حضور سرزده رئیس‌جمهور در وزارت نفت/ قصد دشمن ضربه به مردم بود

 گزارش ایلنا از آخرین تلاش‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت؛

۶-آبان-۱۴۰۰

بلی دشمن حاکم شده  بیش از ۴۲ سال است  که نه مردم  ایران ضربه زده وآسیب جدی زده وجیب هایش را خالی وسفرههای شان را کوچک کرده است که خسارات چندین هزارمیلیارددلاری جبران ناشدنی به منافع ملی زده است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه وزارت نفت باید نسبت به جبران آثار اخلال ایجادشده در سیستم جایگاه‌های عرضه سوخت اقدام کند تا حقی از مردم ضایع نشود، گفت: در این حمله سایبری نه‌تنها مسئولان دچار سردرگمی نشدند، بلکه بلافاصله شرایط را مدیریت کردند.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی، امروز (چهارشنبه، پنجم آبان‌ماه) در نشست هیئت دولت با اشاره به حمله سایبری روز سه‌شنبه به سیستم جایگاه‌های سوخت در کشور گفت: هدف از این اقدام مختل کردن زندگی مردم بود تا بتوانند به مقاصد مشخص خود برسند.

وی افزود: در این حمله سایبری نه‌تنها مسئولان دچار سردرگمی نشدند، بلکه بلافاصله شرایط را مدیریت کردند و مردم نیز آگاهی خود را در رویارویی با این مشکل نشان دادند و با هوشیاری اجازه ندادند کسی بتواند سوء‌استفاده و فرصت‌طلبی کند.

رئیس‌جمهوری با تمجید از اطلاع‌رسانی به‌موقع رسانه ملی تأکید کرد: جا دارد صمیمانه از همراهی و همکاری مردم نیز قدردانی کنیم.

رئیسی تصریح کرد: متقابلاً وزارت نفت باید نسبت به جبران آثار اخلال ایجادشده اقدام کند تا حقی از مردم ضایع نشود، همچنین باید در عرصه جنگ سایبری آمادگی جدی داشت و دستگاه‌های مربوطه با تقسیم کار مناسب، اجازه ندهند دشمن در این عرصه اهداف خود را پیگیری و در روند زندگی مردم مشکل ایجاد کند.

سیدابراهیم رئیسی، همچنین ظهر امروز (چهارشنبه، پنجم آبان‌ماه) برای بررسی آخرین وضع عملیاتی کردن جایگاه های عرضه سوخت در سراسر کشور و بررسی اختلال پیش آمده در سامانه هوشمند سوخت، در وزارت نفت حضور یافت. آخرین وضع عملیاتی کردن جایگاه‌های عرضه سوخت در سراسر کشور و بررسی اختلال پیش آمده در سامانه هوشمند سوخت در وزارت نفت حضور یافت.

وی در این بازدید که جواد اوجی، وزیر نفت و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز حضور داشتند با بیان اینکه وزارت نفت برای حل مشکل پیش آمده کار بزرگی انجام داده است، عنوان کرد: در مسیر، وضع جایگاه‌های عرضه را بررسی کردم که خوشبختانه شرایط مساعد بود و سوخت‌گیری در جریان است.

رئیس‌جمهوری افزود: لازم است همه دستگاه‌ها در مقابل حملات احتمالی دشمن آمادگی داسته باشند، از وزیر نفت و مجموعه کارکنان وزارت نفت برای سرعت عمل در فعال‌سازی جایگاه‌ها تشکر می‌کنم.

رئیسی تصریح کرد: تمامی ستگاه‌ها نسبت به ایمن‌سازی سامانه‌های خود در جهت خدمات‌رسانی پایدار به مردم اقدام کنند. همچنین از مردم نیز تشکر و قدردانی می‌کنم.

قدردانی اوجی از مردم

وزیر نفت از برقرار شدن سوخت‌گیری و فعال شدن ۲ هزار و ۲۰۰ جایگاه عرضه سوخت در سراسر کشور خبر داد و گفت: از مردم عزیز که حوصله به خرج دادند و با خادمین خود در وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همکاری کردند، قدردانی می‌کنم.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، جواد اوجی  درباره وضع جایگاه‌های عرضه سوخت سراسر کشور به‌دنبال اختلال به‌وجودآمده در سامانه هوشمند سوخت گفت: متأسفانه پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه، چهارم آبان) در سامانه کارت هوشمند سوخت بیشتر جایگاه‌های کشور اخلال ایجاد و حمله‌های سایبری سبب شد هموطنان نتوانند از سیستم جایگاه‌ها استفاده کنند که در همان نخستین ساعات، ستاد بحران در وزارت نفت تشکیل شد.

وی افزود: در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تشکیل ستاد بحران، به فوریت دستور داده شد در همه جایگاه‌ها سامانه آفلاین اجرایی و سوخت‌گیری به‌صورت دستی انجام شود.

وزیر نفت تأکید کرد: تصمیم نهایی بر این شد تا همکاران ما تک به تک به همه جایگاه‌ها اعزام شوند و جایگاه‌ها را به‌صورت دستی عملیاتی کنند تا مردم برای دریافت سوخت دچار چالش نشوند و بتوانند سهمیه بنزین را که به‌صورت آزاد است، استفاده کنند تا زمانی که سامانه کارت هوشمند سوخت فعال شود.

اوجی با بیان اینکه تا این لحظه ۲ هزار و ۲۰۰ جایگاه در سراسر کشور به‌صورت آفلاین فعال و سوخت‌گیری در این جایگاه‌ها امکان‌پذیر شده است، تصریح کرد: به موازات اینکار همکاران ما فعال کردن سیستم کارت هوشمند سوخت را شروع کردند، تقریبا در بخشی از جایگاه‌های سیستم کارت هوشمند سوخت فعال شده است تا هموطنان عزیز بتوانند از آن استفاده کنند.

وی در واکنش به افزایش قیمت بنزین در پی وقوع این حادثه اظهار کرد: به طور جد این موضوع را تکذیب می‌کنم، هیچگونه بحث افزایش قیمت بنزین مطرح نیست.

وزیر نفت ذخایر بنزین را مطلوب ارزیابی کرد و با بیان اینکه در هفته‌های آتی شاهد صادرات بنزین خواهیم بود، گفت: به مردم قول می دهم سهمیه سوختی که در کارتشان است محفوظ بماند و هیچ مشکلی پیش نیاید.

اوجی افزود: جا دارد از مردم عزیز که حوصله به خرج دادند و با خادمین خود در وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همکاری کردند، تشکر کنم. همچنین از همکاران خود در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران که در کوتاه‌ترین مدت وارد عمل شدند تا مردم دچار چالش نشوند، قدردانی می‌کنم.

وی گفت: سیستم آفلاین تمام جایگاه‌ها تا فردا صبح (چهارشنبه، پنجم آبان‌ماه) برقرار می‌شود و هوطنان می‌توانند از سهمیه آزاد بنزین استفاده کنند و تا بعدازظهر نیز سامانه هوشمند کارت سوخت فعال خواهد شد.

۸۰ درصد جایگاه‌های سوخت فعال شده‌اند

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، از فعال شدن فرآیند سوخت‌گیری در ۲ هزار و ۸۰۰ جایگاه عرضه سوخت خبر داد.

به گزارش ایلنا، کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت: تا ساعت ۸ صبح امروز ۲ هزار و ۸۰۰ جایگاه در سراسر کشور به‌صورت آفلاین فعال شده و سوخت‌گیری در این جایگاه‌ها امکان‌پذیر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد جایگاه‌های سوخت فعال شده اند افزود: حدود ۲۴۰ جایگاه نیز بصورت سامانه‌ای راه اندازی شده و در این جایگاه‌ها عرضه سوخت با استفاده از کارت سوخت هوشمند و بصورت سهیمه‌ای نیز امکان پذیر شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تا قبل از ظهر امروز همه جایگاه‌های سوخت کشور به مدار بازخواهند گشت.

رانندگان خودروهای سنگین درخواست گازوئیل بیشتر نداشته باشند

سخنگوی صنف جایگاه‌داران کشور از رانندگان خودروهای سنگین خواست جهت جلوگیری از اجحاف و ازدحام مراجعه‌کنندگان همانند گذشته عمل کنند و اصراری به دریافت گازوئیل بیشتر نداشته باشند تا روال به حالت عادی برگردد.

امین رضانواز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک 3هزار جایگاه به روال عرضه سوخت با نرخ دوم برگشته‌اند و در بیش از 200 جایگاه هم سامانه هوشمند سوخت مستقر شده ولی با توجه به اینکه نیاز به مراجعه حضوری برای راه‌اندازی سامانه است، پروسه زمانبر است.

وی افزود: در استان تهران 80 درصد جایگاه‌ها به روال عرضه سوخت با نرخ آزاد برگشته‌اند و حدود 20 جایگاه باسامانه هوشمند سوخت کار می‌کنند که این رقم تا ظهر افزایش می‌یابد.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران کشور گفت: اکنون در کلان‌شهرها صف و شلوغی را داریم اما روان است و مردم بسیار خوب همکاری می‌کنند، تمام پرسنل جایگاه‌ها حتی با دو برابر ظرفیت در محل جایگاه‌ها حضور دارند تا مردم براحتی سوخت‌گیری کنند.

وی از رانندگان خودروهای سنگین خواست جهت جلوگیری از اجحاف و ازدحام مراجعه‌کنندگان همانند گذشته که با استفاده از کارت محدودیت در سوختگیری داشته‌اند، عمل کنند و اصراری به دریافت گازوئیل بیشتر نداشته باشند تا روال به حالت عادی برگردد.

رضانواز تاکید کرد: اکنون هیچ کمبودی به لحاظ ذخایر بنزین و گازوئیل وجود ندارد و ذخایر به میزان کافی موجود است.

اعلام فهرست جدید جایگاه‌هایِ فعالِ عرضه سوخت

فهرست جدید جایگاه‌های فعال عرضه سوخت سهمیه‌ای در اعلام شد.

به گزارش ایلنا، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آخرین فهرست جایگاه‌های فعال عرضه سوخت سهمیه‌ای را اعلام کرد.

سامانه هوشمند سوخت کشور از ظهر روز گذشته، سه‌شنبه (چهارم آبان‌ماه) دچار اختلال شدو این شرکت به‌سرعت با اعزام گروه‌های کارشناسی به سراسر کشور در حال فعال‌سازی جایگاه‌ها به‌منظور عرضه بنزین آزاد و نیز اتصال این جایگاه‌ها به سامانه هوشمند سوخت کشور است.

منطقه تهران

ناحیه مرکزی:  ۱۱۰ - ۱۳۵-۱۵۳-۱۰۸ ۱۵۵-۱۲۵_۲۳۵-۲۴۰-۲۴۵-۲۳۳-۱۵۲-

۱۱۵_ میدان فردوسی

۱۵۲. بزرگراه چمران پل گیشا

۲۴۰  کارگر شمالی - نبش شیراز

۱۰۸. خ کریمخان خ میرزایی شیرازی

۱۳۳ . خ مطهری سهروردی شمال

ناحیه شمال: ۲۷۶-۱۹۶-لواسان-۱۰۶-۱۴۸-۱۳۴

۱۶۱_خیابان شریعتی نرسیده به پل صدر

۲۱۳. ناحیه شمال. شهید بابایی سمت شمال

ناحیه جنوب: ۱۶۶-۱۰۲-۱۳۸-۱۰۵-۲۳۷-۲۳۷-۲۳۹-۱۳۸-۱۱۲-۱۳۵-۲۷۹-۲۶۴-۱۰۹-۲۳۸

۲۴۱_ خیابان وحدت اسلامی پارک شهر

۱۸۸. ناحیه جنوب. بلوار شهید بروجردی نبش کوی شهید صالحی

ناحیه شرق: بخششی ^پردیسان _پردیس - کوثر - ۲۲۴-۲۸۵-کمرد-۱۵۴-۲۷۲-۱۹۴- ۲۲۷-۲۳۲-202

۲۰۲_ بزرگراه هجرت روبروی ورزشگاه تختی

ناحیه غرب: ۱۳۶ - ۲۳۰ - ۲۳۶-۱۸۹-۱۲۲-۲۷۸ -۲۶۵-۲۶۸-۲۸۰-۲۰۸-۲۰۹-۱۳۲-تاکسیرانی -۱۸۹ ۱۷۷-۲۴۸-۱۷۸-۲۵۹-۲۱۸-۱۲۱-۱۹۷-۱۴۶-۱۷۰-۱۶۵-افتاب البرز- ۲۶۶-۲۸۱-۲۸۴-۱۳۲-تاکسیرانی

۲۳۰ - بزرگراه همت بعد از جنت آباد

۱۳۶_ میدان صادقیه اول آیت اله کاشانی

۱۸۲. اول بلوار دهکده المپیک

۲۶۵_ دهکده المپیک زیبا دشت

ناحیه اسلامشهر: نماز جایگاه اسلامشهر - سبلان-پروما-احمد اباد-نیایش-۱۰۷-واوان-پروما-امام رضا-براوند

ناحیه پاکدشت: انقلاب -کوروش-مرکزی پاکدشت

ناحیه رباط‌کریم: مهستان - تختی- رباط‌کریم- پرند-دهقانی - چمران- پادنا-نگارستان-سالور-بوستان-ولی عصر-ربیعی

ناحیه ورامین: پوینیک -خیراباد-امام رضا - جایگاه خیرآباد. امام رضا(ع)

ناحیه فیروزکوه: فیروزکوه جایگاه داخل شهر-زیتون

ناحیه دماوند: چنارغرب -فیروزان-موسوی-ایران-ولایت

ناحیه شهریار: مروارید -طالبی-شهرداری-ملارد- پاسارگاد-صمیمی -اسمان-۱۱۰-بخشنده-صفادشت-اندیشه-وحیدیه-غدیر-ثارالله-بهتا-جعفری-امیرکبیر-بهاران-فردوس -قدس-۲۰۹-چیتگر-قوام-افق

ناحیه ری: ۱۷۵- ۱۰۵-۱۶۲-۲۵۱-۲۲۹-حافظیه

جایگاه عطر یاس آزاد راه تهران قم

۱۷۳ . سراه افسریه

۲۲۹_ اتوبان صالح آباد - روبروی بازار گل

۲۸۰_ اتوبان آزادگان شمال نرسیده به اتوبان حکیم

۲۰۹_ جاده مخصوص کرج شهرک آزادی

۲۰۸_ جاده مخصوص کرج

۲۶۸_ شهرک گلستان خیابان یاسمن

حافظیه - اتوبان تهران قم کیلومتر ۵۳

۱۸۹. کمربندی آزادگان روبروی تهرانسر

۲۲۳. جاده ساوه بعد از سه راه نعمت آباد

۱۲۲. خ آذربایجان بین کارون و قصرالدشت

۲۷۷. شیخ فضل الله جنوب خروجی یاس

۱۳۸. خ کارگر نرسیده به میدان پاستور

۱۱۲. خ مصطفی خمینی بعد از چهار راه سر چشمه

۲۳۹. خ قزوین پل امامزاده معصوم

ناحیه شهریار:

۱۱۰_ فردوس. اندیشه. وحیدیه. بخشنده. ثارالله. غدیر. بهتر. جعفری. امیر کبیر. بهاران.

۱۶۵_ خ قدیم کرج روبروی شیر پاستور

۲۲۵_ همت اتوبان شهید خرازی

آفتاب البرز .  کیلومتر ۲۵ اتوبان کرج

۲۸۴_ منطقه۲ جلال آل احمد بعد از پل یادگار امام

۱۳۲_ خ محمد علی جناح میدان حسن آباد

۲۰۹. جاده مخصوص کرج شهرک آزادی

جایگاه چیتگر. قدس. قوام

ناحیه اسلام شهر:

جایگاه احمد آباد مستوفی. واوان. پرما. نیایش. سبلان چشمه. امام رضا برادران خدایی.

۱۰۷__ جاده ساوه کیلومتر ۱۲

تعداد 33 خودروی P2 (سوخترسانی سیار) در سطح شهر تهران فعال است.

مجموع جایگاه های فعال عرضه سوخت کشور  به تفکیک استانها:

تهران  139

آذربایجان شرقی  ۶۰

کرمانشاه  ۳۳

تربت حیدریه ۱۲

هرمزگان ۳۵

مرکزی ۱۷

کهکیلویه ۱۵

چابهار ۸

زاهدان۱۳

مازندران ۱۵

خراسان رضوی ۱۶

همدان ۱۵

چالوس ۱۱

اصفهان ۷۰

کرمان ۵۰

گیلان ۱۵

 قزوین  ۱۹

 البرز 50

خراسان شمالی ۱۲

ایلام ۱۴

اردبیل ۲۱

اهواز ۲۰

خراسان جنوبی  ۲۲

سبزوار ۱۲

قم 47

آذربایجان غربی ۲۷

کردستان ۲۳

لرستان ۲۲

یزد ۲۰

آبادان ۱۰

زنجان ۳۵

میاندواب 

بزودی صادرات بنزین و گازوئیل آغاز می‌شود

اوجی شایعات مربوط به گران شدن بنزین را رد کرد و یادآور شد: هدف دولت افزایش قیمت بنزین نیست، مردم به این شایعات توجه نکنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد اوجی با بیان اینکه در ساعات اولیه ایجاد اختلال در جایگاه‌ها همکاران وزارت نفت آغاز تغیبیه کد جهت سوختگیری به صورت دستی را آغاز کردند تا مردم بتوانند تامین سوخت داشته باشند، اظهار داشت: دشمن قصد داشت با این حرکت به مردم آسیب برساند اما مردم صبوری کرده و کمک کردند تیرشان به سنگ بخورد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر 3000 جایگاه فعال هستند و می‌توانند بدون کارت به مردم سوخت تحویل دهند، ضمن قدردانی از مردم بابت معطلی روز گذشته در جایگاه‌ها از مردم عذرخواهی کرد.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: با تلاشی که پرسنل وزارت نفت دارند، قول می‌دهیم دیگر شاهد این قضایا نباشیم.

وی گفت: در جلسه هیات دولت آخرین وضعیت جایگاه‌های بنزین، نفت و گاز را به رئیس جمهور ارائه کردیم و ایشان از اعتماد مردم قدردانی کرده و گفتند بزرگترین سرمایه ما اعتماد مردم است و تلاش می‌کنیم قدردان اعتماد و همراهی مردم باشیم.

اوجی با بیان اینکه با کار جهادی پرسنل صنعت نفت، اکثریت جایگاه‌ها فعال شدند، گفت: فعلا جایگاه‌ها به صورت دستی در مدار هستند تا مردم بتوانند سوخت مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی ادامه داد: به همکاران  IT در 4 شرکت اصلی فراخوان دادیم و اکنون اکثریت همکاران جهت برقراری سیستم فعال هستند تا هرچه سریعتر سامانه راه‌اندازی شود. تلاش ما این است جایگاه به جایگاه با لود کردن برنامه و نرم‌افزار بتوانیم شرایط استفاده از کارت هوشمند را فراهم کنیم.

وزیر نفت با بیان اینکه سهمیه سوخت مردم محفوظ است، افزود: به محض فعال شدن سامانه، مردم می‌توانند به جایگاه‌ها مراجعه و از سهمیه خود استفاده کنند.

اوجی شایعات مربوط به گران شدن بنزین را رد کرد و یادآور شد: هدف دولت افزایش قیمت بنزین نیست، مردم به این شایعات توجه نکنند.

وی با بیان اینکه به لحاظ ذخایر بنزین در وضعیت خوبی هستیم، اعلام کرد: به زودی صادرات بنزین، نفتگاز آغاز خواهد شد.

مقام عالی وزارت نفت ابراز امیدواری کرد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم از کارت سوخت در تمامی جایگاه‌ها استفاده کنیم.

۸۰ درصد پمپ‌بنزین‌ها آف‌لاین هستند

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت: حدود 80 درصد (3000 جایگاه) نیز آف‌لاین، اما فعالند یعنی امکان سوخت‌گیری بدون کارت و با نرخ آزاد میسر است.

فاطمه کاهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره آخرین وضعیت بازگشت جایگاهها اظهار داشت: در حال حاضر 220 جایگاه به سامانه هوشمند سوخت اتصال پیدا کرده که می‌توان از طریق کارت سوخت با نرخ سهمیه‌ای سوختگیری کرد.

وی همچنین گفت: حدود 80 درصد (3000 جایگاه) نیز آف‌لاین، اما فعالند یعنی امکان سوخت‌گیری بدون کارت و با نرخ آزاد میسر است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی درباره تدابیر جلوگیری از بروز مجدد نقص فنی در جایگاه‌ها خاطرنشان کرد: ابتدا باید رفع مشکل شود، قائدتا تیم امنیتی بررسی خواهد کرد و راهکارهای پیشگیرانه اعلام خواهد شد.

تا دو روز آینده امکان استفاه از کارت سوخت در جایگاه‌ها فراهم می‌شود

وزیر نفت گفت: تلاش کردیم تا جایگاه‌ها از سیستم سامانه خارج و به صورت آفلاین توزیع سوخت را داشته باشند. در ادامه، تیم کارشناسی بررسی می‌کند که با چه فرمتی آسیب به سیستم وارد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد اوجی در جریان بازدید رئیس‌جمهور از وزارتخانه نیز با اعلام اینکه از تعداد حدود 3700 جایگاه بیش از 3000 جایگاه در مدار تولید قرار دارند، اظهار داشت: این جایگاه‌ها به صورت دستی در مدار قرار گرفتند و امکان تامین سوخت با نرخ آزاد را دارند.

وی ضمن قدردانی از مردم بابت همکاری افزود: جایگاه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن در مدار بهره‌برداری قرار گرفت و تلاش می‌شود ظرف دو روز آینده با نصب نرم‌افزار با استفاده از کارت و بنزین سهمیه‌ای نیز فراهم شود.

وزیر نفت با بیان اینکه هیچ خللی در سهمیه سوخت ایجاد نشده است، یادآور شد: هدف دشمن با حملات سایبری آسیب به مردم بوده که تیرشان به سنگ خورد.

اوجی ادامه داد: در مرحله اول وظیفه ما این بود که امکان تامین سوخت مردم فراهم شود. تلاش کردیم تا جایگاه‌ها از سیستم سامانه خارج و به صورت آفلاین توزیع سوخت را داشته باشند. در ادامه، تیم کارشناسی بررسی می‌کند که با چه فرمتی آسیب به سیستم وارد شده است.

۳۴۰ جایگاه عرضه سوخت کشور به سامانه هوشمند متصل شدند

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از اتصال ۳۴۰ جایگاه عرضه سوخت به سامانه هوشمند سوخت کشور خبر داد و از مردم برای صبوری در این اختلال تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، جلیل سالاری ظهر امروز (چهارشنبه، پنجم آبان‌ماه) با ارائه گزارشی درباره  وضع جایگاه‌های عرضه سوخت در جلسه‌ای که با رئیس‌جمهوری در ستاد وزارت نفت تشکیل شد، گفت: تاکنون ۳۴۰ جایگاه عرضه سوخت در سراسر کشور به سامانه هوشمند سوخت متصل شده و امکان عرضه بنزین سهمیه‌ای در این جایگاه‌ها فعال شده است.

وی افزود: حدود یک هزار و ۸۰۰ جایگاه هم‌اکنون با استفاده از سیستم آفلاین نسبت به عرضه سوخت به قیمت آزاد به مردم اقدام می‌شود.

معاون وزیر نفت تأکید کرد: در ساعات نخست وقوع این رخداد، با استفاده از تجربیات گذشته و با برنامه مدیریت بحرانی که پیش‌بینی می‌کردیم سناریوهای مختلف را بررسی کردیم و خوشبختانه با استفاده از همه ظرفیت‌های مجموعه، توانستیم در مدت کوتاهی مسیر را شناسایی و سیستم را ایمن‌سازی کنیم.

سالاری ضمن قدردانی از صبوری مردم در اختلال به‌وجودآمده گفت: از مردم عزیز که در این زمینه صبوری کردند و از رسانه‌ها که اقدام‌های مؤثری انجام دادند و از همکاران خود بابت حضور سریع و فعال‌سازی جایگاه‌ها تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی همچنین تأکید کرد: امروز ۲۵ گروه چهار نفره در شهر تهران مستقر شده و در حال فعال‌سازی جایگاه‌ها هستند، همچنین ۳۰۰ گروه در کل کشور نیز در حال فعال‌سازی جایگاه‌ها در شهرها و محورهای مواصلاتی هستند.

معاون وزیر نفت گفت: امیدواریم بتوانیم با ایمن‌سازی مناسبی که انجام می‌دهیم، در سال‌های آینده دچار چنین چالشی نشویم.