افزایش 12 درصدی تصادفات "برون شهری" کرمانشاه/ 90 نفر در 5 محور استان قربانی شدند

 رییس پلیس راه استان کرمانشاه:

افزایش 12 درصدی تصادفات "برون شهری" کرمانشاه/ 90 نفر در 5 محور استان قربانی شدند۱۱-اسفند-۱۴۰۰

افزایش 12 درصدی تصادفات "برون شهری" کرمانشاه/ 90 نفر در 5 محور استان قربانی شدند

ایسنا/کرمانشاه رییس پلیس راه استان کرمانشاه از افزایش 12 درصدی تصادفات جاده ای استان در سال جاری خبر داد.

سرهنگ کیخسرو دستغیب امروز (11 اسفند) در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها با اشاره به افزایش 12 درصدی مجموع تصادفات برون شهری استان در سال جاری، گفت: متاسفانه تعداد این تصادفات از 5922 تصادف در سال گذشته به 6654 مورد رسیده است

وی خاطرنشان کرد: عمده این افزایش مربوط به تصادفات جرحی و خسارتی است و خوشبختانه در تصادفات فوتی کاهش داشته ایم.

دستغیب با اشاره به وقوع 226 تصادف فوتی در سال جاری گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 242 مورد حدود هفت درصد کاهش داشته است.

وی افزود: همچنین فوتی های تصادفات در سال جاری نیز کاهش سه درصدی داشته و از 285 نفر در یازده ماهه سال گذشته به 276 نفر رسیده است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه به افزایش 10 درصدی تصادفات جرحی استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال 2490 مورد تصادف جرحی در سطح استان داشته ایم که نسبت به مدت مشابه با 2273 مورد حدود 10 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این تصادفات متاسفانه 3705 نفر مجروح شدند که این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تصادفات خسارتی برون شهری استان هم درسال جاری با رشد 16 درصدی همراه بوده و از 3407 مورد در یازده ماهه سال گذشته به 3938 مورد رسیده است.

دستغیب با بیان اینکه بیشتری قربانیان تصادفات برون شهری استان سرنشینان خودرو هستند، گفت: از مجموع فوتی های تصادفات 45 درصد سرنشین، 35 درصد راننده، 13 درصد عابرین پیاده و هفت درصد موتورسواران هستند.

90 نفر در پنج محور استان قربانی شدند/ عامل انسانی علت 75 درصد تصادفات!

رییس پلیس راه استان کرمانشاه در ادامه از کرمانشاه-کامیاران، کرمانشاه-صحنه، روانسر-پاوه، کرمانشاه-اسلام آبادغرب و محور کوزران به عنوان بحرانی ترین محورهای استان یاد کرد و افزود: در مجموع در سال جاری بیش از 90 نفر در این پنج محور جان خود را از دست داده اند.

دستغیب خاطرنشان کرد: از مجموع جان باختگان تصادفات برون شهری استان در سال جاری 37 درصد مربوط به شهرستان کرمانشاه، 15 درصد مربوط به بخش اورامانات و 12 درصد مربوط به شهرستان اسلام آبادغرب بوده است.

وی در ادامه به تشریح سهم انواع راه از آمار جانباختگان تصادفات برون شهری استان درسال جاری پرداخت و افزود: 89 درصد قربانیان تصادفات برون شهری در راه های فرعی و روستایی جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: راه های اصلی دو طرفه و بزرگراه در این زمینه به ترتیب سهم شش و پنج درصدی دارند.

دستغیب عامل انسانی را عامل 75 درصد تصادفات استان عنوان کرد و افزود: نواقص راه با سهم 15 درصدی و عدم استاندارد خودرو با سهم 10 درصدی در رتبه های بعدی قرار دارند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه 54 درصد تصادفات استان به شکل واژگونی است، اظهار کرد: عدم توجه به جلو، تجاوز به چپ و عدم رعایت حق تقدم در این زمینه در رتبه های بعدی قرار دارند.

دستغیب از افزایش برخورد با رانندگان متخلف بویژه در بحث تخلفات حادثه ساز خبر داد و افزود: امسال بیش از 552 هزار راننده در بحث تخلفات حادثه ساز اعمال قانون شدند که نسبت به سال گذشته با 415 هزار فقره برخورد رشد قابل توجهی داشته است.

108 نفر در معابر کرمانشاه جان باختند/ 3 معبر شهری کرمانشاه قربانگاه اصلی "عابرین پیاده"

سرهنگ محمد حیدری رییس پلیس راهور استان کرمانشاه هم در این جلسه از فوت 108 نفر در معابر شهری استان در سال جاری خبر داد و افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: متاسفانه عمده قربانیان تصادفات درون شهری استان را عابرین پیاده تشکیل می دهند، بطوری که در سال جاری از 108 قربانی تصادفات، 76 نفر آنها عابر پیاده بوده اند.

حیدری گفت: بیشتری تصادفات عابرین پیاده هم مربوط به سه بزرگراه امام خمینی (ره)، بزرگراه امام حسین(ره) و بلوار هوانیروز است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به پیش بینی افزایش سفرها در نوروز پیش رو گفت: در همین راستا امسال طرح نوروزی ویژه ای داریم.

وی با تاکید بر لزوم خط کشی معابری شهری از سوی شهرداری گفت: بحث ورودی ها و کمربندی ها و ساماندهی آنها باید بطور جد در دستور کار قرار گیرد.

حیدری بر حضور فعال شرکت های بیمه هم در تعطیلات نوروز تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه تصادفات خسارتی کمتر از 15 میلیون تومان باید سریع رسیدگی و پرداخت شود، نیاز است که بیمه در تعطیلات نوروز حضور فعال داشته باشند.

وی بر همکاری شهرداری و اداره برق هم جهت تامین مناسب روشنایی معابر تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه عمده قربانیان تصادفات درون شهری عابرین پیاده هستند، نیاز است که روشنایی مناسب معابر در شب فراهم شده تا رانندگان دید بهتری داشته باشند.