وقوع سیل و آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی در جنوب فارس

 با شدت گرفتن بارندگی‌ها در مناطق جنوبی کشور رخ داد ؛

۱۳-دی-۱۴۰۰

شدت بارندگی در جنوب استان فارس از امشب (یکشنبه، ١٢دی)، سبب آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها و منازل مسکونی در شهرها و روستاها و دسترسی به مناطق روستایی و شهری در این مناطق از جنوب فارس با مشکل روبرو شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، شاهدان و منابع محلی از آبگرفتگی منازل روستایی و شهری خبر می دهند و عمده سدها در این مناطق سرریز آب است.

تاکنون گزارش دقیقی از میزان خسارت ها به منازل مسکونی، زمین‌های کشاورزی و تاسیسات و زیربناها در این مناطق اعلام نشده است و به گفته شاهدان عینی، معابر و خیابان‌های شهر لامرد دچار آبگرفتگی شدید است و نیروهای امدادی در حال کمک به مردم و تخلیه آب منازل هستند.

"محمود قادری" رئیس جمعیت هلال احمر لامرد به ایلنا گفت : تمام توان نیروهای امدادی صرف جابه جایی و کمک به مردم است که در حال تردد در شهر بودند و در سیلاب گرفتار شدند و برای تسریع در عملیات امدادرسانی، شهروندان عزیز از تردد در خیابان‌ها و معابر و حضور در نزدیکی رودخانه ها خودداری کنند و با رعایت هشدارها، مانع امدادرسانی نشوند، از همه شهروندان درخواست دارم که با توجه به گستردگی وضعیت آبگرفتگی منازل مسکونی، به همسایه و هم محلی های خود کمک کنند.

شهرستان لامرد تا ساعت 21:30 امشب؛ ۱۴۲ میلی‌متر بارش باران در سامانه اخیر را به خود اختصاص داد.