چهارمحال و بختیاری از وضعیت پرخطر شیوع کرونا خارج شد

 چهارمحال و بختیاری از وضعیت پرخطر شیوع کرونا خارج شد۶-آذر-۱۴۰۰

تایک پاسدارجنایتکار به استانداری چهارمحال بختیاری منصوب شد ادعاشده است که این استان از وضعیت پرخطر شیوع کرونا کرونا خارج شده است .درحالی که مشخص نیست چنددرصد شهروندان این استان دز واکسن تزریق کرده اند؟

چهارمحال و بختیاری از وضعیت پرخطر شیوع کرونا خارج شد

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: در رنگ بندی جدید تمامی شهرستان‌های استان از وضعیت نارنجی (پرخطر) خارج و در وضعیت زرد (خطر متوسط) و آبی ( کم خطر) شیوع کرونا قرار گرفت.

مجید شیرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، فارسان، کیار، اردل، بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت زرد و شهرستان کوهرنگ در وضعیت آبی (کم خطر) قرار گرفت.

وی روند شیوع کرونا در استان را کماکان کاهشی ارزیابی کرد و گفت: موارد ابتلای سرپایی و بستری در استان همچنان رو به کاهش است و امید می‌رود با تداوم این روند شهرستان‌های بیشتری در وضعیت آبی قرار گیرد.

شیرانی، تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونا مراکز درمانی استان را ۱۲۹ نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد حال عمومی ۱۲ بیمار وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۶ هزار و ۲۰۶ بیمار مبتلا به این ویروس در استان شناسایی شده است، خاطر نشان کرد: از این تعداد یک هزار و ۷۲۶ نفر جان خود را از دست دادند.

شیرانی با اشاره به تداوم روند واکسیناسیون در استان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مکمل مهار شیوع ویروس کرونا دانست و افزود: تاکنون حدود ۸۳ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان دُز نخست و ۷۰ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا ،چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ استان و جمعیتی حدود یک میلیون نفر است.