از فرسودگی راه آهن تا جاده‌های مرگ در خوزستان


از فرسودگی راه آهن تا جاده‌های مرگ در خوزستان 7 آبان -95
این فرسودگی ناشی از عمق تفکر  ارتجاعی آخوندهای حوزوی به قدرت خزیده رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه است .چون باهرگونه  اندیشه  و ابتکار تغییرو تحول ونوآوری وترقی وپیشرفت بیگانه است .
141770.jpg
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: راه آهن خوزستان متعلق به دوران رضا شاه است و این مساله در حالی است که وضعیت راه آهن در سایر استان بهبود پیدا کرده است.
به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین مجید ناصری نژاد در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان که شامگاه 5 آبان ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این‌که هنوز خط آهن خوزستان متعلق به دوران رضا شاه است یکی از دردهای مردم است.
وی افزود: با توجه به رشد وضعیت راه آهن در سایر استان ها، توجهی به راه خوزستان نشده است و چرا باید خط راه آهن خوزستان همچنان فرسوده باقی بماند و مردم در انتظار باشند.
ناصری نژاد تصریح کرد: بیشتر فرودگاه های استان خوزستان متعلق به شرکت نفت و یا نیروهای نظامی است و مردم هیچ فرودگاهی ندارند.
وی گفت: در بحث بنادر نیز وضعیت به شکل قبل از انقلاب مانده و حتی خیلی از ظرفیت ها از بین رفته است. 
ناصری نژاد گفت: راه‌های خوزستان با وجود اقدامات انجام گرفته هنوز مناسب نیستند و بسیاری از جاده های استان، جاده مرگ هستند. همچنین بسیاری از جاده‌های روستایی خاکی بوده و مردم را در تابستان و زمستان با مشکل مواجه می‌کند.
ناصری نژاد عنوان کرد: مسکن مهر همه استان‌های کشور به خوبی اجرا شده ولی در خوزستان پیشرفت آنچنانی نداشته و رها شده است و مردم در این زمینه با مشکلات فراوانی مواجه هستند.
رییس مجمع نمایندگان خوزستان عنوان کرد: انتظار داریم در این ماه های آخر دولت به خوزستان توجه ویژه ای شود.
چه آزادراه یا بزرگراهی در خوزستان احداث کرده‌اید؟
همچنین عبدالله ثامری نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر راه این سوال را دارم که در رابطه با راه های خوزستان چه کاری انجام شده است. 
وی با بیان این‌که این جلسات فقط برای خوردن میوه و تعارف کردن نیست، خطاب به وزیر راه و شهرسازی افزود: چه آزادراه یا بزرگراهی در خوزستان احداث و افتتاح  شده است؟ چهار سال پیش در همین سالن بحث توسعه خوزستان مطرح بود ولی چه کاری انجام گرفت؟
ثامری با اشاره به این‌که هر روز یک برنامه‌ریزی در خصوص خوزستان پیاده می‌شود، عنوان کرد: کشاورزی خوزستان مرده است و هیچ آبی نیست که در اختیار کشاورزان قرار بگیرد. ورزش خوزستان و بنیاد مسکن استان مرده است. رئیس جمهور خواستار لایروبی در خرمشهر شد ولی کدام لایروبی انجام شد؟ 
وی تصریح کرد: تمام خودروها از جاده های مختلف به درون شهر خرمشهر می‌آیند اما در این زمینه هیچ جاده ای برای خرمشهر ساخته نشده و این مساله در حالی است که مردم خرمشهر نسبت به نظام جمهوری اسلامی وفادار بوده و پای آن ایستاده و شهید دادند.
ثامری خطاب به وزیر راه خاطرنشان کرد: 75 درصد منابع درآمدی کشور در خوزستان است و مدیران کل حاضر در این جلسه با شما تعارف می کنند اما از شما انتظار دارم برای خوزستان کاری کنید. انتقاداتی از رئیس جمهور داریم و آن را از طریق مجلس پیگیری می‌کنیم.
رفع نقاط حادثه خیز خوزستان در اولویت قرار بگیرد 
در ادامه این جلسه، سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر در مجلس گفت: یکی از مشکلات جاده های خوزستان بحث نقاط حادثه خیز است که باید در اولویت قرار بگیرند زیرا این نقاط حادثه خیز بسیار زیاد هستند.
وزارت نفت، صنعت و کشاورزی موظف به رسیدگی به جاده های استان شوند
وی افزود: وزارت نفت، صنعت و کشاورزی از جاده های استان استفاده بسیاری می کنند و در این زمینه باید برای رسیدگی به جاده ها مؤظف شوند و به جاده های استان توجه کند. 
گیلانی خاطرنشان کرد: رسیدگی به نقاط حادثه خیز و مسکن مهر در خوزستان باید با سرعت بیشتری انجام گیرد. همچنین در شوشتر چهار هزار واحد مسکن مهر وجود دارد اما خدمات شهری، جاده و گاز برای آنها نرفته است.
همچنین خادمی نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: محور ایذه ـ باغملک باید چهاربانده شود و اگر این امر محقق نمی شود باید از محور اهواز ـ اندیمشک برای رفتن به اصفهان استفاده شود.
وی اظهار کرد: در صورت چهاربانده نشدن باید حرکت کامیون ها در این محور متوقف شود زیرا مردم ما دیگر تحمل کشته دادن را ندارند.
خادمی افزود: طرح توسعه ای استان افسانه ای است زیرا متناسب با بودجه های اختصاص یافته به استان نیست. این بودجه ها آنقدر کم است که اصلا نمی  توانیم شاهد توسعه ای در استان خوزستان باشیم. 
ضرورت انتقال بندر آبادان به خارج شهر
در ادامه این جلسه عامر کعبی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: بندر آبادان که در حال حاضر در درون شهر است با مشکلات فراوانی روبرو شده و باید از شهر خارج و به اروند کنار منتقل شود.
وی افزود: دچار انباشتگی و متورم شدن مشکلات شدیم و مردم فقط از ما تقاضا دارند تا مشکلات حل شوند. جمعیت یک و نیم میلیون نفری آبادان در گذشته، اکنون به 300 هزار نفر رسیده و این به آن معنی است که جمعیت آبادان در سراسر کشور مهاجر هستند.
کعبی عنوان کرد: در بحث کارهای عمرانی وزارت راه تقریبا محدود است و بدهی های بسیاری به پیمانکاران دارد و با توجه به اینکه پیمانکاران قسمت عمده ای از مشکلات عمرانی و اشتغال کشور را حل کرده اند، امروز بدهکار شده و به آستانه ورشکستگی رسیده اند.
وی ادامه داد: متولی فرودگاه آبادان باید وزارت راه و یا سازمان منطقه آزاد اروند شود و سازمان منطقه آزاد ظرفیت حل این مشکلات را دارد.
کعبی خاطرنشان کرد: عراق بزرگترین بندر خود را در جنوب این کشور با هزینه پنج میلیارد دلار راه اندازی می کند و قطعا بندرامام (ره) را تحت شعاع خود قرار می دهد. بنابراین باید برای حل این مشکل مطالعاتی انجام و در صورت امکان با آن مقابله کرد