سگ‌های بلا صاحب شهرک قدس به‌زودی جمع می‌شوند


فارس من| پیگیری سوژه‌های مردمی:سگ‌های بلا صاحب شهرک قدس به‌زودی جمع می‌شوند14  فروردین - 98
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت از اعزام تیم تخصصی زنده گیری به‌منظور جمع‌آوری سگ‌های بلا صاحب در شهرک قدس رشت خبر داد.
سگ‌های بلا صاحب شهرک قدس به‌زودی جمع می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سامانه «فارس من» باهدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.
«خطر عدم جمع‌آوری سگ‌ها از شهرک قدس رشت» یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من به ثبت رسید.
در بخشی از این دغدغه مردمی که در زمان پیگیری با ۱۳ حامی همراه بود آمده است «در شهرک قدس رشت تعداد زیادی سگ ولگرد پراکنده‌اند و یک نفر از ساکنین با ریختن غذا برای سگ‌ها باعث جمع شدن سگ‌های ولگرد و ناامنی در شهرک شده است که از شهرداری محترم رشت درخواست داریم قبل از اینکه حادثه‌ای برای شهروندان بیافتد دستور جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را بدهد
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به گلایه برخی از ساکنان شهرک قدس رشت پیرامون حضور سگ‌های بلا صاحب در این منطقه اظهار کرد: بر اساس شیوه‌نامه وزارت کشور جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلا صاحب به سازمان پسماند شهرداری واگذارشده است.
علیرضا حاجی پور با بیان اینکه سازمان پسماند شهرداری نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلا صاحب در رشت اقدام کرده افزود: در حال حاضر با محصور کردن زمینی واقع در کیلومتر ۱۰ جاده رشت لاکان_پشت کارخانه کمپوست_ نسبت به جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های بلا صاحب اقدام شده و در تلاش برای احداث ساختمان پزشکی و نگهبانی در آن قطعه زمین هستیم.
وی با تأکید بر احداث ساختمان پزشکی مختص سگ‌های به دست هم گفت: متأسفانه بارندگی‌های اخیر درروند احداث این ساختمان مشکلاتی را ایجاد کرده اما در تلاشیم تا در اسرع وقت این مهم به بهره‌برداری برسد.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت به عقیم‌سازی و واکسیناسیون سگ‌های در رشت اشاره کرد و افزود: طی عقد قرارداد با یکی از دامپزشکان موضوع عقیم‌سازی و واکسیناسیون سگ‌های بلا صاحب در حال انجام است و تیم تخصصی زنده گیری سگ‌ها نیز به‌طور روزانه مشغول فعالیت هستند و اخیراً نیز هشت قلاده سگ بلا صاحب به مکان موردنظر انتقال پیداکرده‌اند.
حاجی پور با اشاره به هزینه‌های نگهداری از یک قلاده سگ خاطرنشان کرد: هزینه میانگین ماهیانه نگه‌داری یک قلاده سگ به‌غیراز هزینه‌های عقیم‌سازی و واکسیناسیون ۳۵۰ هزار تومان است که یقیناً با توجه به تورم حاکم بر جامعه این مبلغ افزایش پیداکرده و امیدواریم با قول‌های مساعدی که فرماندار رشت دراین‌باره داده مشکلات این‌چنینی به‌طورکلی برطرف شوند.