افزایش حقوق معلمان با سرایداری؛ عجیب اما واقعی

 افزایش حقوق معلمان با سرایداری؛ عجیب اما واقعی۸-اردیبشت-۱۴۰۱

 معلمان در سطوح مختلف چند سالی است که نسبت به حقوق و مزایای دریافتی خود معترض هستند و در پیگیری های مکرر خود بالاخره نهادهای بالادستی را مجاب کردند تا طرح رتبه بندی معلمان را به تصویب برسانند.

مدرسه آنلاین- هر چند هنوز بررسی ها نشان می دهد که حقوق معلمان افزایش نیافته است، اما یکی از انتقاداتی که به طرح مذکور وارد می شود این است که تنها معلمان را پوشش داده و سایر کارکنان مدارس و ادارات آموزش و پرورش به ویژه نیروهای سرایداری را لحاظ نکرده است.

موضوع مهمی که سبب شده تا بسیاری از سرایداران مدارس مختلف به واسطه کاهش شدید درآمد عطای سرایداری را به لقای آن ببخشند و راهی مشاغل دیگر شوند.

این موضوع حالا بسیاری از مدارس و اداره کل های آموزش و پرورش را به ویژه در تهران با چالش جدی در حوزه استخدام سرایدار رو به رو کرده است.مثل اداره  آموزش و پرورش منطقه ۱۷ تهران که دچار چنین مشکلی شده و البته برای حل آن به راه حل عجیبی رسیده است!

در نامه مرتبطی که در همین رابطه با امضای مهدی نیکبخت- مدیر برکنار شده آموزش و پرورش منطقه ۱۷ تهران منتشر شده است که در آن پیشنهاد شده است به واسطه کمبود سرایدار در مدارس کشور، آن دسته معلمانی که تمایل دارند می توانند به عنوان سرایدار نیز فعالیت کنند.

این نامه که مورد اشاره قرار گرفت حالا با واکنش های فراوانی در شبکه های اجتماعی رو به رو شده است.  بسیاری از کاربران به ویژه در توئیتر با نقد این رویه انتقاداتی را متوجه وزارت آموزش و پروش کرده اند.