سرمقاله : روزی نامه جمهوری " رسوائی فزاینده آل سعود و ائتلاف ضد مردمی یمن "

 روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 8 دیماه سال 1395
 سرمقاله : روزی نامه جمهوری " رسوائی فزاینده آل سعود و ائتلاف ضد مردمی یمن " 
براساس فلسفه خودی وغیر خودی کردن  که همراه با کامیونی ازاتهامات است و در  داخل کشوررایج شده است وجناح وباندها علیه هم دیگر استفاده می کنند .سرمقاله نویس از این شیوه  هم  پیرامون  هم پیمانان منطقه ای و مخالفان استفاده می کند . برای همین هر جنایات ضد بشری که در عراق وسوریه و حوثی های یمنی وحزب ا لشیطان لبنان ا عمال شود نه مورد انتقاد قرار نمی گیردکه حمایت می شود .در حالی که عربستان وترکیه و.... که از مخالفان سوری و حوثی های  های یمنی حمایت می کنند مورد بدترین اتهامات و.... قرار می گیرند.
سازمان دیده بان حقوق بشر از تازه‌ترین جنایات جنگی ائتلاف سعودی در یمن پرده برداشت و خاطرنشان کرد که ائتلاف از بمب‌های خوشه‌ای ساخت برزیل در بمباران مناطق مسکونی، غیرنظامیان و مراکز پرجمعیت شهرها در یمن از جمله علیه یک مدرسه استفاده کرده و عده زیادی را به خاک و خون کشیده است.تصادفی نبود که در جریان رای گیری در مجمع عمومی سازمان ملل پیرامون ممنوعیت استفاده از بمب‌های خوشه ای، برزیل، آمریکا، عربستان و طیف جنایتکار منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن که هنوز هم کرسی دولت یمن در سازمان ملل را غصب کرده، از شرکت در رای گیری و تصویب این قطعنامه سازمان ملل امتناع کردند.پیش از این هم ائتلاف سعودی بارها از سلاح‌های ممنوعه ساخت آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم یمن در مقیاس وسیعی استفاده کرده و فجایع عظیمی را در این کشور جنگ زده به بار آورده است. یک مشکل عمده در این زمینه این است که ائتلاف سعودی را ریخت و پاش دلارهای نفتی، نظر مجامع بین‌المللی و حتی نهادهای حقوق بشری درباره جنایات جنگی در یمن و سایر کانون‌های بحران در منطقه را تغییر می‌دهند و حتی آنها را موافق دیدگاه و عملکرد خود معرفی می‌کنند. تازه‌ترین نمونه از این نوع، اظهارات وقیحانه بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در توجیه جنایات جنگی ائتلاف سعودی در یمن با هدف ادامه فروش تسلیحات انگلیسی به ائتلاف است که طی آن وزیر خارجه انگلیس با وقاحت کم نظیری مدعی است ائتلاف سعودی هنوز به مرز جنایت جنگی در یمن، حتی نزدیک هم نشده و دلیل برای قطع ارسال جنگ افزارهای انگلیسی به کشورهای عضو ائتلاف وجود ندارد! به علاوه یک گزارش رسمی سازمان ملل درباره ابعاد جنایات جنگی ائتلاف سعودی در یمن علیه زنان و کودکان علیرغم انتشار آن با ریخت و پاش سعودی‌ها توسط بان کی مون پس گرفته شد. بان کی مون بعدها اعلام کرد به خاطر تهدید مالی عربستان، چنین گزارشی را پس گرفته و آنرا دردناک‌ترین تصمیم دوران زندگی خود معرفی کرد ولی در حقیقت این پدیده، دردناک‌ترین واقعیت امروز جامعه جهانی است که قدرت‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی با بهره گیری از انواع اهرم‌های فشار توانسته‌اند نه تنها بر روی جنایات و شرارت‌های خود سرپوش بگذارند که حتی خود را قهرمان مبارزه با جنایت و کشتار و تروریسم در مقیاس جهانی معرفی کنند.با این حال، شرارت ائتلاف سعودی در یمن به حدی گسترده و قطعی است که حتی ائتلاف متجاوز طوفان قاطعیت به برخی جنایات جنگی خود اعتراف می‌کند ولی ابعاد آنرا محدود و زمان استفاده از بمب‌های خوشه ای، فسفری و آتش‌زا را موقتی اعلام کرده است.برخی رسانه‌ها، نهادهای حقوق بشری و ناظران بین‌المللی با افشاگری‌های تکان دهنده درباره ابعاد فجایع ضدانسانی در یمن، پرده از روی رازهای پشت پرده برداشته‌اند و به وضوح نشان داده‌اند که با حضور مستشاران نظامی آمریکا و انگلیس در اتاق جنگ ائتلاف سعودی در یمن، عملاً در تمامی جنایات جنگی در این کشور سهیم هستند.
با وجود این گزارش‌های رسمی سازمان ملل هنوز هم درباره یمن به اوضاع نابسامان اجتماعی افشاگرانه است و عمق فاجعه انسانی در یمن را بازگو می‌کند. گزارش اخیر سازمان ملل تصریح می‌کند اوضاع یمن، «فلج کامل» است. میلیون‌ها نفر آواره و بی‌خانمان شده‌اند. صدها هزار نفر کشته یا معلول گردیده‌اند و صدها هزار خانواده نیز سرپرستان و نان آوران خود را از دست داده‌اند.این برای ائتلاف سعودی بسیار شرم آور است که در این جنگ 21 ماهه هنوز هم نه تنها چیزی به دست نیاورده بلکه طوفان خشم در پشت مرزهای یمن با همسایگانش را به حالت غلیان و جوشش رسانیده است. طبعاً قابل درک نیست که ائتلاف سعودی چه راهکاری برای خروج از باتلاق جنگ یمن برای خود اندیشیده و اساساً چه راهکاری وجود دارد که کینه انباشته مردم مظلوم یمن برای تلافی جنایات ائتلاف شرور سعودی را مهار کند و فرو بنشاند؟
در واقع تمامی سرمایه گذاری‌های بدفرجام تلاش‌های نابخردانه ملک سلمان و دستیارانش برای ایجاد کانون‌های بحران در منطقه، با نتایج معکوسی مواجه گردیده و نه تنها امنیت، آرامش و ثباتی را برای عربستان به همراه نیاورده بلکه حتی باقیمانده عزت و اعتبار آل سعود را نیز برباد داده است. نکته‌ای که پشیمانی دربار بی‌افتخار سعودی هم نمی‌تواند تاثیری در اصل مسئله ایجاد کند و آل سعود را برای خروج از این بحران خودساخته، کمک نماید.