هند و کره جنوبی قربانی حملات سایبری در سال 2018

هند و کره جنوبی قربانی حملات سایبری در سال 2018.  13 بهمن-97
تهران- ایرنا- مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی، هند و کره جنوبی را به‌عنوان دو کشور شاخص مورد هدف حملات سایبری در سال 2018 معرفی کرد.
به گزارش ایرنا، مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی مستقر در واشنگتن در گزارشی عنوان کرد، سال 2018 در حالی به پایان رسید که در حدود 100 حمله سایبری در این سال ثبت رسیده است.
به گفته این مرکز مطالعاتی، بیشترین حملات سایبری سال 2018 توسط دو کشور چین و روسیه انجام شده و دیگر کشورها از جمله کره جنوبی و هند قربانیان حملات سایبری در این سال بوده‌اند.
براساس این گزارش، چین از سال 2006 تا 2018، با هزینه کردن میلیون‌ها دلار تاکنون توانسته 108 حمله شدید سایبری بر تأسیسات مخابراتی 12 کشور از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا داشته باشد و در این حملات اطلاعات محرمانه بسیار زیادی به سرقت رفته است.
به گزارش مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، از سال 2006 تا 2018، تعداد 165 حمله سایبری بسیار شدید در جهان رخ داده که در این میان هند قربانی 34 و کره جنوبی قربانی 34 حمله سایبری بوده است.
چین نیز در میان این سال‌ها 25 بار توسط حملات سایبری مورد حمله قرار گرفته است که یکی از آنان توسط یک شرکت هندی علیه مؤسسات تحقیقاتی دولت پکن صورت گرفت.
این در حالی است که در طول 12 سال گذشته دو کشور ژاپن و استرالیا مورد هجمه هیچ حمله سایبری قرار نگرفته اند.
کورت باومگارتنر، محقق اصلی تحقیقات امنیتی مرکز استراتژیک و بین‌الملل می‌گوید؛ با رشد تکنولوژی و حوزه آی تی حملات سایبری در جهان به‌شدت افزایش یافته است و کشورهای بین‌الملل برای مقابله با این حملات و جلوگیری از آسیب‌های بسیار باید زیرساخت‌های فناوری خود را تقویت کنند