آمار رسمی کرونا در ایران؛ شکرگزاری بابت ۸۰۰ نفری که نمی‌میرند

 آمار رسمی کرونا در ایران؛ شکرگزاری بابت ۸۰۰ نفری که نمی‌میرند۷-شهریور-۱۴۰۰

چون سانسور اجازه نمی دهد نظرش رادرموردآمارفوتی ها بدهد پس بطور غیرمستقیم با کاهش ۸۰۰ فوتی بیان کرده است.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت ایران در دفاع از مدیریت کرونا در کشور گفت که چون برخلاف برآوردهای جهانی، آمار روزانه مرگ‌ و میر در ایران در حال حاضر به بیش از ۱۵۰۰ نفر نرسیده، باید خدا را شکر کرد.

آقای جهانپور در گفت‌وگویی که همشهری روز شنبه، ششم شهریور، از او منتشر کرد گفت که در پیک سوم کرونا در کشور که از پیک فعلی موسوم به «پیک پنجم» بسیار ضعیف‌تر بوده و ویروس شایع آن هم دلتا نبوده بر اساس نمودار جانز هاپکینز، ۱۲۰۰ مورد مرگ در روز پیش‌بینی شده بود.

آقای جهانپور در ادامه با اشاره به «ارتقا در سیستم درمان و مراقبت» گفت که آمار روزانه جان‌باختگان کرونا در حال حاضر به جای ۷۰۹ نفر می‌توانست ۱۵۰۹ نفر باشد و بابت ۸۰۰ نفری که نمی‌میرند باید گفت: «خدایا شکرت!»

در همین حال بنا بر اعلام وزارت بهداشت ایران در روز شنبه، ششم شهریور، طی یک شبانه‌روز گذشته، ۶۱۴ نفر دیگر در کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده و بیش از ۲۶ هزار بیمار جدید شناسایی شده‌اند.

بنابر این گزارش، از بین بیماران جدید چهار هزار نفر بستری شده و از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در کشور حدود ۸ هزار نفر به دلیل وخامت وضعیت جسمانی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

آمار وزارت بهداشت درباره کرونا همواره محل تردید بوده و مسئولان سازمان نظام پزشکی ایران آمار واقعی کرونا را سه تا چهار برابر آمارهای رسمی می‌دانند.

پیش از این نیز برخی مسئولان از جمله علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران، وزارت بهداشت را به «پنهانکاری» در ارائه آمار کرونا متهم کرده‌‌اند.