پنجم شهریور و آخرین اخبار کرونایی استان ها+تصویر

 پنجم شهریور و آخرین اخبار کرونایی استان ها۵شهریور-۱۴۰۰

پنجم شهریور و آخرین اخبار کرونایی استان ها

استان ها - ایرنا - بهتر است نخستین خبر مربوط به کرونا در استان ها را از خوزستان و سفر سرزده رییس جمهوری به این استان شروع کنیم . استانی که ۲۰ شهرستانش در وضعیت قرمز ابتلا به کووید ۱۹ قرار دارند.

به گزارش گروه اخبار استان ها ، آیت الله رییسی  در بازدید ازبیمارستان رازی اهواز و در جمع کادر درمان و مراجعان تاکید کرد: اولویت ما رسیدگی به بحث کرونا است و دولت به مشکلات خوزستان در خصوص کرونا به طور ویژه رسیدگی خواهد کرد.

رییس جمهوری همچنین ضمن تاکید بر تلاش بیشتر برای عبور هر چه سریع تر از پیک همه گیری کرونا این نکته نیز بیان داشت که در صورت نیاز به محل بستری بیشتر بیماران کرونایی، از ظرفیت پادگان‌های منطقه استفاده شود.
 

پنجم شهریور و آخرین اخبار کرونایی استان ها

او همچنین افزود:تمام هم و غم دولت رسیدگی به مشکلات ناشی از کرونا است و تلاش می کنیم تا وضعیت بهتر شود؛ البته جا دارد از فعالیت کادر درمان نهایت تشکر را داشته باشم.

اظهارات  وزیر بهداشت درباره واکسیناسیون

و اما این روزها واکسیناسیون جزو مهم ترین دغدغه های همه گیری کرونا در کشور است و اینکه روند آن باید با سرعت بیشتری انجام شود . اتفاقا امروزدکتر بهرام عین اللهی  وزیرجدید بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی  که رییس جمهوری را در سفر به خوزستان همراهی کرده است این خبر را داد که تمام جامعه هدف کشور تا دهه‌فجر امسال واکسینه می‌شوند.
 

پنجم شهریور و آخرین اخبار کرونایی استان ها

عین اللهی تاکید کرد : واکسیناسیون باید هر چه سریعتر انجام شود و مردم دنبال نوع واکسن نباشد. واردات واکسن کرونا به کشور سرعت گرفته است و به طور قطع سهمیه مناسبی برای استان خوزستان در نظر خواهیم گرفت. همچنین پیگیر وضعیت مطالبات پزشکان و کادر درمانی خوزستان هستیم.

وزیر بهداشت در جریان بازدید از یک مرکز واکسیناسیون در اهواز روند واکسیناسیون در کشور را خوب ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد که با همراهی مردم روند بیماری نزولی شود. او ضمنا تصریح کرد : هر نوع واکسنی که تزریق شود مفید است و مردم باید هر چه سریعتر برای تزریق واکسن اقدام کنند.
 

وزیر بهداشت: ملاک ارایه خدمات، کارت واکسیناسیون خواهد شد

یک خبر مهم دیگر از وزیر بهداشت این است که اوروز جمعه در حاشیه بازدید از بیمارستان گلستان اهواز گفت: یکی از ملاک‌های ارایه خدمات در آینده داشتن کارت واکسیناسیون کرونا خواهد بود و همه خدمات با کارت واکسن انجام می‌شود.

آخرین خبرهای واکسیناسیون در کشور

و اما در خصوص آخرین خبرهای واکسیناسیون در کشور می توان به اظهارات  روز جمعه فرماندار مشهد اشاره کرد که از تزریق بیش از یک میلیون دُز واکسن کرونا در این شهرستان خبرداد  و اینکه ۵۳.۵ درصد افراد واکسینه شده در این شهرستان مرد و ۴۶.۵ درصد آنان زن هستند.
به گفته سید محمدرضا هاشمی ۳۰ مرکز تجمیعی برای تزریق واکسن کرونا در شهر مشهد در نظر گرفته شده است  و در مناطق حاشیه شهر نیز واکسیناسیون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بسیج جامعه پزشکی با محوریت مساجد در حال انجام است.

بر اساس این گزارش، اگر بخواهیم از سایر نقاط کشور هم برای امروز درخصوص موضوع واکسن خبرداشته باشیم می توانیم به خبری از لرستان اشاره کنیم که اعلام شد: ۳۰ درصد جمعیت لرستان علیه کرونا واکسینه شدند. همچنین از قول  رییس شبکه بهداشت، افزون بر ۲۵ درصد آران و بیدگلی‎‌ها واکسینه شده اند.

پنجم شهریور و آخرین اخبار کرونایی استان ها

خبرگزاری جمهوری اسلامی در زاهدان هم این خبر را داده که ۱۴۰هزار دز واکسن کرونا در زاهدان تاکنون تزریق شده است. از گیلان خبر رسیده است که پوشش کلی واکسیناسیون دراین استان به ۱۴.۵ درصد رسید. همچنین از کرمانشاه این خبر منتشر شد که ۳۷ درصد از جامعه هدف کرمانشاه دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

در این میان ، ۳۷۹ هزار دز واکسن کرونا در قزوین ، ۱۹ هزار و ۴۶۹ دُز دیگر در آذربایجان‌غربی آن هم طی یک روز (در این استان) تزریق شده است.

استاندار هرمزگان: آمادگی واردات ۱۰میلیون واکسن را داریم

امروز یک خبر از بندرعباس به نظر می رسد که بیشتر توجه ها را به خود جلب کرده است و آن اظهارات فریدون همتی استاندار هرمزگان است که با اشاره به تعلل دریافت مجوز واردات واکسن توسط یکی از شرکت های دولتی در استان گفت: باتوجه به رایزنی انجام شده، در صورت تایید مجوز، آمادگی داریم ۱۰میلیون واکسن را برای واکسینه کردن مردم استان و سایر مناطق کشور وارد کنیم.

این را همتی شامگاه پنجشنبه در نشست با احمد وحیدی وزیر کشور دولت سیزدهم که با حضور برخی از استانداران برگزار شد ، عنوان کرد و اینکه به گفته همتی علت تاخیر در روند واردات واکسن این شرکت دولتی در هرمزگان در واقع تعلل در ارسال تاییدی مجوز به شرکت تولیدکننده واکسن از سوی وزارت بهداشت و وزارت خارجه بوده است.
وی بیان داشت: بار مالی بخش واردات واکسن نیز صرف کمک به بهبود معیشت و افزایش مزایای دریافتی پزشکان و پرستاران می‌شود.

تفویض اختیارات به استان‌ها روند مقابله با کرونا را تسهیل می‌کند

استاندار فارس هم در نخستین جلسه  استاندارها با وزیر کشور گفت: تسریع در واکسیناسیون،تامین اقلام ضروری بیمارستان‌ها، پرداخت فوری مطالبات کادر درمان و تفویض اختیارات به استان‌ها از جمله مواردی است که روند مقابله با کرونا و بهبود شرایط را شتاب خواهد بخشید.

عنایت‌الله رحیمی نخستین نشست وزیر کشور با استانداران سراسر کشور که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: علاوه بر این، اختصاص بخشی از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به هزینه‌ای برای استفاده از اعتبارات عمرانی نیز می‌تواند به مدیریت بهتر کرونا کمک کند.
 

شمار فوتی ها و افزایش مبتلایان به کرونا در اخبار استان ها

 کرونا هر روز جان ها می گیرد و دل ها داغدار می کند. این روزها بیشتر خبر ها حاکی از افزایش بستری ها ، فوتی ها و مبتلایان به کووید ۱۹ است . از استان ها خبر رسیده است که تعداد مبتلایان به کرونا در اشنویه صعودی بوده است که این افزایش نگران‌کننده ‌است. نمونه های مثبت کرونا در آذربایجان شرقی رو به افزایش است، ابتلا به این ویروس در تایباد خراسان رضوی ۳۰ درصد بالا رفته و میزان ابتلای کارمندان خراسان شمالی نسبت به هفته گذشته سه برابر شده یعنی به ۴۵۵ تن رسیده است. همچنین بر اساس اظهارات مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس در شرق استان گلستان، وضعیت شیوع کرونا در گنبدکاووس همچنان بحرانی است.
 

پنجم شهریور و آخرین اخبار کرونایی استان ها

همین امروز بر اساس اعلام معاون درمان علوم پزشکی اراک ۲۳ مادر باردار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان طالقانی اراک بستری شده اند. یک‌هزار و ۴۹ نفر دیگر هم در استان همدان به کرونا مبتلا شدند. دیگر آنکه به گفته دکتر جواد آقازاده ، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی۲۹۷ بیمار بدحال آذربایجان‌غربی در بخش مراقبت‌های ویژه کرونا بستری هستند. همچنین امروز دکتر مریم کوشکی ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ابتلای ۱۶۱ هزار و ۹۴ هموطن در لرستان به ویروس کرونا خبرداد  .
 

 متاسفانه خبرهایی از گوشه وکنار کشور مبنی بر خبر فوت هموطنان به علت ابتلا به کووید ۱۹ هم منتشر شده است. به عنوان مثال خبر فوت چهار هموطن دریزد ، ۹ تن  در کهگیلویه و بویر احمد ، پنج بیمار در کاشان، چهار تن دیگر در ایلام و ۱۸ نفر نیز در البرز از جمله این اخبار تاسف بار جانباختگان کرونا در کشور است.
بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در طول ۲۴ ساعت گذشته  ۵۷۱ نفر دیگر از هموطنان بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان به ۱۰۵هزار و ۲۸۷ نفر رسید.

به گزارش این وزارتخانه از دیروز تا امروز (جمعه، ۵ شهریور ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۶ هزار و ۲۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۷۹۹ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و۸۶۹ هزار و ۴۱۴ نفر رسید.

عبور لارستان از بحران موج پنجم کرونا

البته ناگفته نماند که امروز به نقل از امین والی پور معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان فارس این خبر امیدوار کننده از این منطقه منتشر شد مبنی بر اینکه این شهرستان از وضعیت بحرانی روزهای دهشتناک موج پنجم کرونایی عبور کرده است اما خطر بازگشت به وضعیت بغرنج همچنان در صورت کمترین لغزش، عادی‌انگاری‌ها و سبک شمردن‌ها و عدم رعایت پروتکل‌ها وجود دارد.

به گفته این مقام مسئول در علوم پزشکی لارستان ، هم اینک میزان مراجعه بیماران به بیمارستان ها و مراکز مرجع کرونایی حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است و بیمارستان ها و کادر درمان تا حدودی از زیر فشار سخت و بحران روزهای بیمناک کرونایی در پیک پنجم و ظرف یک ماه گذشته خارج شده اند.

او همچنین تاکید کرد: البته این شرایط نباید اعتماد کاذب بین شهروندان ایجاد کند و خطر و هجوم کرونا همچنان وجود دارد، بسیاری از مناطق و شهرهای استان فارس و حتی مناطقی در همسایگی لارستان با موج سنگین مراجعان و بستری ها مواجه هستند.

امروز نماز جمعه در استان بوشهر و مهاباد برگزار نمی شود

 و اما در خصوص عدم برپایی نماز جمعه ،این خبر از بوشهر رسید که نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بوشهر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: باتوجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا ، نماز جمعه امروز درهیچ یک از شهرهای این استان برگزار نمی‌شود.

گفتنی است از ۱۶ مرداد تاکنون، همه ۱۰ شهرستان استان بوشهر در شرایط قرمز کرونایی هستند.
 

پنجم شهریور و آخرین اخبار کرونایی استان ها

ماموستا عبدالسلام امامی ، امام جمعه مهاباد نیز اعلام کرد: براساس تصمیم مجمع روحانیون، مساجد این شهرستان به منظور پیشگیری از گسترش شیوع کرونا تعطیل بوده و نماز جمعه امروز برای چهارمین هفته پیاپی برگزار نخواهد شد.

دیگر آنکه کمک یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی لنجداران گناوه به درمان کرونا و نیز اختصاص ۳۰ کپسول  بقاع متبرکه سبزوار به بیماران کرونایی از جمله دیگر اخبار کرونایی امروز است. ضمنا مردم در تبریز نیز به یاد متوفیان کرونا شمع روشن کردند.

 گزارش ها و گزارش عکس مربوط به کرونا نیز به شرح ذیل است:

کرونا و شرایط مخاطره آمیز داروسازان

آخرین وضعیت تامین نیروی انسانی در بیمارستان بزرگ کرونایی کرمان

تداوم روند بحرانی بیماری کووید.۱۹ در اردبیل

روشن کردن شمع به یاد متوفیان کرونایی در تبریز
بازدید وزیر بهداشت از مراکز بهداشتی شهرستان باوی
بازدید وزیر بهداشت از مرکز نمونه‌گیری شهید فرجوانی اهواز