دلخوری شدید کارگران آذرآب و هپکو از ضرب و شتم


علی ربیعی مطرح کرد:

 چرا تجمعات اعتراضی که بانک مرکزی ورئیس آن سیف یا دولت روحانی مورد انتقاد شدید قرار می گیرد نه نیروی انتظامی مداخله نمی کند که حمایت هم می کند .ولی اعتراضات کارگری همچون کارگران معترض هپکووآذرآب اراک که فراتر ازاعتراضات دولت روحانی می رود نیروی انتظامی وارد عمل می شود وباشدت تمام بطوروحشیانه سرکوب می کند واقدام  برای بازداشت معترضان می کند؟ این سیاست یک بام ودو هواناشی ازچیست؟

وزیر کار گفت: کارگران آذرآب و هپکو بی‌پروا و با صراحت با من صحبت کردند و از اینکه مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند به‌شدت دلخور بودند.
به گزارش ایلنا، علی ربیعی پس از سفر امروز خود به اراک به منظوزر بررسی برخوردهای پیش آمده با کارگران هپکو و آذرآب اراک در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت: کارگران آذرآب و هپکو بی پروا و با صراحت با من صحبت کردند و از اینکه مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند به شدت دلخور بودند.
ربیعی در تشریح برنامه‌های خود در سفر به اراک افزود: برای اجرایی‌شدن هرچه سریع‌تر این تصمیمات و اطلاع‌رسانی به کارگران و ایجاد آرامش در فضای کار لازم بود تا سفری به منطقه صورت گیرد. به همین خاطر از روز شنبه برخی مدیران وزارتخانه در استان حاضر شدند و بنده نیز همراه برخی معاونان از روز سه‌شنبه به منطقه آمدم تا از نزدیک پیگیر مسایل باشم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید براینکه حفظ حقوق کارگران و تقویت مدیریت هر دو کارخانه هپکو از دیگر مسایلی است که درباره آنها تصمیم‌گیری شده، گفت: به همین منظور با مذاکراتی که بانک‌مرکزی صورت گرفت مقرر شد تسهیلاتی درباره بازپرداخت اقساط این کارخانه‌ها ایجاد شود و سازمان امور مالیاتی نیز برخی محدودیت‌های اعمال شده برای این کارخانه‌ها از جمله مسدود شدن حساب‌هایشان را بردارد.
وی در ادامه با اشاره به یکی از درخواست‌های کارگران مبنی بر تغییر وضعیت این کارخانه‌ها از خصوصی به دولتی گفت: این خواسته کارگران نیازمند بررسی و تصمیم‌گیری‌هایی در سطوح دیگر و طی مراحل قانونی است که بعضا از لحاظ حقوقی بسیار پیچیده است. با این همه بنده به کارگران هر دو کارخانه اطمینان دادم که دولت نظارت ویژه‌ای بر مدیریت این دو کارخانه خواهد داشت و پیگیر مطالبات کارگران خواهد بود.