درگیری پلیس و معترضان به قتل فرمانده حزب المجاهدین در سرینگر

درگیری پلیس و معترضان به قتل فرمانده حزب المجاهدین در سرینگر  13 خرداد – 96
مگر می توان باور داشت که هرجا جنگ ودرگیری مسلمانان  مذهبی وجودداشته باشد وردپایی از سیاست جنگ افروزی برون مرزی  ارگان فاشیستی پاسداران وجودنداشته باشد؟
دهلی نو-ایرنا- صدها نفر از مردم سرینگر مرکز تابستانی ایالت جامو و کشمیر بعد از ظهر جمعه با برپایی تجمع اعتراض آمیز با پرتاب سنگ با پلیس و نیروهای امنیتی درگیر شدند.

به گزارش ایرنا،معترضان با سردادن شعارهایی کشته شدن 'سبزاربات' فرمانده گروه غیر قانونی حزب المجاهدین توسط پلیس و نیروهای امنیتی در هفته گذشته را محکوم کردند.
'
سبزاربات' فرمانده گروه غیر قانونی حزب المجاهدین و جانشین 'برهان مظفر وانی ' به همراه هشت شبه نظامی دیگر شنبه هفته گذشته در منطقه پلواما درجنوب کشمیر کشته شدند.
پلیس با شلیک گاز اشک آور معترضان را متفرق کرد.
تعدادی از رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی ،کسبه ،مغازه داران ،جایگاههای عرضه سوخت و مراکز آموزشی کشمیر نیز دوشنبه هفته گذشته در اعتراض به کشته شدن 'سبزاربات' فرمانده گروه غیر قانونی حزب المجاهدین توسط پلیس و نیروهای امنیتی اعتصاب کردند.
شماری از مردم کشمیر روز یکشنبه نیز در اعتراض به قتل فرمانده حزب المجاهدین در نقاط مختلف کشمیر با نیروهای امنیتی و پلیس درگیر شدند.
به گفته مقامات محلی در درگیری معترضان با نیروهای امنیتی یک شبه نظامی کشته و 20 نفر دیگر مجروح شدند.
نیروهای امنیتی پس از گسترش ناآرامی ها با استقرار در هفت منطقه سرینگر، انانتاگ، پولواما و شوپیان در جنوب و شهر سوپور در شمال کشمیر،محدودیت منع عبور و مرور را به اجرا گذاشتند.
دولت هند روز دوشنبه در بیانیه ای تهدید کرد با معترضان و افرادی که به سوی نیروهای امنیتی سنگ پرتاب می کنند، به شدت برخورد می کند.
تعدادی از رهبران جدایی طلب کشمیر با صدور بیانیه هایی خواستار اعتصاب گسترده در سراسر کشمیر به مدت دو روز در اعتراض به قتل 'سبزار بات' فرمانده گروه حزب المجاهدین و رفتار خشونت آمیز نیروهای امنیتی هند با معترضان شده بودند.
پلیس جامو و کشمیر دوشنبه هفته گذشته 'سید علی شاه گیلانی' و 'میر واعظ عمر فاروق' رهبران جدایی طلب کشمیر را در حصر خانگی قرار داده و 'محمد یاسین ملک' رهبر جبهه آزادی خواه جامو و کشمیر را بازداشت و به زندان مرکزی سرینگر منتقل کردند.
دولت محلی همچنین مراکز آموزشی و مدارس را تعطیل و زمان برگزاری امتحانات را به تاریخ دیگری موکول کرد.
دور جدید درگیری میان پلیس و معترضان در کشمیر هشتم جولای(18 تیر) با کشته شدن 'برهان مظفر وانی ' فرمانده پیشین حزب المجاهدین توسط ارتش هند آغاز شد.
به گفته مقامات محلی ،اعتراض های کشمیر در 10 ماه گذشته حدود یکصد کشته و بیش از یک هزار و 200 مجروح برجای گذاشته است.
کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است و درگیری میان شبه نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی هند از سال 1989 میلادی بیش از 68 هزار کشته برجای گذاشته است.
آساق**267*انتشاردهنده:احمدعلی خلیل نژاد