جريان نفوذي ، موضع ثابت و لايتغير ايشان است، به طوري که هم در سال 58 آگاهان جريان نفوذي ضد دفاعي در کشور را خائن خواندند و هم در سال95 آنها را خيانت کار معرفي کردند. 

    3- «جريان نفوذي ضد دفاعي » در اولين قدم، پس از بيعت تاريخي نوزدهم بهمن 57 همافران با امام(ره)، ابتدا بحث انحلال ارتش را با اين ادعا که طاغوتي است، مطرح کردند، اما با شجاعت، دورانديشي و واکنش قاطع حضرت آيت الله خامنه اي بعنوان نماينده تام الاختيارحضرت امام(ره) در شوراي عالي دفاع روبه رو شدند. بعدها حضرت امام(ره) ارتش را ارتش الهي خواندند و تاکيد کردند : «در قدم اول آنهايي که تابع سياست هاي خارجي هستند... مي ‏خواستند ارتش را نابود کنند و اين قدرت را از ايران بگيرند تا صدام بيايد هرجا دلشان مي ‏خواهد!... ارتش را با کمال قدرت حفظ مي ‏کنيم.» (صحيفه امام، ج۱۴ ، ص ۴۴۲). 
    4-بعد از ناکامي در قدم اول، «جريان نفوذي ضد دفاعي » در قدم بعدي در سال 58 که آمريکا از يک سو در پشت پرده در حال زمينه سازي و تحريک صدام براي تحميل جنگ هشت ساله عليه ملت ايران بود و از سوي ديگر قصد داشت ملت ايران را از قدرت دفاعي تهي کند، تا با تحميل جنگ به اهداف خود، که همانا فتح سه روزه و يک هفته اي تهران بود، برسد، عده اي را در داخل کشور اجير کرده بود تا از سر دلسوزي ! بگويند ملت ايران نياز به هواپيماهاي اف 14 خريداري شده در زمان پهلوي ندارد و بايد آنها را به آمريکا پس داد و پولش را بگيريم و صرف سازندگي کشور کنيم.! آن زمان نيز حضرت آيت الله خامنه اي که معاون وزير دفاع در امور انقلاب و عضو شوراي انقلاب بودند، در نخستين و شديدترين واکنش جلوي اين اقدام خيانت بار ايستادند و تاکيد کردند: «با فروش هواپيماهاي اف14قدرت هوايي ارتش ايران را در مهم ترين منطقه استراتژيک دنيا تا حد «فلج» ضربه پذير مي کنيم.».« به هيچ وجه جايز نمي دانيم از قدرت دفاعي غافل بمانيم» ( 14 و 26 مرداد 58). رهبرمعظم انقلاب بعدها در اسفند 62 از دوگانگي و مواضع متناقض اين جماعت نيز پرده برداشتند : « حالاکي مي گفت که ما اف ۱۴ آمريکايي مي خواهيم چکار کنيم ؟ آنهائي که با برژينسکي ملاقات مي کردند!... گفتم هر کس اسم اين کار را بياورد خائن است، فهميدند که نمي شود اين کار را کرد... امروز کسي شک نمي کند که آگاهانشان خيانت کردند» 

    5- در گام سوم، پنج روز بعد از کودتاي نوژه در 18 تيرماه 59 «جريان نفوذي ضد دفاعي»درصحن علني مجلس شوراي اسلامي با فضاسازي هاي رسانه هاي بيگانه و نظام استکباري باز در لباس دلسوزي! به طور رسمي خواستار انحلال تيپ ويژه12هزار نفري نوهد يا «کلاه سبزها» که از زبده ترين نيروهاي ارتش بودند، شدند:« راجع به نيروهاي مخصوص ارتش(نوهد) بارها به مسئولين پيشنهاد شده که اين نيرو را منحل کنند و اينها خطرناک هستند»! (... نماينده وقت مجلس -جلسه ۲۳ تير ۵۹). اما اين تلاش با واکنش تند و انقلابي حضرت آيت الله خامنه اي و شهيد دکتر چمران، وزير وقت دفاع عقيم ماند و مجلس نيز با رد طرح اين جريان نفوذي، توطئه آنها را خنثي کرد. 
    6- اقدامات ضد دفاعي «شبکه نفوذ جرياني» با محوريت بني صدر در ابتداي جنگ هم حديث مفصل ديگري است که شرحش خارج از حوصله اين مطلب است.

    7-«جريان نفوذي ضد دفاعي» پس از ناکامي در انحلال يا تضعيف ارتش و جبهه هاي جنگ در گام بعدي به سراغ سپاه مي روند که تاکنون سپاه سيبل شبکه «جريان نفوذي ضد دفاعي » است. اين شبکه در بحبوحه جنگ زمزمه انحلال تيپ ها و لشکرهاي سپاه را با موج تبليغاتي رسانه هاي بيگانه در داخل کشور مطرح کردند که بر روحيه رزمندگان در جبهه هاي جنگ تاثير منفي گذاشت، اما با تيزبيني به موقع حضرت امام ره جلوي اين حرکت خيانت آميز گرفته شد و بنيانگذار جمهوري اسلامي در26 شهريور64 در حکمي به فرمانده وقت سپاه ماموريت دادند:« هرچه سريع تر سپاه پاسداران را مجهز به نيروهاي زميني، هوايي، دريايي قوي نمائيد، تا با همکاري و هماهنگي ارتش جمهوري اسلامي از مرزهاي کشور حفاظت نمايند.» جريان نفوذي با ترغيب يکي از مسئولان ابتدا با انتشار اين حکم امام ره مخالفت و از پخش آن در صدا و سيما جلوگيري کردند.«حاج احمد آقا در تماس تلفني باحقير(فرمانده وقت سپاه)گفتند آقاي...با انتشار و علني شدن اين حکم مخالف اند» .اما باز با نهيب حضرت امام ره مواجه شدند و رهبر کبير انقلاب با قاطعيت فرمودند: «حکم را منتشر کنيد». بعد از اين ناکامي برخي از اعضاي جريان ضد دفاعي که در برخي از مناصب دولتي نفوذ و مسئوليت ها را اشغال کرده بودند ، از دادن امکانات به سپاه امتناع کردند که با دستور حضرت آيت الله خامنه اي به عنوان رئيس جمهورهمه نهادها و دستگاه هاي مسئول موظف به همکاري با سپاه شدند. 
    8- در سالها بعد نيز اين «جريان نفوذي ضد دفاعي» در جلسات خصوصي و عمومي و در روابط پشت پرده خود با بيگانگان از جمله در ماجراي مک فارلين و همچنين نامه نوشتن رئيس دولت اصلاحات به رئيس جمهور آمريکا از چگونگي دست برداشتن از مقاومت در منطقه و محدوديت نيروهاي مسلح در داخل سخن بسيار گفتند و از طريق رسانه هاي داخلي و خارجي قدرت دفاعي کشور را تحت فشار قرار دادند.چنانچه يکي از افراد تحت تاثير اين جريان در خاطراتش ذکر کرده: « آقاي ... آمد و راجع به طرح ادغام نيروهاي زميني ارتش و سپاه مذاکره کرديم، وحدت نظر داشتيم » (پايان دفاع آغاز بازسازي صفحه 244).«تعدد مراکز نظامي مضر است» (3 فروردين 65). براساس همين اظهارنظرها و برخي هماهنگي هاي پشت پرده با دشمنان و دادن اطلاعات محرمانه کشور به خزانه داري آمريکا توسط عناصر و نزديکان «جريان نفوذي ضد دفاعي» بود که بعد از فتنه سال 88 شديدترين تحريم هاي اقتصادي و نظامي آمريکا عليه ملت ايران اعمال شد. 

    9- اما اين جريان با مذاکرات هسته اي، وقت را غنيمت شمرده و با فريب دادن برخي مسئولان و در سايه برجام و FATF و همزمان با تشديد تحريم هاي موشکي، بدنبال برجام 2 و 3 و ... و درصدد القاء اين مطلب به مردم هستند که اگر پيشرفت مي خواهيد بايد مراکز تامين کننده امنيت خود را تعطيل کنيد !. ابتدا در قانون بودجه کل کشور در سال گذشته و امسال، بودجه نيروهاي مسلح و مراکز دفاعي کشور را کاهش دادند که تا حدودي با هوشياري مجلس ناکام ماندند. سپس اواخر سال گذشته همصدا با رسانه هاي نظام سلطه مدعي شدند که « دنياي فردا، دنياي گفتمان است، نه دنياي موشک» که با عتاب و هشدار رهبرمعظم انقلاب در 11 فروردين 95 مجبور به عقب نشيني تاکتيکي شدند: «اينکه بعضي ها بيايند بگويند فرداي دنيا، فرداي مذاکره است، فرداي موشک نيست، اين حرف اگر از روي آگاهي گفته شده باشد، خيانت است» . يکي از مسئولان تحريک شده توسط اين جريان بعداز اين عقب نشيني تاکتيکي ، 30مرداد 95مجدد در اجلاس مديران و روساي آموزش و پرورش مدعي لزوم الگو گرفتن از کشورهايي همچون ژاپن و آلمان براي کنار گذاشتن توان نظامي، جهت رسيدن به پيشرفت شدند.! اين بار نيز رهبرانقلاب در ديدار فرماندهان سپاه در28 شهريور 95 با اشاره به اين اظهارنظرها تاکيد کردند:« اگر چنين سخناني واقعاً بيان شده باشد، حرف غلطي است و هيچ عاقلي نيروي دفاعي خود را کنار نمي گذارد، بايد قدرت دفاعي کشور را روزبه روز استحکام بخشيد». 
    10- اما چرا شناخت اين شبکه «نفوذ جرياني» و اهدافش براي ملت ايران مهم است ؟ به چند دليل : اولاً بايد با هوشياري و بصيرت در باره آن تامل کنيم و بدانيم که علت همه تحريم هاي نظامي و اقتصادي و فشارهاي سياسي از اول انقلاب تاکنون چيست و چه کساني و جرياني در نهان و آشکار براي اعمال اين تحريم ها و فشارها با دشمنان ملت ايران همکاري و مذاکره مي کنند؟و فريب سخنان فريبنده آنها را نخوريم . ثانياً بدانيم مواضع اين جريان پيام روشني براي دشمن است تا با پشت گرمي ، اقدامات خصمانه خود عليه ملت ايران را تشديد کند، چنانچه تاکنون کرده است. ثالثاً بدانيم مواضع اين جريان موجب تحريک دشمن براي اقدام احتمالي نظامي عليه ملت ايران مي شود، علي رغم اينکه ادعا مي کنند ما مي خواهيم سايه جنگ را از سر ملت ايران دور کنيم !. رابعاً بدانيم جريان نفوذي قصد دارند با طرح چنين مسائلي و فضاسازي هاي کاذب ملت و مسئولان را از اولويت اصلي کشور که همانا پيشرفت و حل مشکلات اقتصادي مردم است، باز دارند. خامساً بدانيم جماعت نفوذي در شرايط کنوني تلاش دارد با مشغول کردن فضاي سياسي کشور به چنين اظهارنظرهاي شاذ، وعده هاي عمل نشده دولتمردان، حقوق هاي نجومي، فسادهاي مديران فرتوت، قراردادهاي نفتي پرابهام و تعهدات داده شده به FATF ، ضعف خود در ايستادگي در مقابل تهديدات و ياوه گويي دشمنان و وادادگي در برابر آمريکا .... را تحت الشعاع قرار دهند و به فراموشي بسپارند و به فعاليت خود ادامه دهند.
 نويسنده: دكتر محمدحسين محترم