29 اردوگاه برای سیل زدگان خوزستان برپا شد

29 اردوگاه برای سیل زدگان خوزستان برپا شد14 فروردین - 98
به دلیل سیاست مخرب 40 ساله  ایران ویران کن رژیم ولایت فقیه  صحنه های آوارگی شهروندان جنگ زده استان  خوزستان جنگ زده با جاری  شدن سیل  در استان و سیل زدگان آواره  خوزستان سیل زده تکرار شده است.
اهواز - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: 29 اردوگاه اسکان اضطراری از زمان تخلیه روستاهای در معرض خطر در مناطق امن این استان ایجاد شده است.
کیامرث حاجی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرفیت کنونی این اردوگاه ها بیش از هفت هزار نفر است.
وی گفت: یک اردوگاه در اندیمشک، سه اردوگاه در اهواز، 2 اردوگاه در باوی، چهار اردوگاه در حمیدیه، سه اردوگاه در دزفول، پنج اردوگاه در دشت آزادگان، 2 اردوگاه در شادگان، 2 اردوگاه در شوش، چهار اردوگاه در شوشتر و سه اردوگاه در هویزه برپا شده است.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: در کنار این اردوگاه ها تاکنون 2 هزار و 500 چادر برپا شده و یک هزار و 500 تخته چادر دیگر نیز به منظور پیشگیری از کمبود امکانات میان روستاهای در معرض خطر توزیع شده است.
به گزارش ایرنا، تاکنون 67 روستای در معرض خطر ناشی از سیلاب و طغیان رودخانه های خوزستان در حاشیه سه رودخانه دز، کرخه و کارون تخلیه شده اند.
در 2 روز گذشته 11روستا در شوش، 9 روستا در دزفول، 27 روستا در شوشتر، یک روستا در شادگان، یک روستا در دشت آزادگان، 13 روستا در اهواز و منطقه سید خلف و چهار روستا در شهرستان کارون تخلیه شده اند.
به گفته مسئولان، این آمار همچنان در حال افزایش است و هر لحظه به اهالی روستاها و شهرهای در معرض خطر هشدار داده می شود تا محل سکونت خود را تخلیه کنند
طغیان و بروز سیلاب در حوضه های کارون، دز و کرخه، سبب شده مناطقی از شمال، مرکز و غرب خوزستان که در مسیر این رودخانه ها قرار گرفته اند در معرض سیلاب قرار گیرد