کمیته مدیریت صحن برای جلوگیری از پخش شب‌نامه تشکیل داده بودیم


نایب رییس فراکسیون امید در جمع خبرنگاران:

12آبان-95

 


نایب رییس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت‌های مجلس فعلی با مجلس نهم گفت: نوع برخوردی که در یکشنبه سیاه و در جریان مجلس نهم اتفاق افتاد که برخی مسائل مطرح شد و فیلم‌هایی پخش شد، به نوعی سقوط اخلاق بود اما امروز تدابیری اندیشیده شد که وارد فضاهای غیراخلاقی نشویم.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، عبدالکریم حسین‌زاده در حاشیه نشست علنی امروز مجلس که به اعطای رای‌اعتماد به سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داشت، با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد: سعی کردیم مسیر حرکتی خود را از لابی‌گری‌های مرسوم در صحن علنی دور کنیم و در این راستا سه کمیته تخصصی برای بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی تشکیل دادیم و پس از ارائه گزارش کمیته‌ها در شورای مرکزی فراکسیون به جمع‌بندی رسیدیم.
او گفت: در ادامه با تشکیل کمیته مدیریت صحن برای روز رای‌گیری به سه وزرای پیشنهادی، پیش‌بینی کردیم نوع ادبیاتی که سخنرانان به کار می‌برند و احتمال کاغذپراکنی و توزیع شب‌نامه و برخی بداخلاقی‌های دیگر در صحن، می‌توانند در رای نمایندگان تاثیر بگذارند و به این دلیل این کمیته مدیریت صحن را با حضور روسای سه کمیته بررسی کارنامه وزرا یعنی آقای داوود محمدی برای وزارت آموزش و پرورش، محمدعلی وکیلی برای وزارت ورزش و جوانان و مهدی شیخ برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌همراه محمود صادقی و بهرام پارسایی و بنده تشکیل دادیم.
نایب رییس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: برای ایجاد انسجام کامل در صحن، باوجود این‌که هر نام شش نفری که به‌عنوان موافق از قرعه‌کشی خارج شد، از اعضای فراکسیون امید بود، فرصت صحبت را به برخی دیگر از نمایندگان خارج از فراکسیون دادیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های همه نمایندگان استفاده شود.
نماینده اصلاح‌طلب مردم نقده و اشنویه در مجلس دهم با بیان این‌که این مدیریت در فراکسیون امید گامی بسیار خوب برای تصمیم‌گیری درباره موضوع‌های مختلف بود، گفت: به نظر می‌رسد امروز مجلس موفق شد از این آزمون با نمره قبولی خارج شود و در مقابل مردم سربلند باشد.
او همچنین در پاسخ به سوالی درباره تفاوت‌های مجالس دهم و نهم خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد صحبت‌ها در مجلس دهم بهتر شنیده می‌شود؛ چرا که نوع برخوردی که در یکشنبه سیاه و در جریان مجلس نهم اتفاق افتاد که برخی مسائل مطرح شد و فیلم‌هایی پخش شد، به نوعی سقوط اخلاق بود اما امروز تدابیری اندیشیده شد که وارد فضاهای غیراخلاقی نشویم.
حسین‌زاده در پایان تصریح کرد: فضا در مجلس بسیار آرام‌تر از مجلس قبل بود و امکان اظهارنظر مستقل از سوی نمایندگان بیش از گذشته فراهم بود.