عبور مجدد بستری های کرونایی گیلان از ۲۰۰ نفر

 سخنگوی علوم پزشکی گیلان خبر داد

عبور مجدد بستری های کرونایی گیلان از ۲۰۰ نفر۱۵-فروردین-۱۴۰۱

عبور مجدد بستری های کرونایی گیلان از ۲۰۰ نفر

ایسنا/گیلان سخنگوی علوم پزشکی گیلان، مجموع بستری های کرونایی گیلان را ۲۰۴ نفر دانست و افزود: شاهد عبور مجدد بستری ها از ۲۰۰ نفر هستیم و متاسفانه ۴۷ بیمار در بخش های مراقبت های ویژه و آی.سی.یو بستری هستند و ۴۳ بیمار بدحال داریم.

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به افت و خیز بیماری کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته ۶۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا را بستری کردیم.

وی مجموع بستری های کرونایی گیلان را ۲۰۴ نفر دانست و افزود: شاهد عبور مجدد بستری ها از ۲۰۰ نفر هستیم و متاسفانه ۴۷ بیمار در بخش های مراقبت های ویژه و آی.سی.یو بستری هستند و ۴۳ بیمار بدحال داریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه همه شهرستان های گیلان به رنگ زرد کرونایی درآمده اند، گفت: شهرستان صومعه سرا که هفته گذشته نارنجی بود نیز به رنگ زرد کرونایی درآمده است.

مهرابیان، با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در کاهش و کنترل اثرات بیماری کرونا، عنوان کرد: گذراندن پیک بیماری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز در تغییر رنگ کرونایی موثر بوده است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۵۰ مرکز واکسیناسیون در گیلان، توصیه کرد: برای جلوگیری از افزایش بیماران کرونایی و شکست کامل زنجیره انتقال ویروس لازم است فاصله گذاری اجتماعی رعایت و دریافت واکسن جدی گرفته شود.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، بازگشایی مدارس و دانشگاه ها را یادآور شد و گفت: حدود ۳۰۰ نفر از کارشناسان و بازرسان بهداشت و سلامت محیط و کار نظارت بر فعالیت این اماکن را به صورت تیمی و انفرادی بر عهده دارند و تذکرات و توصیه های لازم را ارائه می کنند.

وی از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی استان برای همکاری با آموزش و پرورش نواحی جهت تکمیل واکسیناسیون دانش آموزان در مدارس خبر داد و بیان کرد: واکسن‌های هفت گانه سینوفارم، برکت، آسترازنکا، اسپایکوژن، پاستوکووک، رازی کووپلاس و فخرا در مراکز واکسیناسیون گیلان تزریق می‌شود.