نامه‌ها و صدای شما

نامه‌ها و صدای شما 14 فروردین -96
طرح‌های بدون برنامه‌ریزی شده، مسافران نوروزی را غافل گیر کرد
با آغاز سال 96، شهر تهران اگرچه شاهد تحول طبیعت زیبا و آمدن بهار نو بود، اما ازسوی دیگر بسیاری از شهروندان به همراه مسافران نوروزی، سال جدید را با مشکلات در رفت و آمد آغاز کردند.بخصوص در مرکز شهر (منطقه 12) با اجرای طرح تغییر مسیر بعضی از خیابان‌ها، شهروندان تهرانی به همراه مسافران شهرستانی با مشکلات زیادی مواجه بودند.در این رابطه همچنین مهمانان شهرستانی (مسافران نوروزی) نیز بیش از تهرانی‌ها به مشکل برخوردند.شهرداری تهران همزمان با آغاز تعطیلات نوروز برای به اصطلاح ساماندهی ترافیک منطقه 12، اقدام به تغییر مسیر خیابان‌های جمهوری، بازار، چراغ برق، امیرکبیر، سرچشمه، سیروس و... کرد، این اقدام باعث شد در ایام نوروز مسیرهای یاد شده پرترافیک شده و مردم در راه‌بندان‌های طولانی بمانند!!اطلاع‌رسانی ناکافی و عدم مدیریت منظم و بموقع مسئولان، شهروندان تهرانی را نیز غافل‌گیر کرد، چه رسد به مسافرانی که از دیگر شهرها به تهران سفر کرده بودند بخصوص اینکه اکثر مسافران به دو علت 1- وجود بناهای تاریخی و 2- مراکز خرید مثل بازار، جمهوری، بهارستان و... بیشتر به این منطقه مراجعت داشتند و از آنجا که شناخت کافی از مسیرها نداشتند، بیشتر در ترافیک گرفتار شدند.*یک راننده تاکسی

*ناصری از تهران: مصوبات غیرمنطقی شورای شهر تهران درباره افزایش نرخ اتوبوس و مترو که خیلی بیشتر از نرخ تورم است، باعث افزایش گرانی و فشار مضاعف بر مردم است. جا دارد مسئولان ذیربط تجدیدنظری درباره این مصوبه بکنند.
*
یک فرهنگی از ارومیه: معلمان حق‌التدریس از مهرماه سال گذشته تاکنون حتی یک ریال حقوق دریافت نکرده‌اند، چرا آقای نوبخت می‌گوید مطالبات فرهنگیان پرداخت شده است؟ آیا ما خرج و زندگی و فرزند و خانواده نداریم؟ چرا کسی به فکر ما نیست. آیا ما با این وضع به تربیت نسل آینده کشور بپردازیم؟
*
یک کارمند از تهران: حال که حقوق بیشتر کارمندان و کارگران پاسخگوی نیازهای مازاد بر معیشت خود و خانواده‌شان نیست، جا دارد سازمان‌های مختلف کارت‌هایی را در اختیار پرسنل خود قرار دهند تا آنان به وسیله این کارت‌ها بتوانند از امکانات ورزشی، تفریحی استفاده کنند. مثلاً به رستوران و استخر بروند، خرید کرده و از مراکز تفریحی مانند موزه‌ها و... دیدن کنند.