نامه‌ها و صدای شما

خانم‌ها بله، آقایان نه!؟
در واگن‌های مترو تابلویی نصب شده و بر روی آن نوشته‌اند: «قطار بعدی در راه است با سوار شدن به واگن‌های مخصوص خانم‌ها امنیت روانی آنها را برهم نزنید! ولی درحال حاضر ماجرا به عکس شده است و خانم‌ها عملاً سوار واگن‌های مخصوص آقایان می‌شوند و نه کسی جلوی آنان را می‌گیرد و نه تابلویی آنان را از این کار منع می‌نماید!
مسافر همیشگی مترو - تهران
لزوم حضور رئیس شورای شهر تهران در دولت
در خبرها خواندیم که احتمال می‌رود طبق یک رویه قبلی که حدود پانزده سال متوقف شده بود، شهردار تهران بتواند در جلسات هیات دولت شرکت کند.
در این خصوص به استحضار ریاست جمهوری می‌رساند: این اتفاق که یک مقام شهری بتواند در هیات دولت و تصمیمات کلان حضور داشته باشد فی‌نفسه اقدام پربرکتی است و فواید آن شامل حال دولت، مدیریت شهری و در اصل مردم شریف‌مان خواهد شد.
ولی با عنایت به اینکه رئیس شورای شهر تهران، منتخب مردم این شهر و معتمد اعضای شورای شهر تهران و متکی به آراء مستقیم است پیشنهاد می‌شود با استناد به دلایل فوق و ادله منطقی دیگر که بیان آن مجال دیگری را می‌طلبد، رئیس شورای شهر تهران نیز در جلسات رسمی دولت حضور یابد. بی‌شک تحقق این پیشنهاد موجب تحکیم و ارتقاء جایگاه شورای شهر و احترام به تصمیمات اجتماعی است.
احمد غلامحسینی - تهران

 *یکی از ساکنین تهران ویلا: پارک تهران ویلا حدود 50 سال قبل ساخته شده و برای همین هم یک سرویس بهداشتی برای آن در نظر نگرفتند. طی این مدت هم شهرداری منطقه همتی از خود نشان نداده تا حداقل دستی به سر و روی این پارک بکشد و آنرا تجهیز کند. از طرف دیگر در ضلع شرقی همین پارک، کسبه برای استفاده کنندگان از فضای سبز مزاحمت ایجاد می‌کنند و ظاهرا شهرداری منطقه 2 به طور کامل این پارک را فراموش کرده است. لطفاً صدای ما را به گوش مسئولان ذیربط برسانید شاید ترتیب اثری بدهند.
*
پارسایی از رشت: یکی از آشنایان با افتخار به من می‌گفت تا کنون 9 بار به حج رفته‌ام! سئوال من این است که آیا سیستمی وجود ندارد که چنین افرادی دیگر امکان سفر به مکه را نداشته باشند یا حداقل با تاخیر چند ساله بتوانند بروند و جایشان را به آرزومندانی بدهند که تا کنون به حج نرفته‌اند؟
*
تقی نژاد از تهران: موش‌ها در خیابان ستارخان، خیابان شادمهر به خصوص ابتدای کوچه شاهرخ و بعد از آن که مخازن زباله تعبیه شده است، جولان می‌دهند و این مسئله موجب نارضایتی ساکنان محله شده است. لطفاً به شهرداری منطقه نسبت به معدوم کردن موش‌ها تذکر جدی بدهید.
*
ناصری از بابل: نرخ اینترنت با وجود وعده‌های وزارت ارتباطات برای کاهش آن، افزایش داشته و مشخص نیست این نرخ با چه فرمولی محاسبه می‌شود؟