پیاده روی 6 هزار کیلومتری برای عدالت خواهی

 پیاده روی 6 هزار کیلومتری برای عدالت خواهی 14 شهریور - 96
اگر دراسترالیا که کشوری دمکراتیک است یکی  بومیان این کشور برای اهداف وعدالت راهپیمایی اعتراضی 6 هزارکیلومتری برای جمع آوری اطلاعات و تحویلد ادن به نخست وزیر استرابلیا انجام داده است .دررژیم فاشیستی-مذهبی ولایت فقیه هم خانواده مشهدی دست به راهپیمایی اعتراضی 60 روزه در شهرهای ایران زده وبا هنرمندان سرشناس دیدار داشته اند تابتواننددرشهرشان بااجرای موسیقی ازهنر سراسری بهره مندشوند .چون آخوند متحجر زن ستیز وضدهنر مخالف اجرای برگزاری کنسرت درمشهداست.
کوالالامپور - ایرنا - 'کلینتون پریور' یک مرد بومی استرالیا با پیاده روی در سراسر این کشور، تعداد زیادی داستان، مصیبت، فاجعه، طنز و امید را جمع آوری کرد تا آنها را با هدف اطلاع رسانی در خصوص عدالت با 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا در میان بگذارد.
به گزارش ایرنا، شبکه خبری 'ای.بی.سی' روز دوشنبه اعلام کرد 'پریور' که سال گذشته شهر پرت استرالیا را ترک کرد، پس از یکسال پیاده روی قصد دارد داستان هایی که از مردم مختلف این کشور شنیده است را با نخست وزیر استرالیا در میان بگذارد.
این مرد 27 ساله تا رسیدن به پارلمان استرالیا در کانبرا 6 هزار کیلومتر را پیاده روی کرده است.
طرح وی دیدار با جوامع دورافتاده در نقاط مختلف استرالیا بود و به اعتقادش، بر اساس آنچه که در این سفر مشاهده کرده است درد نبود عدالت برای آنها قابل لمس است.
این جوان استرالیایی با این عنوان که هم مردم بومی و غیربومی از مسائل و چالش های بسیاری رنج می برند، اعلام کرد آنچه در این سفر مشاهده کرده چیزی غیر از مشقت و سختی نبوده است.
این مرد بومی استرالیا که در بخشی از سفر خود 16 روز را بدون هیچگونه آب تازه ای در صحراها به سر برده است، تصریح کرد: در برخی مواقع فریاد زده که چرا اکنون در این شرایط قرار دارد.
وی با این وجود معتقد است که این سفر باعث شد دیدش نسبت به مسائل زیادی باز شود.
'
پریور' که اکنون در سفارت چادری بومیان استرالیا حضور دارد، از 'ترنبول' خواست در آنجا با وی دیداز کند.
وی مورد استقبال ده ها سیاستمدار استرالیایی قرار گرفت که مقرر شد با پریور دیدار کنند، اما هنوز مشخص نیست نخست وزیر استرلیا و یا 'بیل شورتن' رهبر مخالفان دولت با او دیدار داشته باشند.
پیاده روی این مرد بومی استرالیا برای عدالت خواهی در حالی انجام شد که ده ها هزار نفر از مردم این کشور چند ماه پیش در تظاهراتی خواستار تغییر تاریخ 'روز استرالیا' شدند، چون تاریخ کنونی که جشن گرفته می شود روز ورود سفیدپوستان، استعمار بومیان و آغاز بی عدالتی نسبت به مردم بومی محروم این کشور است.
بومیان استرالیا که مورد استعمار قرار گرفتند سال 1967 میلادی حق شهروندی به دست آوردند.
حدود 700 هزار نفر از جمعیت 23 میلیون نفری استرالیا را بومیان تشکیل می دهند که اکثر آنها در تنگه 'تورس' زندگی می کنند.
براساس بررسی موسسه 'لوویتجا' در ایالت ویکتوریا استرالیا 97 درصد از بومیان و مردمان جزیره نشینان تنگه تورز رفتارهای نژادپرستانه را بطور مداوم تجربه می کنند.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی