گزیده خبرهای 11 شهریور – 96 قسمت -2

گزیده خبرهای 11 شهریور – 96  قسمت -2
 فرماندار میامی گفت: پنج نفر از اهالی شورای اسلامی به همراه دو نفر از اهالی روستای "نام نیک" برای برطرف شدن مشکل آب به داخل غار منطقه رفتند که دچار گاز گرفتکی شدند."محمد مهدی کریمی" در گفتگو با مهر، ضمن تایید گازگرفتگی پنج نفر از اعضای شورای شهر روستای "نام نیک" در بیان جزئیات حادثه ابراز داشت: غروب پنج شنبه در پی یافتن راه حل مشکلات آبی منطقه تعدادی از اعضای شورای شهر به همراه یک موتور بنزینی وارد غار "نام نیک" شدند که گویا گاز خارج شده از این موتور بنزینی باعث گازگرفتگی آن‌ها می‌شود.وی بابیان اینکه تماس تلفنی یکی از افراد داخل غار توانست دیگران را آگاه کند، ابراز داشت: یکی از اعضای شورای شهر نام نیک که دچار گاز گرفتگی شده بود به سختی توانست به خارج از غار آمده و فرزند خود را از ماجرا آگاه کند که وی نیز به کمک اهالی روستا خود را به منطقه رسانید و این پنج نفر از مرگ حتمی نجات یافتند.فرماندار میامی عمل این تعداد را بی‌تدبیری در رعایت نکات ایمنی خواند و افزود: خوشبختانه بلافاصله با کمک نیروهای مردمی و امدادی این پنج نفر به درمانگاه اعزام شدند و حال همه آن‌ها مساعد است و باید گفت در این گونه موارد باید از نیروهای متخصص و آب و فاضلاب روستایی کمک گرفت.دهیار روستای "نام نیک" نیز در تشریح حادثه ابراز داشت: علیرغم داشتن آب و هوای مساعد در این روستا، اما از آب شرب بی‌بهره‌ایم و همین امر این پنج نفر از اعضای شورای شهر را به همراه دو نفر دیگر از اهالی بر این کار مصمم کرد که به داخل غار رفته و بتوانند آب بیشتری را به منبع روستا هدایت کنند که متاسفانه دچار گاز گرفتگی شدند.روستای "نام نیک" از توابع بخش کالپوش در شهرستان میامی قرار دارد.

تصادف مرگبار
    مراغه - خبرنگار کيهانرئيس جمعيت هلال احمر مراغه گفت: بر اثر برخورد يک دستگاه خودرو سمند با يک دستگاه پژو 206 در نزديکي شهر خداجو در محور مراغه به هشترود 2 تن از سرنشينان پژو در دم فوت کردند. در اين حادثه 3 تن ديگر مجروح شدند که توسط تيم امداد و نجات هلال احمر به بيمارستان اميرالمومنين(ع) مراغه انتقال يافتند.
غرق يک نفر در رودخانه
    رشت - خبرنگار کيهانزن 25 ساله اردبيلي در رودخانه سپيدرود در محدود امامزاده هاشم شهرستان رشت غرق شد. اين زن به همراه 2 برادرزاده خردسالش هنگام شنا در رودخانه به دليل عدم آشنايي با فن شنا دچار خفگي شدند که 2 کودک توسط پدرشان نجات يافتند اما وي به علت خفگي جان خود را از دست داد.    جسد اين زن توسط غريق نجات ها از آب بيرون کشيده و به پزشکي قانوني انتقال يافت.
سقوط مرگبار
    گرگان - فارسيک دستگاه سواري پرايد پس از انحراف از مسير اصلي به دره باقرآباد توسکستان سقوط کرد، هنوز دلايل اين حادثه مشخص نشده است، احتمال مي رود اين حادثه هولناک به دليل سرعت زياد راننده و عدم توانايي کنترل سرعت وسيله نقليه باشد.
    منابع محلي اطلاع دادند هرسه سرنشين پرايد در اين حادثه جان باختند، تيم هاي هلال احمر و اورژانس سريعا پس از اطلاع از اين موضوع به محل حادثه اعزام شدند.
            3 کشته در واژگوني وانت
    سرويس شهرستانهارئيس پليس راه شمالي استان فارس گفت: بر اثر واژگوني يک دستگاه وانت مزدا در محور داراب - زرين دشت، سه نفر کشته شدند.    سرهنگ «احمد احمدي» ادامه داد: يک دستگاه وانت مزدا با سه سرنشين در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن راننده و هر دو سرنشين ديگر خودرو بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت شدند.    رئيس پليس راه شمالي استان بيان کرد: کارشناسان عدم توجه به جلو راننده را علت وقوع اين حادثه اعلام کرده اند.
            واژگوني خودرو

    کرمانشاه - ايسنا: رئيس پليس راه استان کرمانشاه از فوت 3 نفر بر اثر واژگوني يک دستگاه پژو 405 در محور کنگاور - اسدآباد خبر داد.    سرهنگ محمد حيدري گفت: در اين حادثه راننده در حالي که در يک پيچ معمولي جاده تلاش داشته از يک کاميون سبقت بگيرد به علت عدم رعايت سرعت مطمئنه کنترل خودرو از دستش خارج شده و از جاده منحرف مي شود. او افزود: در اين حادثه همسر، پسر 14 ساله و دختر 8 ساله به علت نبستن کمربند ايمني فوت کردند.