سه‌ رنگ کرونایی!

سه‌ رنگ کرونایی  11اردیبهشت-99!

سه‌ رنگ کرونایی!
امروز ایستادگی در حرکت جهادی و ملی برای نابودی ویروس کرونا، رعایت دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا، دوم، همدلی و همسویی ملی و مردمی، سوم، پرهیز از اقدام‌های مغایر با دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشنهادهای رسمی ستاد مبارزه با کرونا، چهارم، گوش ندادن به شایعات و جنگ روانی که رسانه‌های بیگانه به راه انداخته‌اند و… ضروری و لازم است.
به گزارش ایسنا، در یادداشتی در روزنامه اطلاعات به قلم ابوالقاسم قاسم‌زاده آمده است: «در ادامه اقدام‌های اجرایی که دولت با مدیریت متمرکز وزارت بهداشت و درمان، با نام ستاد مقابله با کرونا انجام می‌دهد، دیروز رئیس‌جمهوری تصمیم جدیدی برای روند مقابله با کرونا اعلام کرد. دکتر روحانی گفت: پیشنهاد می‌دهم تقسیمات جدید کشوری داشته باشیم که مبنای آن‌ نه استان و نه شمال و جنوب و … بلکه بر مبنای ابتلاء به کرونا باشد. این تقسیم‌بندی بر اساس مقرراتی خواهد بود که وزارت بهداشت و درمان به عنوان معیار قرار می‌دهد. اگر در یک منطقه به مدت یک هفته بیماری مراجعه نکرد، فوتی هم نداشتیم، ورودی‌ها صفر و بیماران بهبود پیدا کردند و این یک هفته ۲ هفته شد و فوتی و ورودی جدید نبود، در اینجا وزارت بهداشت و درمان طبق معیارهای خود آن منطقه، شهرستان و بخش را «سفید» اعلام می‌کند و مناطق دیگر «زرد» یا «قرمز» خواهند بود.
رئیس‌جمهوری بر اساس شرایط و تغییر مثبت یا منفی آن در مناطق گوناگون گفت: «مطابق نقشه‌ای که وزارت بهداشت و درمان پیش روی مردم قرار می‌دهد، کشور به مناطق سفید، زرد و قرمز بر مبنای «کرونا» تقسیم می‌شود. در یک شهرستان یا منطقه که وضعیت سفید باشد. اگر مردم مراعات کنند تا آخر سفید باقی می‌ماند. اما اگر مراعات نکنند، ممکن است وضعیت سفید، زرد و حتی به قرمز تبدیل شود.»
این سخنان رئیس‌جمهوری که در آن تصمیم‌گیری اجرایی ستاد ملی مقابله با کرونا را اعلام کرد، نشان از چند واقعیت دارد که باید مردم در سراسر کشور از آن آگاه شوند. به نظر نگارنده مجموعه رسانه‌ها و گروه‌ها و نهادهای ارتباطی، می‌بایست آحاد ملت را تشویق به انجام و اجرای آن کنند. اهم این واقعیت‌ها عبارتند از:
۱ـ دولت با سازماندهی مناسب و مدیریت متمرکز که تمامی وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها در آن شرکت و همکاری داشته‌اند، در مسیر صحیح، علمی و مردمی، اقدام عملی موفق داشته است. حرکت برنامه‌ریزی‌شده و متمرکز به صورت ملی به اینجا رسیده که مسئولان ستاد ملی وزارت بهداشت و درمان، رسماً به مردم اطلاع می‌دهند که در سراسر کشور شرایط و اوضاع در کنترل قرار گرفته است و مجموع طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌ها گام به گام مراحل را موفق پیش می‌برد. اما بنا به اظهار سخنگویان ستاد و سخنگوی دولت، کنترل مدیریتی اگرچه بسیار مهم است اما هنوز آغاز مرحله مبارزه با بیماری کرونا است و نه «درمان نهایی و دائمی آن». کنترل این بحران، مهم و اساسی است اما گام پایانی نیست. در صورتی ادامه اجرای برنامه‌ها و حرکت، قرین موفقیت دائمی می‌شود که از همکاری مردم کاسته نشود و در عمل دستورهای رسمی ستاد وزارت بهداشت و درمان، استمرار اجرایی بیابد.
۲ـ تدبیر و موفقیت دولت تا اینجای کار چنان شده است که ما به لحاظ بهره‌گیری بهینه از همه امکانات ملی خود، چندان محتاج دیگر کشورها نیستیم. از سوی دیگر تمرکز اجرایی و سرعت اقدام و استمرار مقابله با ویروس کرونا موجب سد اشاعه فورانی آن شده است. اگرچه هنوز موفقیت‌ها نسبی‌اند و به پایان مسیر نرسیده‌ایم اما از یاد نباید برد که ادامه سیاست تحریم و فشار حداکثری علیه ایران از سوی ترامپ، همچنان دولت روحانی را در شرایط سختی نگه داشته است. تا اینجا مبارزه و حرکت به صورت جهاد ملی و باورهای دینی موفق بوده است. آن هم در حالی که امواج رسانه‌های بیگانه و طیف خارج‌نشینان ضد انقلاب عصبانی از همسویی و موفقیت‌های دولت ـ ملت، همچنان در پی شایعه‌پراکنی‌ها و جریان‌سازی‌های منفی و تخریبی هستند. از نشانه‌های این موفقیت، عصبانیت رسانه‌های بیگانه است که به صورت دائمی با مصاحبه و گزارش خبری از وزیر خارجه ترامپ، پمپئو، جنگ روانی را ادامه می‌دهند.
۳ـ همه می‌دانیم که همه تلاش‌های دولت در مدیریت حرکت جهادی و ملی برای نابودی ویروس کرونا در کشور به موفقیت کامل نمی‌رسند، مگر آن که مردم به قول رزمندگان ما در جبهه‌های جنگ تحمیلی، «تا آخر پای کار ایستادگی کنند»، امروز ایستادگی در این حرکت جهادی، رعایت دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا، دوم، همدلی و همسویی ملی و مردمی، سوم، پرهیز از اقدام‌های مغایر با دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشنهادهای رسمی ستاد مبارزه با کرونا، چهارم، گوش ندادن به شایعات و جنگ روانی که رسانه‌های بیگانه به راه انداخته‌اند و… ضروری و لازم است.
در برخی از کشورها، به‌ویژه در اروپا و آمریکا، اجرای دستورالعمل‌های رسمی دولت‌ها، اجباری شده است. دیروز دولت آلمان استفاده و گذاشتن ماسک را برای همه آلمانی‌ها، اجباری کرد. در چند کشور، جریمه‌های نقدی یا بازداشت و حبس، مجازات عمل نکردن به دستورالعمل‌ها شده است.
در ایران، افراد در این مبارزه خود را عضوی از مجموعه جامعه و دولت ـ ملت می‌دانند و دریافته‌اند که عمل به دستورهای ستاد برای مبارزه با کرونا از مسیر اقدام و رعایت فرد، فرد، آحاد ملت می‌گذرد تا به قدرت جمعی تعیین‌کننده برسد و موفقیت نهایی حاصل شود.»