نسخه انقلاب بن بست شكن است نسخه هاي غربي را كنار بگذاريد


 اوین نامه کیهان 11 بهمن -97
گزارش خبري تحليلي اوین نامه كيهان 
نسخه انقلاب بن بست شكن است نسخه هاي غربي را كنار بگذاريد

چنانچه ادعای انقلاب مورد نظر  اوین نامه کیهان سربازجوشریعت نداری بن بست شکن است . پس چرا رژیم وارونه ولایت فقیه فرو رفته در بحران و بن بست توان عبور از این شرایط رانه ندارد که هرروز از سوی  بحران ها وبن بست های بیشتر محاصره می شود؟
در چهل سالگي انقلاب اگر نگاهي به چهار دهه گذشته بيندازيم از جنگ تحميلي تا مقابله با تحريم هاي اقتصادي، از فرهنگ تا سياست و اقتصاد به اين نتيجه مي رسيم تا زماني كه نسخه انقلاب و ايستادگي در برابر سختي ها و دشمني دشمنان مبناي عمل بوده است بن بست ها شكسته شده و پيش رفته ايم و مسئولين بايستي با اتكاي به اين حقيقت نسخه هاي غربي از جمله برجام را كنار گذاشته و چشم به توانمندي هاي داخلي بدوزند.
سرويس سياسي- با پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي در بهمن 1357 مشكلات از روز نخست آغاز شد، از تجزيه طلبي تا حملات گاه و بيگاه رژيم بعث عراق به نقاط مرزي كه به جنگ تحميلي هشت ساله در شهريور 1359 منتهي شد، از همان روزهاي نخست نيز تحريم هاي آمريكا و برخي كشورهاي غربي عليه كشورمان آغاز شد و ملتي انقلابي و نظامي نوپا با ده ها مشكل رنگارنگ مواجه شد.
هر يك از اين مشكلات مي توانست و مي تواند ابرقدرتي را بر زمين زده و كمر او را بشكند ولي در چهار دهه گذشته نه تنها كمر اين انقلاب و اين ملت نشكسته و خم نشده كه با همه ناملايمات هر گاه نسخه انقلاب مبناي عمل قرار گرفته موفق شده و از بن بست ها خارج و پيروز شده ايم و هرگاه نسخه هاي غربي و انحرافي را پيش گرفته ايم هيچ عايدي جز ضرر مطلق نصيبمان نشده است.
هر جا انقلابي عمل كرديم
رهبر معظم انقلاب 14 خرداد 1395 در سالگرد ارتحال امام خميني(ره) تصريح كردند: «بعد از رحلت امام، هر جا انقلابي عمل كرديم پيش رفتيم؛ هر جا از انقلابي گري و حركت جهادي غفلت كرديم عقب مانديم. اين يك واقعيت است...مخاطب اين سخن نسل امروز و نسل فردا و نسل فرداهاي بعد است. همه مخاطب اين سخن اند؛ مي توان اين راه را با شيوه انقلابي حركت كرد؛ آن وقت پيشرفت قطعي است
شيوه انقلابي چيست كه با عمل به آن مي توان از بن بست ها خارج شد و موفقيت كسب كرد؟! بي شك اتكا به توانمندي هاي داخلي و در يك كلام «اقتصاد مقاومتي» مهم ترين نسخه است، نسخه انقلاب نسخه اقتصاد درون زا است، اقتصادي كه اخم و لبخند دشمنان در بالا و پائين شدن آن اثري نداشته باشد نه نسخه هاي رنگارنگ ليبرال دمكراسي غربي كه تكنوكرات ها گاه و بيگاه از آن سخن مي گويند و در باغ سبز به ملت نشان مي دهند.
اجراي سياست هاي توسعه غربي در دولت هاي متعدد موسوم به اصلاحات و اعتدال به فقير تر شدن مردم و روبرو شدن ملت و كشور با خطرات امنيتي، فكري و تربيتي بيشتر از ناحيه هجوم اسناد، مفاهيم و توصيه هاي بين المللي- مانند توصيه هاي FATF و سند توسعه پايدار 2030- منتهي شده است، خطراتي كه بارها از سوي دلسوزان به مسئولين نسبت به آنها هشدار داده شده است.
شرايط امروز از زمان جنگ سخت تر نيست
نگاهي به شرايط كشور در سال هاي دفاع مقدس اين سوال را در اذهان عمومي به وجود مي آورد كه آيا به راستي مشكلات امروز بيشتر و سخت تر از دوران جنگ تحميلي است؟
نگاهي به وضعيت دوره جنگ نشان مي دهد كه اولا درآمدهاي نفتي و غير نفتي كشور محدود بوده است، دوم اينكه اين درآمدهاي محدود محل هزينه هاي متفاوت و متعدد از جمله جنگ داشته است كه بيشتر يا بخش اعظم آن به جز برهه هايي به دفاع از كشور در برابر تجاوز خارجي اختصاص مي يافت با اين وجود وقتي به جرايد دهه شصت نگاه مي اندازيم هر روز خبر از موفقيت، اختراع و افتتاحي است كه نشان از پيشرفت كشور و حركت رو به جلو داشته است.
سوال اينجا است كه چرا آن روزها با آن شرايط كشور هر روز پيشرفت جديدي را تجربه مي كرد ولي امروز به آن صورت نيست و يا موفقيت ها كيفيت آن روزها را ندارد؟! پاسخ روشن است، در دوره جنگ انقلابي بوديم و نسخه اسلام و انقلاب مبناي عمل بود.
جواناني كه جنگ را تجربه نكرده بودند به ميدان دفاع از كشور رفته و هر كدام فرماندهي بخشي را به عهده گرفته و در حالي كه بيش از چهل كشور جهان از جمله ابرقدرت هاي شرق و غرب از صدام حمايت مي كردند دشمن را از خاك ميهن بيرون كردند.
نسخه انقلاب يا تسليم؟
تجربه نشان داده است كه نسخه انقلاب كه در برابر نسخه تسليم و نگاه كردن و انتظار داشتن از بيگانه قرار دارد همواره چاره ساز و بن بست شكن بوده است، هزينه نسخه استقامت نيز براي مردم و كشور بسيار كمتر از سازش و تسليم است.
رهبر معظم انقلاب يك فروردين 1395 طي سخناني در اين زمينه تصريح كرده اند: «ملت ايران از دوران مبارزه عليه رژيم وابسته پهلوي و حاميان مستكبرش تجربه اي روشن و گران بها اندوخته است. بازخواني تاريخ معاصر نشان مي دهد كه در كشور ما، در طول اين حدود پنجاه يا شصت سال -يعني در دوره حكومت پهلوي و مقداري قبل از آن- اول انگليس ها، بعد هم آمريكايي ها زمام امور را در دست داشتند و هر كاري مي خواستند مي كردند
معظم له در 25 مرداد 1391 نيز دو نوع نگاه در آن برهه را تشريح و مي گويند:« در چنين شرايطي طيف قابل توجهي از نخبگان، روشنفكران و روحانيون از «بي نتيجه بودن مبارزه» و بي ثمر بودن مجاهدت در اين مسير سخن مي گفتند. در آن دوران اختناق طاغوت كه فشارها زياد بود «كساني مي گفتند آقا، «مشت است و درفش»، بيخود ايستادگي مي كنيد، بيخود مقاومت مي كنيد.» 
آيت الله العظمي خامنه اي نگاه انقلابي يا همان نگاه امام را نيز اين گونه توصيف مي كنند: « اما از سوي ديگر امام خميني(ره) و ياران مبارزش در ميدان مبارزه، ايستادگي مي كردند و «مي گفتند نه، صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضي نحبه و منهم من ينتظر.» نتيجه اين صبر و ايستادگي، پيروزي بود و خداي متعال حادثه اي را پيش آورد كه در دنيا هيچ كس باور نمي كرد؛ نه اينكه در ايران كسي باور نمي كرد، در دنيا هم كسي باور نمي كرد. كسي باور نمي كرد كه آنچه آمريكايي ها آن را جزيره ثبات مي دانند، اين جور دستخوش طوفاني بشود كه درنهايت به انزواي آمريكا، به انزواي استكبار، به انزواي انگليس و عمال و مزدورانشان منتهي شود
رهبر معظم انقلاب 14 خرداد 1396 نيز طرز تفكر مبتني بر سازش را توصيف و تصريح مي كنند : « افرادي كه تفكرشان برآمده از آموزه هاي اسلامي نيست از «هزينه هاي چالش با مستكبرين» صحبت مي كنند و «عقلانيت را در اين مي دانند و مي گويند كه چالش با قدرت ها هزينه دارد.» 
معظم له 9 تير سال جاري نيز طي سخناني مي گويند:« نسخه «تسليم» را براي ملت و نظام اسلامي تجويز مي كنند. آنها معتقدند «تسليم شويم تا دشمن عليه ما موذي گري نكند...» نمي دانند كه هزينه تسليم شدن به مراتب بيشتر از هزينه مقاومت كردن و ايستادگي كردن است. بله، ايستادگي كردن ممكن است هزينه اي داشته باشد، اما دستاوردهاي بسيار بزرگي دارد كه صدها برابر آن هزينه براي ملت ها ارزش دارد؛ اما تسليم شدن در مقابل دشمن عنود و لجوج و خبيث، جز لگدمال شدن، جز ذليل شدن، جز بي هويت شدن هيچ اثري ندارد.» 
چنان چه ديده مي شود نسخه تسليم و سازش هزينه بيشتري نسبت به مقاومت و ايستادگي دارد، اگر در طول جنگ تحميلي ايستادگي نمي كرديم دشمن خوزستان را اشغال و به سمت تهران حركت كرده بود و امروز برخي ها كه هزينه هاي دفاعي را بر نمي تابند زير چكمه اجنبي له شده بودند و شايد هم زنده نبودند!
ايستادگي هزينه هايي دارد از شهادت تا جانبازي ولي نتيجه ايثارگري براي كشور و ملت شيرين است و بن بست شكن، واقعيت و حقيقت اين گزاره را مي توان در سال هاي گذشته به وضوح در قضيه برجام ديد و قضاوت كرد.
هزينه اي كه برجام به كشور تحميل كرد!
پس از روي كار آمدن دولت تدبير و اميد از تنش زدايي با غرب به ويژه آمريكا سخن گفته شد و اينكه چون نگاه اروپا به سوي كدخدا است بايستي با آمريكا بست تا اروپا نيز دنبال روي ما باشد!
رفتند و نشستند و برخاستند، مذاكره كردند و به برجام رسيدند، همه تعهدات در سه ساله اخير از سوي ايران عملي شده و هيچ يك از تعهدات طرف مقابل اجرايي نشد، نه تحريم هايي كه قرار بود روز نخست برداشته شود برداشته شدند و نه اقتصاد شكوفا شد و از همه اين ها بدتر با خروج آمريكا از برجام تحريم هاي جديدتر و شديدتري نيز بر موارد پيشين اضافه شد.
شركت هاي اروپايي نيامده به كشور از ايران رفتند و كسي به آنها نگفت مگر قرار نبود بيائيد و تجارت كنيد و سود دو طرفه باشد؟! چشمان دولتمردان در سال هاي گذشته به دستان غرب دوخته شد و نتيجه وضعيت كنوني اقتصادي و معيشتي مردم است.
خلاصه سخن اينكه اگر به جاي نسخه هاي انحرافي از جمله بستن با كدخدا و رسيدن به برجام نسخه تكيه بر توانمندي داخلي براي حل مشكلات اقتصادي انتخاب و پيگيري مي شد آيا مشكلات امروز كشور را شاهد بوديم؟!
امروز كشور هر پيشرفتي دارد و مردم به آن افتخار مي كنند و جهانيان نيز به آن اذعان دارند نتيجه مقاومت و ايستادگي بوده است، ايران كشوري اثرگذار در منطقه است و اين در سايه مقاومت به دست آمده است، جبهه عبري، عربي و غربي متحد شدند تا جبهه مقاومت را بشكنند و سوريه را نابود كنند ولي با ايستادگي ايران نتوانستند، رژيم اسرائيل امروز نگران امنيت وجودي خود است و از فرداي خود خبري ندارد، آمريكا ميلياردها دلار هزينه مي كند كه تا منافع خود را در منطقه حفظ كند و يا حذف نشود ولي ايران هر روز پيشروي مي كند، اين همه در سايه استقامت و ايستادگي به دست آمده است كه اگر قرار به نسخه هايي چون برجام بود امروز نه از سوريه خبري بود و نه از حزب الله لبنان و نه مردم مقاوم يمن توان ايستادگي در برابر متجاوزين سعودي را داشتند.