شهرداری تهران 7 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد


شهردار منطقه 20:
شهرداری تهران 7 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد11 آذر -97
شهردار منطقه 20 گفت: در حال حاضر در شرایطی هستیم که برای سال جاری ۱۷ هزار میلیارد درآمد برای شهرداری تهران پیش بینی شده است که در این زمان بایستی ۱۰ هزار میلیارد تومان آن محقق می شد ولی 7 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم.
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، فرهاد افشار شهردار منطقه 20 ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی ناحیه 6 گفت: کوه بی بی شهربانو، طبیعت بکر و زمین‌های کشاورزی محله‌های عباس آباد و تقی آباد از موقعیت‌های مناسب برای ایجاد گردشگری‌های بومی و طبیعت گردی محسوب می‌شوند که می‌توانند به نقاط تفرجگاهی برای شهروندان شهرری و شهر تهران تبدیل شوند.
وی با اشاره به اینکه ناحیه ۶ در منطقه بیست حدود ۴۵ کیلومترمربع مساحت دارد که کمتر از یک درصد آن مسکونی است، افزود: موقعیت‌های مناسب و محرک‌های اقتصادی این محدوده شناسایی شده اند و به زودی مرحله مطالعاتی طرح توسعه شهرری با نگاه رونق اقتصادی آغاز خواهد شد.
افشار با بیان اینکه پیش از این درآمد مدیریت شهری از فروش تراکم بوده است، گفت: در حال حاضر در شرایطی هستیم که برای سال جاری ۱۷ هزار میلیارد درآمد برای شهرداری تهران پیش بینی شده است که در این زمان بایستی ۱۰ هزار میلیارد تومان آن محقق می شد ولی ۷ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم.
افشار با اشاره به اینکه با توجه به فضای حاکم بر شهرداری تهران و مشکلاتی که بابت تأمین درآمد دارند نمی‌توان انتظار اجرای پروژه‌های جدید داشت، اظهار داشت: باید با توجه به این شرایط با نگاه مدیریتی چاره‌اندیشی کرد و راهکارهای مؤثر و مناسب با این شرایط ارائه داد.
وی استفاده صحیح از پتانسیل های شهرری را راه حلی برای برون رفت از مشکلات شهری برشمرد و گفت: حضور سرمایه گذاران می‌تواند باعث رونق کسب و کار و در نهایت افزایش ارزش افزوده زمین‌ها شود و این مهم در چشم انداز جدید مدیریت شهری منطقه ۲۰ نیز دیده شده است.