گزیده خبرهای 11 آبان – 95 قسمت -6

گزیده خبرهای 11 آبان – 95 قسمت -6
 
شرکت اپل که صنعت لپ‌تاپ را با درایوهای حالت جامد PCIe خود هدایت می‌کند، مجددا عملکرد این درایوها را در مک‌بوک جدید خود ارتقا داده که احتمالا پربازده‌ترین سیستم موجود در بازار است.به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه "کامپیوتر ورلد"، نسخه 2015 مک‌بوک پرو حاوی یک درایو PCIe ام2 بود که اوج سرعت خوانش اطلاعات متوالی 1.6 گیگابایتی و حداکثر سرعت ارسال متوالی 1.5 گیگابایت را ارائه می‌کرد.نسخه جدید مک‌بوک پرو اپل از نمونه سابق خود بسیار بهتر بوده و مدل 13 اینچی 2016 آن دارای سرعت متوالی خوانش و ارسال 3.1 و 2.1 گیگابایت در ثانیه است. مک‌بوک پرو 15 اینچی اپل از سرعت ارسال 2.2 گیگابایت و سرعت خوانش مشابه نسخه 13 اینچی برخوردار است.مک‌بوک جدید دارای یک پردازشگر 2.6 یا 2.7 گیگاهرتزی چهار هسته‌ای Core i7 اینتل، هشت مگابایت حافظه cache سه‌لایه‌ای، پردازنده Radeon Pro 450 یا 455 با حافظه دو گیگابایتی GDDR5 و سوئیچ گرافیک خودکار است.هر دو مدل جدید مک‌بوک پرو به ارائه ظرفیت‌های داریو SSD 256 گیگابایت، 512 مگابایت، یک ترابایت و دو ترابایت می‌پردازند.علاوه بر آن، نسخه جدید درایو جامد PCIe از رابط کنترل میزبان حافظه NVMe استفاده می‌کند که یک رابط دستگاه منطقی برای دستیابی به حافظه فلش از طریق گذرگاه PCIe است.اپل با استفاده از این فناوری‌ها توانسته بازدهی بالایی را از نظر سرعت خوانش و ارسال ارائه کند.
محکومیت آشپز مهدکودک به اتهام آزار پسر 6 ساله
آشپز یک مهدکودک در شمال‌غرب پایتخت که کودک ٦ ساله‌ای را تحت آزار خود قرار داده بود، با حکم دادگاه به شلاق، زندان و ممنوعیت از فعالیت در مراکز آموزشی محکوم شد. این در حالی است که مدیر مدرسه نیز به خاطر گزارش‌نکردن این ماجرا به دادسرا احضار شد.
به گزارش ایسنا به نقل از «شهروند»، آبان‌ماه ‌سال ٩٣ بود که پرونده این کودک‌آزاری پیش‌ روی پلیس پایتخت قرار گرفت. پدر یک پسربچه ٦ ساله وقتی در برابر کارآگاهان پلیس قرار گرفت، به طرح شکایت پرداخت و گفت: پسرم مدتی است که مقاومت می‌کند و نمی‌خواهد به مهدکودک برود. این در حالی بود که همیشه برای رفتن به مهدکودک علاقه نشان می‌داد. از رفتارهایش متوجه شدم اتفاق خاصی رخ داده است تا اینکه نقاشی‌هایش پرده از یک راز سیاه برداشت. تازه فهمیدم آشپز ٤٨ ساله مهدکودک او را مورد آزار قرار داده است.شکایت این مرد کافی بود تا مدیر مهدکودک غیرانتفاعی در شمال‌غرب پایتخت به دادسرا احضار شود اما مدعی شد مهدکودک او کاملا قانونی و در میان مهدکودک‌های پایتخت از شهرت خاصی برخوردار است. پس از چند روز بار دیگر پدر پسربچه به دادسرا رفت و ادعا کرد که کودکش با رفتارهایش تلاش می‌کند این کودک‌آزاری را به هر روشی به من بفهماند. پسر خردسال به پزشکی قانونی معرفی و تأیید شد که این پسربچه مورد اذیت جنسی قرار گرفته است.آشپز ٤٨ ساله بازداشت شد و در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور دو قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستاد. دادگاه آغاز شد اما غیرعلنی و پشت درهای بسته. آشپز میانسال خود را بی‌گناه می‌دانست و ادعا داشت که پسربچه ٦ ساله را آزار نداده است. در حالی که متهم پرونده خود را بی‌گناه می‌دانست، قضات دادگاه ختم جلسه را اعلام کردند و در پایان این جلسه و با توجه به نظر پزشکی قانونی، مرد آشپز را به١٠٠ ضربه شلاق، ٦ ماه زندان و ممنوعیت دائمی از هرگونه خدمات در مراکز آموزشی و کودکان محکوم کردند.این حکم در حالی صادر شد که مدیر مدرسه نیز باید طبق ماده ٥ قانون حمایت از کودکان پس از اطلاع از این ماجرا، آن را گزارش می‌کرد. حالا در این جلسه او نیز به دادسرا معرفی شد تا پس از صدور کیفرخواست محاکمه شود.
ورودی آب به سدهای کشور منفی شد 
پاییز کم‌باران تاثیر خود را در ورودی سدها گذاشته و در پایان هفته پنجم سال آبی، حجم ورودی به سدهای کشور پس از مدت‌ها سیر نزولی گرفته و منفی شد.به‌گزارش ایسنا، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، حجم آب ورودی به سدها در سال گذشته، یک میلیارد و 220 میلیون مترمکعب بوده که از ابتدای سال آبی جاری با یک درصد کاهش به یک میلیارد و 210 میلیون مترمکعب رسیده است.ظرفیت کل مخازن سدها در سال جاری 49 میلیارد و 700 میلیون مترمکعب ذکر شده که 53 درصد از ظرفیت این مخازن هم‌اکنون خالی و فقط 47 درصد ظرفیت پر است.همچنین برداشت از سدها در مقایسه با سال قبل 16 درصد افزایش داشته،همچنین سال گذشته میزان آب خروجی از سدها 2 میلیارد و 450 میلیون مترمکعب بود که با 16 درصد افزایش در سال جاری به 2 میلیارد و 840 میلیون مترمکعب رسیده است.آمارهای وزارت نیرو نشان می‌دهد که از ابتدای فروردین ماه تا پایان شهریور ماه سال جاری، وضعیت بارش‌های کشور و ورودی آب در بیشتر سدهای کشور مثبت اعلام شده بود، اما کاهش بارش‌ها در مهرماه و آبان‌ماه جاری سبب شده تا ورودی آب سدهای کشور منفی شود.*
نظرسنجی انتخاباتی برای افراد خاص
 با اینکه شش‌ماه به انتخابات مانده، نظرسنجی انتخاباتی برای افراد خاص شروع شده است. شهروندان تهرانی این روز‌ها با تلفن‌هایی مواجه هستند که از آن طرف خط، فردی که خود را از پژوهشکده خبر پارس وابسته به دانشگاه تهران معرفی می‌کند، مدعی است با شهرداری تهران قراردادی برای نظرسنجی میزان رضایت عمومی از عملکرد شهرداری امضاء کرده است، سوالاتی را درباره نحوه عملکرد شهردار تهران و میزان رضایت مردم از وی مطرح می‌کند. هرچند معلوم نیست این ادعا چقدر مقرون به صحت باشد ولی لازم است شهردار تهران پیگیر این ادعا باشد و ضمن روشن کردن صحت و سقم این ادعا، مانع این قبیل نظرسنجی‌ها با بودجه شهرداری که از جیب مردم است گردد.
جیب‌بُر حرفه‌ای ایستگاه مترو تهرانپارس دستگیر شد 
سرکلانتر چهارم از دستگیری یک جیب‌بُر حرفه‌ای در محدوده اطراف ایستگاه متروی تهرانپارس خبر داد.سرهنگ "علی احمد نادری" سرکلانتر چهارم پلیس تهران در تشریح خبر دستگیری سارق حرفه‌ای مترو، گفت:" با شکایت‌های ارایه شده از سوی شهروندان و مسافران درون شهری که با مترو در محدوده‌های تهرانپارس تردد داشتند شکایت‌های متعددی مبنی بر جیب بُری در اطراف ایستگاه متروی تهرانپارس، ماموران کلانتری 126 تهرانپارس مامور رسیدگی به پرونده شدند و با تشکیل تیم‌های عملیاتی در این خصوص به صورت محسوس و نامحسوس اقدام به گشت‌زنی و کنترل محدوده به منظور دستگیری سارق یا سارقان کردند.وی افزود: این اقدامات ادامه داشت تا اینکه یکی از شهروندان در حالی که با فریادهای خود استمداد می‌طلبید در همان محل از حضور یک سارق جیب‌بُر خبر داد و با گرفتن لباس فردی او را سارق می‌خواند که بلافاصله ماموران به سمت آنها رفته و موضوع را جویا شدند که فرد شاکی اعلام کرد از ایستگاه مترو بیرون آمدم و قصد سوار شدن به تاکسی را داشتم که متوجه شدم این فرد سعی دارد از من جیب‌بُری کند.سرهنگ نادری اظهار داشت: فرد دیگر که خود را بیگناه دانسته و سعی داشت اتهام وارده را رد کند به همراه فرد شاکی به کلانتری منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت اما باز هم سعی کرد اتهام وارده را رد کند اما زمانی که وسایل وی از سوی ماموران مورد بازرسی قرار گرفت و تعدادی کیف و اموال مسروقه شهروندان از وی کشف شد به ناچار لب به اعتراف گشود و به جرم خود مبنی بر جیب بُری اعتراف کرد.سرکلانتر چهارم خاطر نشان کرد: این در حالی بود که از میان وسایل متهم مبلغ 200 هزار تومان وجه نقد که وی از جیب شاکی به سرقت برده بود نیز کشف و به مالباخته باز پس داده شد.گفتنی است، متهم پس از تکمیل پرونده راهی دادسرا شد.
            باند سارقان منازل متلاشي شد
    اراک- ايرنا: فرمانده انتظامي استان مرکزي گفت: در چند ماه اخير با اعلام گزارش از وقوع سرقت هاي متعدد در شهرک هاي حاشيه اي شهر اراک، بررسي تخصصي اين موضوع به پليس آگاهي استان ارجاع شد.سرتيپ کيومرث عزيزي افزود: با شروع تحقيقات تخصصي ماموران اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي استان، سارقي سابقه دار در اين رابطه شناسايي شد که اين فرد در يکي از شهرهاي مرزي کشور به چنگال قانون گرفتار آمد.    وي ادامه داد: متهم دستگير شده در بازجويي هاي صورت گرفته به 56 فقره سرقت منزل، مغازه و اماکن خصوصي شهروندان ساکن در شهرک هاي حاشيه اي شهر اراک اعتراف کرد.    سرتيپ عزيزي گفت: در مراحل رسيدگي به اين پرونده، همدست ديگر متهم و سه خريدار اموال مسروقه نيز شناسايي و دستگير شد.    وي گفت: در اين رابطه بسياري از اموال سرقت شده کشف و به مالباختگان تحويل داده شد.