واکنش امام جمعه قم به آتش زدن تندیسخمینی در این شهر+فیلم

 واکنش امام جمعه قم به آتش زدن تندیس  خمینی در این شهر

وقتی درشهرمذهبی قم تندیس خمینی شیاد به آتش کشیده می شود به وضوح بیانگر این واقعیت است که عمق تنفر ازرژیم تروریستی وقرون و سطایی ولایت فقیه در کشور چقدربالااست؟

علیرضا اعرافی، امام جمعه قم

در پی انتشار تصاویری از آتش زدن تندیس آیت‌الله خمینی، رهبر پیشین جمهوری اسلامی، در میدان «مرجعیت» قم، امام جمعه این شهر، این کار را «رذیلانه» خواند و گفت قطعاً مسئولان امنیتی این موضوع را دنبال خواهند کرد.

این تندیس روز چهارشنبه ۱۰ فروردین از طرف افراد ناشناس آتش زده شد و تصاویر آن در رسانه‌های اجتماعی بازتاب یافت.

بهمن‌ماه پارسال نیز تندیس آیت‌الله خمینی در شهر اردستان از توابع استان اصفهان تخریب شد و در پی آن، حمیدرضا تاملی، فرماندار اردستان، از بازداشت عامل آن خبر داد.

علیرضا اعرافی، امام جمعه قم، آتش زدن این تندیس را کاری «رذیلانه و پست» توصیف کرد و مدعی شد «این امر زنجیره دسیسه‌هایی است که سلطنت طلبان و منافقان برای خدشه وارد کردن به صفوف ایران دنبال می‌کنند».

چنین رویدادهایی در ایران سابقه‌دار است. روز ۱۵ دی‌ سال گذشته تندیس قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران که با صرف هزینه ۱۵۰ میلیون تومانی و طی یک‌سال ساخته شده بود، تنها چند ساعت پس از نصب در میدان قمر بنی‌هاشم شهرکرد به آتش کشیده شد و کاملا سوخت.

یک هفته بعد، احمدرضا بهرامی، رئیس کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری اعلام کرد عامل این اقدام با «تلاش شبانه‌روزی و اقدامات» نیروهای امنیتی بازداشت شده است. نهم شهریور پارسال نیز تندیس قاسم سلیمانی در یاسوج به آتش کشیده شده بود.

منبع: سایت حوزه علمیه قم، آرشیو رادیو فردا. د.خ