تنها ۲۰ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی زن هستند




بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، تعداد کل بیمه‌شدگان فعال سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال گذشته ۱۳ میلیون و ۳۰۱ هزار و ۱۳۳ نفر است که ۸۰ درصد بیمه‌شدگان را مردان و ۲۰ درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند.
به گزارش ایلنا، از مجموع بیمه‌شدگان این سازمان، بیشترین تعداد افراد بیمه شده به گروه سنی ۳۹-۳۵ سال تعلق دارد که حدود ۲۱.۱۹ درصد از کل جمعت بیمه شده فعال را شامل می‌شود.
همچنین کمترین تعداد بیمه شده به گروه سنی ۷۴-۷۰سال تعلق دارد که هشت صدم درصد از کل بیمه شدگان فعال سنین ۱۵تا ۷۴ سال را شامل می‌شود.
 بیشترین تعداد بیمه شده مرد و زن به گروه سنی ۳۹-۳۵ سال تعلق داشته که به ترتیب حدود ۲۰.۷۵ درصد و ۲۲.۹۴ درصد جمعیت هر گروه از کل را شامل می‌شود.
گزارش دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی نشان می دهد متوسط سن بیمه شدگان فعال سازمان تامین اجتماعی سال گذشته ۳۸.۵۴ سال است . متوسط سن بیمه شدگان فعال در اداره کل تامین اجتماعی یزد ۳۷.۲۰ سال و متوسط سن بیمه شدگان فعال در اداره کل تامین اجتماعی لرستان ۴۰.۴۴ سال است که به ترتیب جوان ترین و پیرترین استان ها را از لحاظ بیمه شده تامین اجتماعی تشکیل می‌دهند.
همچنین بر اساس این گزارش جمعیت بیمه شدگان جدید الورود این سازمان در سال گذشته، ۶۸۲ هزار و ۴۲۶ نفر اعلام شده است.
ترکیب جنسیتی بیمه شدگان جدید الورود این سازمان در سال گذشته حدود ۶۷ درصد مرد و ۳۳ درصد زن تشکیل می دهد.