لایروب فوق سنگین ارتش در آق قلا مستقر شد

سخنگوی ارتش:
لایروب فوق سنگین ارتش در آق قلا مستقر شد3 فروردین-98
تهران- ایرنا- سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که یک دستگاه لایروب فوق سنگین و مجهز با دو فروند هواپیمای باربری نیروی هوایی ارتش به شهر آق قلا منتقل و در این منطقه مستقر شد.
امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا، اظهار داشت: این لایروب در استان گلستان و شهر آق قلا مستقر می شود تا با لایروبی از گرگان رود و دیگر رودهای منتهی به آق قلا کار انتقال آب از این شهر را تسریع بخشد‌.
وی ادامه داد: این لایروب توانایی پمپاژ هزار متر مکعب مایعات را در هرساعت داراست که از دو دستگاه موتور دیزل باقدرت 100 اسب بخار و همچنین دارای دو دستگاه پمپ به توانایی هرکدام 500متر مکعب مایعات در هر ساعت است.
سخنگوی ارتش افزود: این دستگاه با وزن 22تن دارای 3 عدد پانتوم به وزن 6تن است که قادر است در هر ساعت 50 مترمکعب لایروبی انجام دهد.
امیر تقی خانی تصریح کرد: نیروی های ارتش جمهوری اسلامی ایران از تمام امکانات و تجهیزات خود به منطور امدادرسانی به سیل زدگان شمال کشور استفاده خواهد کرد.
وی یادآور شد: اقلام امدادی مورد نیاز مردم سیل زده از قبیل چادر، پتو و مواد غذایی توسط یک فروند هواپیمای 747 نیروی هوایی ارتش بارگیری و به مناطق سیل زده خوزستان و گلستان ارسال شد. اقلام غذایی ارسالی به خوزستان در بسته بندی هایی تهیه شده است که برای یک ماه خانواده سه نفره کفایت می کند