يادداشت روز اوین نامه کیهان"«سوم خرداد» فتوشاپ نيست!"

اوین نامه کیهان 5 شنبه 6 تیرماه سال 1398
يادداشت روز  اوین نامه کیهان"«سوم خرداد» فتوشاپ نيست!"
این یادداشت نویس پرورش یافته اوین نامه کیهان و آموزش وتعلیم دیده سربازجو شریعت نداری است.
«اسير بعثي مي گفت» در خرمشهر صحنه ‏‏اي ديدم كه يادم نمي ‏‏رود؛ تانك هاي ما در اطراف خرمشهر به گل نشسته بودند و نمي ‏‏توانستند حركت كنند. فرمانده‏‏ اي به نام سرهنگ ستاد جميل نجم الدين آن موقع مسئوليت فرماندهي را به عهده داشت. او به خاطر اينكه تانك ها به دست نيروهاي ايراني نيفتد، به هليكوپترهاي بعثي دستور داد كه آنها را منهدم كنند. هليكوپترها هم با موشكهايشان اين تانكهاي پيشرفته T62 كه متعلق به گردان المهلب بود را هدف قرار دادند و همه را به آتش كشيدند. وقتي اين خبر به صدام رسيد، اين فرمانده را سه درجه پايين آورد و او فرمانده «گروهان قاطرها» شد». (كتاب روايت هجران، امام خميني و آزادگان:خاطرات و نامه هاي دوران اسارت آزادگان،ص 439)
حماسه سوم خرداد سال 61 يكي از نقاط عطف در تاريخ معاصر است. حضرت امام خميني(ره) در پيام تبريك به مناسبت آزادسازي خرمشهر فرمودند: «اينجانب با يقين به آن كه «ما النصر إلا من عند الله» از فرزندان اسلام و قواي سلحشور مسلح، كه دست قدرت حق از آستين آنان بيرون آمد و كشور بقيهالله الاعظم (ارواحنا لمقدمه الفداء) را از چنگ گرگان آدمخوار كه آلت هايي در دست ابرقدرتان خصوصا آمريكاي جهان خوارند بيرون آورد و نداي «الله اكبر» را در خرمشهر عزيز طنين انداز كرد و پرچم پر افتخار «لا اله الا الله» را بر فراز آن شهر خرم - كه با دست پليد خيانت كاران قرن به خون كشيده شده و «خونين شهر» نام گرفت - [برافراشت] تشكر مي كنم و آنان فوق تشكر امثال من هستند. آنان به يقين مورد تقدير ناجي بشريت و برپاكننده عدل الهي در سراسر گيتي - روحي لتراب مقدمه الفداء - مي باشند. آنان به آرم «ما رميت إذ رميت و لكن الله رمي» مفتخرند
سال 61، دست قدرت حق از آستين فرزندان اسلام و قواي سلحشور مسلح بيرون آمد و تجهيزات پيشرفته دشمن به گل نشست و حال 37 سال پس از آن حماسه عظيم، تاريخ براي چندمين بار تكرار شد.
بامداد پنج شنبه- 30 خرداد 98- نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اقدامي اقتدارآفرين، پهپاد جاسوسي فوق پيشرفته و گران قيمت آمريكايي «گلوبال هاوك»- به ارزش 220 ميليون دلار- را كه با زيرپاگذاشتن قوانين بين المللي، به حريم هوايي جمهوري اسلامي ايران تجاوز كرده بود، با سامانه بومي «سوم خرداد» منهدم كرد.
اين اقدام غرورآفرين كه براي چندمين بار هيمنه پوشالي آمريكا را در هم شكست، بازتاب گسترده اي در رسانه هاي جهان داشت. روزنامه آمريكايي «واشنگتن پست» در گزارشي نوشت: «علي رغم آنكه ارتش آمريكا در مقايسه با ايران از تجهيزات نظامي بهتري برخوردار است اما ايران همچنان قادر است حتي يك جنگ محدود را هم  سخت و دردناك كند». روزنامه «نيويورك تايمز» نيز در گزارشي نوشت: «توانمندي هاي ايران، محاسبات آمريكا را دگرگون كرده است».
يقين به وعده الهي و خودباوري و مجاهدت خستگي ناپذير در ميدان هاي سخت، در كنار اعتماد به جوانان مومن و پرتلاش، نتايج شگفت انگيزي در بردارد. يك روز تانك هاي پيشرفته دشمن را در گل فرو مي برد و حماسه سوم خرداد را رقم مي زند و روز ديگر با سامانه اي بومي كه مزين به نام سوم خرداد است، پهپاد جاسوسي فوق مدرن آمريكايي را به قعر دريا مي كشاند و دشمن را نقره داغ مي كند.
اما ماجرا به همين جا ختم نمي شود. به اين موارد دقت كنيد:
ايران، دومين كشور داراي توانايي ساخت دريچه قلب در جهان است؛ دومين كشور در درمان تالاسمي با شيوه پيوند مغز استخوان؛ سومين توليدكننده دكل هاي انتقال برق؛ رتبه دهم جهاني در فناوري ليزر؛ مقام دوم جهان در زمينه توليد نانو دارو؛ چهارمين كشور در توليد اتانول در دنيا؛ رتبه سوم جهان در صنعت سدسازي؛ نهمين كشور داراي چرخه كامل فناوري فضايي؛ دومين كشور داراي فناوري توليد پهپاد رادارگريز؛ اولين كشور توليدكننده صنعتي بيوايمپلنت؛ چهارمين قدرت موشكي جهان؛ جزو 10 كشور سازنده زيردريايي در جهان؛ توليدكننده سريعترين اژدر رادارگريز در جهان؛ داراي مولفه استراتژيك خودكفايي در بنزين؛ پنجمين كشور برتر سازنده ربات انسان نما؛ چهارمين كشور صاحب فناوري ساخت نيروگاه خورشيدي در جهان؛ اولين سازنده استارتر هواپيما در غرب آسيا؛ چهارمين قدرت دريايي جهان و... اينها تنها بخشي از توانمندي هاي غرورآفرين و افتخارآميز جمهوري اسلامي ايران است.
اما خيلي از ما ايراني ها از اين توانمندي هاي غرورآفرين بي اطلاع هستيم؛ به قول معروف اين ويژگي هاي حيرت انگيز «به چشم مان نيامده است»؛ علت چيست؟ اين «به چشم نيامدن» دو علت اساسي دارد. علت اصلي آن در بيانيه گام دوم انقلاب توسط رهبر حكيم انقلاب اسلامي تشريح شد و آن اينكه: «در طول اين چهل سال - و اكنون مانند هميشه - سياست تبليغي و رسانه اي دشمن و فعال ترين برنامه هاي آن، مايوس سازي مردم و حتي مسئولان و مديران ما از آينده است. خبرهاي دروغ، تحليل هاي مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعيت ها، پنهان كردن جلوه هاي اميدبخش، بزرگ كردن عيوب كوچك و كوچك نشان دادن يا انكار محسنات بزرگ، برنامه هميشگي هزاران رسانه صوتي و تصويري و اينترنتي دشمنان ملت ايران است؛ و البته دنباله هاي آنان در داخل كشور نيز قابل مشاهده اند كه با استفاده از آزادي ها در خدمت دشمن حركت مي كنند».
در آخرين نمونه، «برايان هوك» نماينده ويژه امور ايران در وزارت خارجه آمريكا- 18 خرداد 98- در پيامي ويدئويي با وارونه نشان دادن واقعيتها در ادعايي مضحك گفت: «دستاوردهاي موشكي ايران فتوشاپ است»!. «هوك» 12 روز بعد، با تبديل شدن پهپاد 220 ميليون دلاري آمريكايي به يك آهن پاره توسط موشك ايراني، پاسخ را دريافت كرد.
و اما علت دوم در اينكه اين توانمندي هاي غرورآفرين «به چشممان نمي آيد» مربوط به تقصيرها و قصورهايي است كه در داخل كشور و در بخشي از حوزه ها مانند «اقتصاد» و همچنين برخي از صنايع از جمله «خودروسازي» رخ داده است.
تقصيرها و قصورهايي كه از اعتماد به دولت هاي خارجي زورگو و بدعهد ناشي مي شود. از ديگر ويژگي هاي اين رويكرد خسارت بار، بي اعتمادي به جوانان نخبه، مومن و انقلابي و يقين نداشتن به وعده الهي و عافيت طلبي و فقدان خودباوري است.
حماسه آزادسازي خرمشهر، ساقط كردن پهپاد فوق مدرن و گران قيمت آمريكايي و پيشرفت هاي ايران در حوزه هاي پزشكي، نانو، خودكفايي در توليد بنزين و...همگي از نتايج يقين به وعده الهي و اعتماد به جوانان انقلابي و به عبارتي همگي، «سوم خرداد» هاي جمهوري اسلامي ايران هستند. اين «سوم خرداد» ها فتوشاپ نيست.
رهبر معظم انقلاب- 3 خرداد 95- خطاب به جوانان كشور فرمودند: «آينده انقلاب متعلق به شما است و شما هستيد كه بايد اين تاريخ را با عزت حفظ كنيد و بدانيد در آينده، خرمشهرها، در پيش است؛ البته نه در ميدان جنگ نظامي، بلكه در ميداني كه ويراني هاي جنگ نظامي را ندارد و برعكس آباداني نيز به دنبال دارد اما از جنگ نظامي سخت تر است
اكنون وظيفه همه ما ايرانيان و به خصوص جوانان، اهتمام در اجراي «جهاد كبير» است. جهاد كبير در عرصه سياست شامل فريب نخوردن از دشمن و آگاهي از نقشه هاي اوست، در ميدان اقتصاد نيز اجراي كامل اقتصاد مقاومتي و هضم نشدن در هاضمه اقتصاد جامعه جهاني است. همچنين اين جهاد در عرصه اجتماع در به ميدان آمدن همه استعدادهاي موجود در خدمت پيشرفت كشور تعريف مي شود و در حوزه فرهنگ  و هنر نيز امر به انجام كارهاي فرهنگي خودجوش توسط جوان هاي مومن و انقلابي است. نويسنده: مسعود اكبري