نجال حساب هاي قوه قضائيه شانتاژ سياسي است

نماینده مردم نجف آباد در مجلس: جنجال حساب هاي قوه قضائيه شانتاژ سياسي است 14 آذر- 95
ایا چنانچه رئیس قوه فاسد قضاییه وابسته به باندیاجناح رقیب بود بازهم اینگونه موضع گیری می شد .یا نه بلافاصله اگر دستگیر  ومحاکمه و مجازات نمی شد برکنار می شد؟
يک قاضي سابق دادگستري و نماينده مردم نجف آباد در مجلس با بيان اينکه مسائلي که طي روزها و هفته هاي اخير درباره حساب هاي قوه قضائيه مطرح شده، يک شانتاژ سياسي است، گفت: اين حساب با مجوز خود دولت افتتاح شده است.
    ابوالفضل ابوترابي درباره حساب هاي قوه قضائيه که اين روزها به عنوان يکي از موضوعات در سطح رسانه ها و جامعه مطرح است، به تسنيم گفت: اين موضوع مربوط به حدود 20 سال پيش و زمان رياست آيت ا... يزدي بر قوه قضائيه است.

    اين قاضي سابق دادگستري اضافه کرد: بسياري از وجوه موجود در اين حساب ها بلاصاحب و مربوط به افرادي بود که فوت کردند يا وجوهي است که بابت تامين خواسته يا تامين دليل و وثيقه توديع شده بود. اين حساب ها در اختيار بانک ها قرار داشت و سودش را نيز بانک ها برمي داشتند.

    اين نماينده مجلس شوراي اسلامي افزود: در آن زمان، آيت ا... يزدي به لحاظ مشکلات مالي و عديده دستگاه قضايي و اينکه بانک ها سود نمي دادند و سودها را براي خود برمي داشتند، نامه اي را به رهبر معظم انقلاب اسلامي مي نويسد تا سود اين وجوه در برخي مصارف دستگاه قضا هزينه شود زيرا اين حساب ها در اختيار اذن ولي فقيه است.

    ابوترابي گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي هم در نامه اي که بسيار طولاني است و مصارفي هم احصا شده، به قوه قضائيه اين اذن را مي دهد که سود اين پول ها به دستگاه قضايي بيايد و در برخي مصارف دستگاه قضا هزينه شود و سودش را بانک ها برندارند.

    نماينده مردم نجف آباد، تيران و کرون ادامه داد: سپس به لحاظ احتياط بيشتر، شوراي عالي پول و اعتبار هم اين موضوع را تاييد کرد. با توجه به اينکه واريز سود به حساب هاي دولتي، ممنوع است، اوايل اين گونه بود که چند نفر از دستگاه قضايي معرفي شدند و اين سود ها به حساب آنها واريز مي شد و گزارش نحوه مصرف و هزينه کرد وجوه به مراجع ذي صلاح ارائه مي شد.

    عضو کميسيون شوراها و امور داخلي کشور گفت: بعد از آيت ا... يزدي و در دوران آيت ا... شاهرودي، شوراي پول و اعتبار مصوب کرد که اين حساب ها به نام شخص رئيس قوه قضائيه افتتاح و سود حاصل از وجوه، در مصارف قوه قضائيه هزينه شود و گزارش مصارف را به مراجع ذيصلاح ارائه کنند.

    وي تاکيد کرد: بنابراين اين مسئله ربطي به آيت ا... آملي لاريجاني ندارد و در دوران رياست آيت ا... شاهرودي و آيت ا... يزدي بر قوه قضائيه نيز همين اتفاق افتاده است و موضوع جديدي نيست. ضمن اينکه اذن رهبر معظم انقلاب و نظارت معظم له بر اين موضوع وجود دارد و شوراي پول و اعتبار هم مصوب کرده که حساب ها به نام رئيس قوه قضائيه باشد و وزير اقتصاد نيز به اختصار يک توضيحاتي در همين راستا ارائه کرد.

    اين قاضي سابق دادگستري افزود: قبلاً سود اين حساب ها را بانک ها بر مي داشتند در حالي که امروز دستگاه قضايي با معضلات و مشکلات بسياري مواجه است و بسياري از ساختمان هاي دادگستري، ثبت و زندان ها قديمي هستند و کمبود هاي بسياري وجود دارد.

    
    
مدعيان چرا صحبتي از فساد 8 هزارميلياردي و حقوق هاي نجومي نمي کنند
    ابوترابي تصريح کرد: مسائلي که طي روزها و هفته هاي اخير درباره حساب هاي قوه قضائيه مطرح شده، يک شانتاژ سياسي است. اگر کساني ادعايي درباره شفاف سازي و مبارزه با فساد را دارند چرا صحبت از هشت هزار ميليارد تومانِ صندوق ذخيره فرهنگيان نمي کنند که به طور ميانگين از هر معلم هشت ميليون تومان رفته است، چرا صحبتي از 4هزار و 500 ميليارد تومان بانک دي که مربوط به فرزندان شاهد اين مملکت است، نمي کنند. چرا از سرنوشت برخورد با حقوق هاي نجومي که خواست مردم است چيزي نمي گويند. چرا با اهداف، امراض و اغراض سياسي، با حيثيت کشور، مملکت و دستگاه قضايي بازي مي کنند؟