گزیده ها 6 آذر-97


گزیده ها 6 آذر-97
بررسی مقدماتی نشان داد براساس نوار قلبی موجود در پرونده، بیمار پس از اتمام کار دندانپزشک دچار سکته قلبی شده بود. به این ترتیب دکتر کشیک 10 درصد مقصر شناخته شد.
مرد میانسال پس از آنکه 5 دندان خرابش را یک جا کشید ساعتی بعد بر اثر ایست قلبی جان باخت.
به گزارش «ایران»، اواخر سال 95 بود که «فرامرز» به‌خاطر خراب شدن و پوسیدگی دندان‌هایش در 59 سالگی مجبور شد بیشترآنها را بکشد. دندانپزشک معالج برای اینکه بیمار را زودتر از درد خلاص کند و کار نیز سریع‌تر انجام شود پیشنهاد کرد در هر نوبت مراجعه چند دندان را با هم بکشد.
نزدیک ظهر بود که فرامرز لباس پوشید از همسرش خداحافظی کرد و روانه درمانگاه شد. همیشه رفتن پیش دندانپزشک برایش اضطراب زیادی همراه داشت به همین خاطر تپش قلب پیدا کرده بود اما به روی خودش نیاورد. دندانپزشک آمپول بی‌حسی را تزریق کرد و چند دقیقه بعد شروع به کشیدن دندان‌هایش کرد. در کمتر از یک ربع 5 دندان خراب از دهانش خارج شد و دندانپزشک با گذاشتن گاز استریل روی جای خالی دندان‌ها از او خواست که از جایش بلند شود. اما «فرامرز» به‌خاطر درد شدیدی که در قفسه سینه احساس می‌کرد، قادر نبود از جایش بلند شود. بلافاصله پزشک درمانگاه را خبر کردند و قرار شد از «فرامرز» نوار قلب بگیرند.
هیچ مورد مشکوکی دیده نشد و او به خانه رفت. ساعتی نگذشته بود که حال «فرامرز» وخیم شد و از هوش رفت. وقتی او را به بیمارستان رساندند، پزشکان تشخیص سکته قلبی دادند اما نتوانستند کاری برای نجاتش انجام دهند و وی در کمال ناباوری مقابل چشمان همسر و فرزندانش فوت کرد. با توجه به مرگ مشکوک این مرد، جسد او برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت. همزمان خانواده «فرامرز» که پزشک کشیک درمانگاه و دندانپزشک را در مرگ او مقصر می‌دانستند، با مراجعه به دادسرای ناحیه 19(جرایم پزشکی دارویی)، شکایت کردند.
به این ترتیب با دستور بازپرس شعبه نهم، پرونده به کمیسیون پزشکی انتقال یافت. در نخستین جلسه که با حضور سه کارشناس برگزار شد، دکتر کشیک و مسئول فنی درمانگاه به‌دلیل قصور در معاینه بیمار به ترتیب 40 و 10 درصد مقصر و دندانپزشک تبرئه شد. با اعتراض پزشکان به این رأی، جلسه دوم این بار با 5 کارشناس تشکیل شد. بررسی مقدماتی نشان داد براساس نوار قلبی موجود در پرونده، بیمار پس از اتمام کار دندانپزشک دچار سکته قلبی شده بود. به این ترتیب دکتر کشیک 10 درصد مقصر شناخته شد.
با تأیید این رأی، کیفرخواست پرونده با عنوان قصور پزشکی صادر شد و پرونده برای رسیدگی به شعبه 1043 دادگاه کیفری 2(شهید قدوسی) به ریاست قاضی محبوب افراسیاب فرستاده شد. قاضی پس از بررسی مدارک، پزشک کشیک درمانگاه را از جنبه عمومی جرم به پرداخت 10 میلیون تومان جریمه نقدی و از جنبه خصوصی به پرداخت 10 درصد دیه کامل مرد مسلمان محکوم کرد.
مادر میثم در حاشیه دادگاه به قضات گفت: در حالی که من به‌دنبال جلب رضایت ازشاکی پرونده برای پسرم بودم او با مراجعه به خانه ما پیشنهاد ازدواج موقت داد و گفت اگر می‌خواهی به آزادی پسرت رضایت دهم باید به عقد موقت من دربیایی. پسرم پیک موتوری بود و از سوی دوستانش اغفال و مرتکب خطا شده است.
زن جوان که پسرش به اتهام سرقت زندانی شده در دادگاه مدعی شد شاکی پرونده به او گفته در صورتی رضایت می‌دهد که به عقد موقت او در بیاید. این در حالی است که دو متهم پرونده صبح دیروز به اتهام سرقت به عنف در شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستادند و مدعی شدند که با نقشه زن خدمتکار خانه اعیانی دست به سرقت زده‌اند.
به گزارش «ایران»، رسیدگی به این پرونده از پارسال به‌دنبال گزارش یک فقره سرقت از خانه‌ای اعیانی در شرق تهران شروع شد. مرد صاحبخانه از دو پسر جوان به نام‌های فرید و میثم شکایت کرد و گفت: این دو نفر نخست وارد خانه‌ام شدند و کارت عابربانک مرا با تهدید چاقو سرقت کردند و60میلیون تومان از حسابم برداشتند و در مرحله بعد نیز پس از ورود به خانه لوازم با ارزشم را به سرقت بردند.کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت خیلی زود از طریق ردیابی کارت عابر سرقت شده توانستند دو پسر جوان را دستگیر کنند.
فرید در نخستین اظهاراتش به کارآگاهان گفت: من و میثم و دو دوست دیگرمان به واسطه المیرا که خدمتکار این خانه بود با صاحبخانه آشنا شدیم او ما را به‌عنوان کارگر معرفی کرده بود وبعد با هم سناریوی این سرقت را طراحی کردیم. پس از اعتراف‌های این دو متهم آنها صبح دیروز از زندان به شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران منتقل شدند و به اتهام سرقت به عنف ومقرون به آزار تحت محاکمه قرار گرفتند.
در آغاز جلسه وکیل شاکی به طرح شکایت پرداخت و سپس متهم ردیف اول درباره اتهامش به قضات گفت: من بیکار بودم واز طریق المیرا بود که وارد این خانه شدیم وهمگی باهم نقشه سرقت را کشیدیم من اتهام سرقت را قبول دارم اما سرقت به عنف را قبول ندارم. من به زور وارد حریم صاحبخانه نشدم. سپس متهم دیگر پرونده به نام میثم در جایگاه قرار گرفت وگفت: من فقط در سرقت مرحله دوم حضور داشتم و اصلاً از سرقت کارت بانکی اطلاعی نداشتم وحالا هم تقاضای عفو و بخشش دارم. مادر میثم در حاشیه دادگاه به قضات گفت: در حالی که من به‌دنبال جلب رضایت ازشاکی پرونده برای پسرم بودم او با مراجعه به خانه ما پیشنهاد ازدواج موقت داد و گفت اگر می‌خواهی به آزادی پسرت رضایت دهم باید به عقد موقت من دربیایی. پسرم پیک موتوری بود و از سوی دوستانش اغفال و مرتکب خطا شده است.
این گزارش حاکی است المیرا ودو متهم دیگر پرونده تحت تعقیب پلیس قرار دارند اگرچه شاکی فقط از دو متهم کنونی به طرح شکایت پرداخته است. قضات پس از پایان جلسه برای صدور حکم وارد شور شدند.
"حسین عرنوس" به سمت وزیر آبرسانی، "عاطف نداف" به سمت وزیر تجارت داخلی و حمایت از مصرف کننده، "محمد خالد الرحمون" به سمت وزیر کشور منصوب شدند.
بر اساس دستور رئیس‌جمهور سوریه ۹ وزیر کابینه این کشور تغییر کردند.
به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه دستور تغییر کابینه این کشور را صادر کرد.
بر اساس این گزارش، 9 وزیر کابینه سوریه طبق این دستور تغییر کردند که این تغییرات به‌شرح زیر است:
"حسین عرنوس" به سمت وزیر آبرسانی، "عاطف نداف" به سمت وزیر تجارت داخلی و حمایت از مصرف کننده، "محمد خالد الرحمون" به سمت وزیر کشور منصوب شدند.
همچنین طبق دستور اسد "محمد رامی رضوان" به سمت وزیر گردشگری، "عماد موفق العزب" به سمت وزیر آموزش، "بسام بشیر ابراهیم" به سمت وزیر آموزش عالی، "سهیل محمد عبداللطیف" به سمت وزیر کار و مسکن، "ایاد محمد الخطیب" به سمت وزیر ارتباطات و فن‌آوری و "محمد معن زین‌العابدین جذبه" به سمت وزیر صنعت منصوب شدند.
رئیس جمهور سوریه همچنین هیئة المصالحه الوطنیه (هیئت آشتی ملی) را ایجاد کرد که مرکز آن در دمشق و مرتبط با نخست‌وزیر این کشور است.
طبق این دستور اسد مأموریت علی حیدر به‌عنوان وزیر مشاور در امور آشتی ملی به اتمام رسید و وی به سمت رئیس هیئت آشتی ملی منصوب شد.
زن فالگیر با شکایت از دو دخترخاله مدعی شد آنها 4 ساعت او را گروگان گرفته‌اند و بعد از سرقت زنجیر طلا و گوشی تلفن همراهش، موفق به فرار از دست آنها شده است.
به گزارش «ایران»، چند شب قبل زن جوانی به پلیس مراجعه کرد و از یک گروگانگیری خبر داد. او گفت: سال‌ها قبل خواب عجیبی دیدم و بعد از آن خواب حس ششم‌ام قوی شد. وقتی دوست هایم از این موضوع با خبر شدند به من پیشنهاد دادند که از این حسم استفاده کنم. اوایل برای آنها فال بینی می‌کردم و آنها هم که می‌دیدند حرف‌هایم درست از آب درمی‌آید افراد دیگری را معرفی می‌کردند. ولی من بابت این کارها پولی نمی‌گرفتم. تا اینکه دو دخترخاله چند وقت قبل به خانه‌ام آمدند تا برایشان فال بگیرم. بعد از آن یکی از آنها به نام سوسن با من صمیمی‌تر شد به همین خاطر چند بار مرا به خانه‌اش دعوت کرد. رفت و آمدهایمان ادامه داشت تا اینکه بعد از مدتی رفتار سوسن تغییر کرد. رفتارش توهین‌آمیز و غیرمحترمانه بود به همین خاطر ارتباطم را با او کم کردم.
زن جوان ادامه داد: این ماجرا ادامه داشت تا اینکه دیروز برای خرید به یک مرکز تجاری در غرب تهران رفتم. اما کنار خیابان ناگهان سوسن و دختر خاله‌اش سوار بر یک خودرو جلوی پایم توقف کردند. آنها با زور مرا سوار خودرو کردند و با روسری خودم چشم‌هایم را بستند. سپس مرا به محل خلوتی کشاندند و تهدید کردند که اگر سر و صدا کنم مرا خواهند کشت. چهار ساعت مرا در خودروشان نگه‌ داشته و زنجیر طلایم که 7 میلیون تومان قیمت داشت و گوشی تلفن همراه گرانقیمت‌ام را سرقت کردند. در این میان بین آن دو درگیری لفظی در گرفت و من موفق شدم که از دست آنها فرار کنم. آنها حتی مرا تهدید کردند اگر شکایت کنم ماجرای فالگیری مرا لو می‌دهند.
با شکایت زن جوان، تحقیقات آغاز شد. باتوجه به اطلاعاتی که زن جوان در اختیار مأموران قرار داد، کارآگاهان موفق به دستگیری سوسن و دختر خاله‌اش شدند.
سوسن در تحقیقات گفت: با شیوا در فالگیری آشنا شدم و ابتدا فکر می‌کردم دختر خوبی است. برای همین او را به خانه‌ام دعوت کردم.چند باری به خانه‌ام آمد و در این رفت و آمدها دخترخاله‌ام که او هم در تمام بازدید‌های ما حضور داشت گفت، شیوا با نامزد وی دوست شده و باعث برهم زدن ارتباط آنها شده است. از این موضوع خیلی ناراحت شدم و تصمیم گرفتیم که از او انتقام بگیریم. به همین دلیل او را از مقابل خانه‌اش تعقیب کردیم و در نزدیکی‌های مرکز خرید او را به زور سوار ماشین کرده و نقشه اخاذی‌مان را اجرا کردیم چون شیوا در کار رمالی بود فکر نمی‌کردیم که شکایت کند و با خودمان گفتیم این مسأله درس عبرتی می‌شود تا دیگر این کار را انجام ندهد. با اعتراف زن جوان، دختر خاله او نیز بازداشت شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.