سردار پاكپور: كمك مستشاري ايران به سوريه ادامه خواهد داشت

سردار پاكپور: كمك مستشاري ايران به سوريه ادامه خواهد داشت  13 اردیبهشت - 96

ضمن اینکه دهان کجی به کرباسچی شده است که درسخنرانی خوددراصفهان گفت نیاز نیست پول وسلاح  بدهیم تادرسوریه جنگ کنیم . این پاسدار پاکپور می داند اگر چنانچه پاسداران از سوریه وعراق بیرون انداخته شوند. سریع کرکره تولید موشک شان و سیاست جنگ افروزی شان  پایین کشیده وازصحنه به حاشیه رانده می شوند .سپس بها تهام خیانت به ملت وکشور  بستر بازداشت ومحاکمه فرماندهان جنگ افرور وخائن به ملت ووطن فراهم می شود تامجازات  شوند.

فرمانده نيروي زميني سپاه گفت: از برادران باتجربه زمان جنگ و درگيري هاي چند سال اخير شمال غرب و جنوب شرق کشور -که شکل آن با جنگ سوريه نزديک بود- به عنوان مستشار به سوريه فرستاديم که الان هم آنجا هستند و باز هم اعزام خواهيم داشت و تا زماني که نياز داشته باشند کمک مستشاري خودمان را ادامه مي دهيم.
    
سردار محمد پاکپور در گفت وگو با فارس درخصوص شکل گيري بحران در سوريه، اظهار داشت: يکي از نکات قابل توجه در شروع بحران، سرعت و شدت تحولات بود که شاهد اوج گرفتن اين وقايع و حرکت هاي اعتراضي به صورت جنگ هاي مسلحانه در مدت زمان بسيار کوتاهي بوديم.
    
وي افزود: اين نشان از آن مي دهد که کشورهايي نظير آمريکا، عربستان، ترکيه و ... به دنبال اين بودند که کشور سوريه را به عنوان يک کشور در خط مقدم جبهه مقاومت از بين ببرند.
    
فرمانده نيروي زميني سپاه با بيان اينکه حمله به سوريه به وسيله کشورهاي حامي رژيم صهيونيستي و همراه با آمريکا ازجمله عربستان، امارات، قطر و ترکيه شروع شد، تصريح کرد: اين کشورها از وضع موجود ناراحت بودند و مي خواستند خودشان را به عنوان بازيگران اصلي منطقه به اربابانشان نشان دهند.
    
سردار پاکپور گفت: آنها فکر مي کردند ترکيب جمعيتي سوريه همراه کشورهاي منطقه و مخالف دولت است، لذا در برآوردهايشان اشتباه کردند. آنها فکر نمي کردند که اغلب جمعيت اهل سنت سوريه با نظام قانوني اين کشور همراه است و از طرفي وحشي گري هاي تکفيري ها و تروريست ها نيز عزم آنها را نسبت به پشتيباني از دولت قانوني سوريه بسيار زياد کرد. وي اظهار داشت: آيا ابوبکر بغدادي و گروهک هاي تکفيري يک بار هم عليه رژيم صهيونيستي حرفي زده اند؟ واقعا اگر همين خودروهاي انتحاري که افراد بي منطق مي آورند و منفجر مي کنند، عليه اسرائيل اقدام مي کردند، آيا صهيونيست ها اين آرامش را داشتند؟ به هيچ وجه. اگر همه اين گروه ها عليه اسرائيل متحد مي شدند، وضع اسرائيل اينگونه نبود. ولي در حال حاضر همه افراد و گروه هايي که بايستي در جبهه مبارزه با رژيم صهيونيستي بجنگند، در دو سنگر و عليه هم در حال نبرد و برادرکشي هستند؛ همان هدفي که آمريکا و رژيم صهيونيستي دنبال مي کنند.
    
فرمانده نيروي زميني سپاه همچنين به وضعيت جبهه يمن اشاره کرد و افزود: دقت کنيد مبارزين يمن چگونه مي جنگند؟ ما که به آنها دسترسي نداريم ولي خودشان ابزارشان را تهيه مي کنند و بعد از 3 سال با انبوهي از تکنولوژي هاي ائتلاف ضد يمن مبارزه مي کنند و البته يمن سر جاي خودش است.
    
سردار پاکپور خاطرنشان کرد: البته مردم يمن شرايط بسيار سختي دارند ولي به هر حال هستند. هزاران هواپيما و بمب افکن يمن را بمباران کردند اما تا روي زمين نيايند يمن سرجايش خواهد بود و آنها هم مي دانند اگر بخواهند جنگ را بر روي زمين بکشانند، شکست فضاحت باري خواهند خورد.
    
وي درخصوص کمک هاي مستشاري و تعريف اين کمک ها به سوريه نيز اظهار داشت: کمک مستشاري تنها در بُعد طراحي نيست بلکه در تکنيک و تاکتيک هم هست و براي همين نيروها بايد در ميدان حاضر باشند.
    
فرمانده نيروي زميني سپاه افزود: شما وقتي مي خواهيد به ارتش يک کشور در جنگ کمک مستشاري بدهيد، بايد در صحنه حضور داشته باشيد و ما هم در ابعاد مختلف مثل طراحي، فني، تخصصي و تاکتيکي و تکنيکي در سوريه مستشار داريم.
    
سردار پاکپور درخصوص نقش نيروي زميني سپاه در سوريه نيز گفت: يک جنگ ابعاد مختلفي دارد که مهمترين بخش آن بخش زميني است و ما هم در اين بخش به کمک نيروي قدس رفتيم و از برادران باتجربه زمان جنگ و درگيري هاي چند سال اخير شمال غرب و جنوب شرق کشور -که شکل آن با جنگ سوريه نزديک بود- به عنوان مستشار به سوريه فرستاديم که الان هم آنجا هستند و باز هم اعزام خواهيم داشت و تا زماني که نياز داشته باشند کمک مستشاري خودمان را ادامه مي دهيم لذا وقتي مي گوييم «مستشار»، نبايد تصور 4-5 نفر را داشته باشيم.