گزیده ها 6 شهریور - 97


 گزیده ها 6 شهریور - 97

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از جوی پایدار و آسمانی صاف و آفتابی برای غالب مناطق کشور طی سه روز آینده خبر داد.
احد وظیفه در گفت‌و‌گویی، با اشاره به اینکه طی سه روز آینده در غالب مناطق کشور جوی پایدار و آسمانی صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در برخی نقاط سواحل دریای خزر در ساعات بعد ازظهر افزایش ابر و بارش خفیف و پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: طی سه روز آینده در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه مناطق زابل وزش باد شدید و گرد و خاک ادامه خواهد داشت.
وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران امروز (6 شهریور) صاف با حداقل دمای 27 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (7 شهریور) صاف با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
*
وزش باد نسبتا شدید در پایتخت
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به افزایش موقتی غلظت ذرات معلق در تهران از وزش باد نسبتا شدید در پایتخت خبر داد.
حسین شهبازی در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش میزان ناپایداری جوی است، اظهار کرد: در این روز برای برخی ساعات وزش باد به بزرگی بالاتر از 5 متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب‌شرقی - جنوبی انتظار می‌رود.
وی ادامه داد: براساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وضعیت کیفی هوای اکثر مناطق پایتخت در شرایط سالم است و وزش باد در برخی ساعات به طور موقت سبب افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود.
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه این شرایط جوی طی امروز (6 شهریور) کمابیش ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در این روز وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بین 5 تا 8 متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوبی -جنوب‌شرقی برای برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود که افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.
به گفته شهبازی همچنین دما هوا در پایتخت تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.
وی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای 24 ساعت گذشته پایتخت منتهی به 8 صبح دیروز با شاخص میانگین 70 در شرایط سالم قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم‌اکنون تهران نیز با شاخص میانگین 59 همچنان در شرایط سالم است.
*
ترافیک بی‌پایان در جاده‌های شمال
مه گرفتگی در محور قزوین-رشت
رئیس مرکز کنترل و ترافیک پلیس راهور از ترافیک در جاده‌های شمالی و مه گرفتگی و کاهش دید در محور قزوین-رشت خبر داد.
سرهنگ نادر رحمانی در گفتگو با مهر، افزود: در استان قزوین محور قزوین-رشت محدوده گردنه کوهین و همچنین محور فیروزکوه با مه گرفتگی و کاهش دید همراه شده است.
وی همچنین محورهای پر ترافیک کشور را به شرح زیر اعلام کرد؛
1-
مسیر جنوب به شمال محور کرج-چالوس (محدوده‌های ابتدای محور تا کیلومتر 4 , آدران، سد کرج)-پرحجم و و روان
2-
مسیر جنوب به شمال محور هراز (محدوده‌های امامزاده هاشم,سه راهی چلاو و لاسم)-پرحجم و روان
3-
باند جنوبی آزادراه کرج-قزوین (محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس)-نیمه سنگین
4-
باند جنوبی آزادراه تهران-کرج (محدوده پل فردیس تا گرمدره)-پرحجم و روان
رئیس مرکز کنترل و ترافیک پلیس راهور گفت: دیگر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار است.
انصارالله فرودگاه بين المللي دوبي را با پهپاد هدف قرارداد
انتظار به سر آمد
جنبش انصارالله درواکنش به جنايات روزمره رژيم امارات دريمن و درعملي کردن به وعده خود، فرودگاه بين المللي دوبي را با پهپاد دوربرد هدف قرار داد.عصر ديروز يک فروند پهپاد دوربرد جنبش انصارالله وارتش يمن فرودگاه بين المللي دوبي در امارات را با موشک هدف قرار داد. خبرگزاري فارس به نقل از شبکه خبري «المسيره»يمن درارتباط با جزئيات اين حمله خبرداد، نيروي پهپادي يمن درحمله اي منحصر به فرد، فرودگاه بين المللي دوبي را با يک فروند پهپاد از نوع «صماد-3»هدف قرار داد. يک ماه پيش نيز انقلابيون يمن فرودگاه ابوظبي را با همين نوع پهپادهدف قرار داده بودند.سران امارات که از اين حمله غافلگير شده و وحشت کرده بودند، در ارتباط با پيامد هاي آن سکوت کردند ، اما 20 روز بعد، «محمد عبدالسلام» سخنگوي جنبش انصارالله اعلام کرد که اين حمله حداقل 14 زخمي بر جا گذاشته و به بخش هايي از فرودگاه نيز آسيب زده است. در ارتباط با ميزان تلفات وخسارات احتمالي حمله پهپادي عصر ديروز نيز اماراتي ها سکوت کرده اند. سران ابوظبي در حالي با رژيم سعودي در جنايات عليه ملت مظلوم يمن شريک شده بودند که فکر مي کردند هميشه دست برتر را خواهند داشت و آمريکا در همه شرايط، حامي آنها خواهد بود. ولي اکنون شرايط کاملا بر عکس و ضعف آمريکايي ها آشکار و يمن براي اماراتي ها، به يک کابوس تبديل شده است و آنها حس مي کنند که راه فراري براي شان نيست. به همين خاطر، اماراتي ها مثل سعودي ها، دست به جنايات کور در يمن مي زنند. بندر شيشه اي دوبي در برابر حملات انصار الله، بسيار آسيب پذير بوده و اگر اين حملات ادامه يابد ، باعث فرار سرمايه هاي خارجي و فروپاشي اقتصاد امارات خواهد شد.
        
انتقال جنگ يمن به لبنان توهم تازه بن سلمان
    
يک روزنامه لبناني از نشست محرمانه وليعهد سعودي و دستيارانش خبر داده که طي آن، بر انتقال جنگ از يمن به لبنان تاکيد شده است!به گزارش تسنيم، يک گزارش ديپلماتيک محرمانه، که به دست گروه هاي لبناني ذي نفوذ رسيده و روزنامه الاخبار نيز از محتواي آن مطلع شده است، حاکي از برگزاري نشستي در رياض به رياست «محمد بن سلمان» وليعهد عربستان و حضور شماري از مقام هاي ارشد اين کشور از جمله «عادل الجبير» وزير خارجه و «خالد الحميدان» رئيس دستگاه اطلاعاتي و دستيار ويژه وليعهد است. در اين گزارش به موعد اين نشست اشاره اي نشده ولي گفته شده در آن «درباره نتايج سياسي و نظامي عمليات آزادسازي مناطق جنوب سوريه، که اخيرا توسط ارتش اين کشور و با پشتيباني همپيمانان آن از جمله روسيه صورت گرفته، بحث و تبادل نظر شده است.»همچنين در نشست مذکور درباره نتايج درگيري هاي اخير در يمن، و نيز تاثيرات و پيامدهاي منفي آن بر جايگاه عربستان ميان کشورهاي عربي و اسلامي، و نحوه جبران آن براي ايجاد موازنه جديدي با ايران در منطقه بحث و رايزني شده است. بر اساس اين گزارش، دستياران بن سلمان خواستار انتقال جنگ از يمن به داخل لبنان شده اند. اين گزارش مي افزايد که بعد از افزايش فشارهاي اقتصادي عليه ايران و حزب الله لبنان براي خروج از سوريه، بهتر است نبرد از يمن به داخل لبنان منتقل شود. به نوشته الاخبار، پس از نشست مذکور بن سلمان و دستيارانش، «حمله» رسانه اي در عربستان عليه لبنان آغاز شد که بارزترين آن مطلبي در روزنامه «عکاظ» با عنوان «لبنان... صبر حدي دارد»، بود. نويسنده اين مقاله «خالد السليمان» است که به نزديکي اش به دفتر وليعهد معروف است
خبر ويژه 
حضرتي: فراكسيون اميد آخرين فرصت همراهي با مردم را از دست داد
عضو مستعفي فراکسيون اميد مي گويد روز استيضاح وزير اقتصاد، آخرين فرصت براي اين فراکسيون بود که با مردم همنوايي کند اما نکرد.الياس حضرتي که در جريان استيضاح وزير اقتصاد در صف موافقان استيضاح قرار داشت وقتي با اعلام موضع فراکسيون اميد در حمايت از وزير مواجه شد به خبرنگاران گفت که از اين فراکسيون استعفا مي دهد.
    او درباره اين تصميم خود به خبرآنلاين گفت: در اين مدتي که استيضاح را امضا کردم دوستان زيادي به من مراجعه کردند تا امضاي خود را پس بگيرم اما من به دليل وضعيت مردم حاضر نشدم امضاي خودم را پس بگيرم و به تقاضاي بسياري از دوستانم پاسخ منفي دادم و حتي برخي دوستي ها را بهم زدم.او ادامه داد: امروز (ديروز) آخرين فرصت بود که فراکسيون اميد مي توانست در اين جريان موضع قاطع بگيرد و اميد داشتم که فراکسيون به استيضاح وزير راي دهد و احساس هم نوايي با مردم داشته باشد اما اين اتفاق رخ نداد و دوستان در فراکسيون اميد به دلايل مختلف راي بر ابقاي وزير دادند.

    او در پاسخ به اين سوال که آيا استعفايتان مورد موافقت قرار گرفت گفت: من هنوز خبر ندارم فقط همان صبح استعفايم را به آقاي عارف تقديم کردم.
خبر ويژه 
روحاني برخلاف ما اصلاح طلبان فاقد گفتمان علمي است
عضو شوراي سياستگذاري اصلاح طلبان با لحني فرافکنانه گفت دولت روحاني وحدت گفتماني با اصلاح طلبان ندارد و دولت فاقد گفتمان علمي است حسن رسولي عضو بنياد باران و شوراي شهر تهران به آرمان گفت: به نظر مي رسد اعضاي دولت با پراکنده گويي هاي خود، نشان مي دهند که مجموعه دولت از يک نظريه و گفتمان علمي و فني کارآمدي براي روبه رو شدن با شرايط جديد برخوردار نيست چراکه اگر گفتمان واحدي داشتند بايد شاهد موضع گيري هاي منسجمي از اعضاي دولت مي بوديم. شاهد رفتارهاي فردي و ناهمگون از سوي دولتي ها هستيم. اين عدم انسجام در نظر و بيان، دولت را دچار مشکل کرده است. در مقام عمل هم چون دولت يک منظومه علمي کارآمد ندارد و از يک نظريه منسجمي برخوردار نيست، نداشتن اين نظريه باعث شده در چيدمان اعضاي دولت در تصميم گيري ها، در عزل و نصب ها و ... از يک قاعده مناسبي تبعيت نکند. اگر دولت دنبال چاره جويي باشد بايد به فرصت ها و تهديدهاي شرايط جاري توجه داشته باشد و خود را براي موقعيت جديد تجهيز کند.وي که سخنگوي ستاد عارف در انتخابات 92 بود، در ادامه گفت: جريان اصلاحات از ابتدا هم با دولت روحاني و شخص آقاي روحاني وحدت گفتماني نداشته و امروز هم ندارد رئيس جمهوري هم هيچ گاه در طول دوران فعاليت سياسي خود به عنوان يک نيروي اصلاح طلب شناخته نشده است.البته حمايت اصلاح طلبان از روحاني به معناي چشم بستن روي نقاط ضعف آشکار و کاستي هاي دولت نيست. جريان اصلاحات بايد مطالبه گر باشد و چون هميشه با نقد مشفقانه، مواضع حمايتي و راهبردي خود را از دولت ادامه دهد اما از هويت و اصالت فکري و سياسي خود فاصله نگيرد.سخنان رسولي در حالي است که اصلاح طلبان بارها دولت را رحم اجاره اي اصلاح طلبان و دولت نرماليزاسيون خوانده اند.