نكته خيانت در امانت نيست؟!

نكته 
خيانت در امانت نيست؟!  12 اردیبهشت-98
سربازجوشریعت نداری برای اینکه دفاع ازپیمانکاران قرارگاه خاتم پاسداران مسکن مهر دوران احمدی نژاد کرده باشد بطور همه جانبه دراوین نامه اش به عباس آخوندی وزیرمستعفی راه ومسکن روحانی سخت تاخته است . جالب اینکه به جای فاکت از 1400 سال پیش یارهبرش خامنه ای بی آورد  روی به فرهنگ غربی آورده و ازبرتولت برشت نقل قول کرده است.

نويسنده: حسين شريعت نداري
 «برتولت برشت» نمايشنامه نويس و شاعر معروف آلماني، از قول بازيگر نقش اول يكي از نمايشنامه هاي خود مي گويد «چرا هنوز نفهميده ايد كه؛ مي توان به يك نفر براي هميشه دروغ گفت و مي توان براي يك بار به همه دروغ گفت
ولي هرگز نمي توان براي هميشه به همه دروغ گفت».
آقاي آخوندي، وزير سابق راه و شهرسازي در جمع دانشجويان دانشگاه شيراز و در نشستي با عنوان «نگراني براي فرداي ايران»! اظهاراتي داشته است كه با عرض پوزش بايد آن را مصداق بي كم و كاست سخن ياد شده از برتولت برشت دانست. يكي از گزارش هاي اصلي كيهان امروز (متهم رديف اول گراني مسكن؛ محاكمه نشد، طلبكار شد!) به نقدي گذرا بر اظهارات ايشان اختصاص دارد. در اين وجيزه اما، سخن ديگري در ميان است. آقاي آخوندي در اظهارات خود كه با آميزه اي از درهم ريختگي و تناقض همراه است، مي كوشد ناكارآمدي خود را در انجام مسئوليتي كه به عنوان وزير راه و شهرسازي برعهده داشته است به پديده موهوم و ناشناخته اي با عنوان «دولت پنهان»! نسبت بدهد. ايشان در اين باره مي گويد
«يكي از دلايلي كه امكان سياست ورزي به دولت رسمي نمي دهد، وجود دولت پنهاني است كه همه چيز را كنترل مي كند، به عنوان نمونه دليل اينكه دولت نتوانست برجام، اف اي تي اف و... را به سرانجام برساند، همين موضوع است»! و در ادامه مي گويد «دولت پنهان» منحصر به چند سال اخير نيست بلكه در تمامي عمر 40 ساله انقلاب اسلامي وجود داشته و فعال بوده است! اكنون بايد پرسيد:
1- اگر آقاي آخوندي دولت هاي جمهوري اسلامي را طي 40 سال گذشته «هيچكاره»! تلقي مي كرده و آنگونه كه ادعا مي كند «دولت پنهان»! را همه كاره مي دانسته است، چرا پست وزارت در دولت هاي هيچكاره -كنوني و دولت اصلاحات- را پذيرفته و بر حضور خود در اين پست اصرار داشته است؟! خودشان بفرمايند كه چنانچه اين اقدام وي را «خيانت در امانت»! ندانيم، آيا خوشبينانه ترين واژه براي اقدام ايشان «كلاهبرداري» نيست؟
2- ايشان از يك سو دولت ها را هيچكاره مي دانند و از سوي ديگر در همين دولت هاي به قول خودشان هيچكاره، مسئوليت وزارت راه و مسكن را مي پذيرند و بعد از بركناري (با ظاهر به اصطلاح محترمانه استعفاء)! در جلسه توديع مي گويند: «افتخار مي كنم كه حتي يك واحد مسكوني هم نساختم»! پس براي چه وزير شده بوديد؟! اين سخن شما اعتراف صريح به نفوذ در دولت با هدف خرابكاري و ايجاد نارضايتي در مردم نيست؟! خودتان بگوييد نام آن چيست؟! ناسلامتي شما وزير مسكن بوديد! نبوديد؟
3-  به عنوان دليلي بر حضور دولت پنهان گفته اند؛ «دولت نتوانست برجام، اف اي تي اف و... را به سرانجام برساند»! مگر قرار بود چه بكنيد كه نگذاشتند؟! چرا از پله دوم حركت مي كنيد؟! با اختيار كامل وارد مذاكره شديد و به هيچيك از نقد ها و توصيه هاي علمي و كارشناسانه منتقدان نه فقط توجهي نكرديد بلكه آنها را به تهمت و افتراء نيز نواختيد و نهايتا فقط فاجعه آفريديد و خسارت هاي كلان به ملت تحميل كرديد آيا غير از اين است؟! و... اين رشته سر دراز دارد كه مي گذاريم و مي گذريم!