وزش باد شدید و گرد و خاک در مناطق شمالی سیستان و بلوچستان

 وزش باد شدید و گرد و خاک در مناطق شمالی سیستان و بلوچستان۸-فروردین-۱۴۰۱

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان از فعالیت سامانه گرد و خاک از فردا خبر داد و گفت: فعالیت این سامانه در شمال سیستان و بلوچستان تا صبح چهارشنبه ۱۰ فروردین ادامه خواهد داشت.وزش باد شدید و گرد و خاک در مناطق شمالی  سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی این اداره کل، فعالیت این سامانه را در مناطق شمالی استان از صبح سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ عنوان کرد و گفت: فعالیت این سامانه تا صبح چهارشنبه ۱۰ فروردین ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان همچنین کاهش محسوس و موقتی دما، افزایش سرعت باد، خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش موقتی کیفیت هوا را از جمله پدیده‌های غالب در نواحی شمالی عنوان کرد.

وی گفت: گروه‌های سنی آسیب پذیر از رفتن به مکان‌های باز خودداری کنند، همچنین از مسافران عزیز تقاضا می‌شود از ترددهای غیر ضروری در محورهای مواصلاتی شمال استان بپرهیزند. 

حیدری ضمن اشاره به افزایش غبار در مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان در روزهای مذکور افزود: توصیه می شود در روزهای ذکر شده از انجام کار در ارتفاع خودداری شود.