نگاه بازجویانه اوین نامه به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای جناح رقیب مغلوب

 نگاه بازجویانه اوین نامه کیهان سربازجو شریعت نداری به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای جناح رقیب مغلوب ازصحنه قدرت حذف شده 3 –مرداد -1401



سربازجوشریعت نداری برای اینکه سور به ستون گفت وشنودش زده باشد مدافع اخلاق مدای شده است!!

بی‌اخلاقی روزنامه زنجیره‌ای با انتشار تصویر پیکر بی‌جان قربانیان سیل

روزنامه زنجیره‌ای هم‌میهن دیروز در اقدامی سخیف و نادرست، در صفحه اول خود تصویری جانکاه و بهت‌آور از جسد یکی از قربانیان سیل استهبان را منتشر کرد و روح و روان جامعه را هدف حمله خود قرار داد. روزنامه مدعی اصلاحات با این اقدام پلشت حرمت جسد یک انسان را زیر پا گذاشته و هتک حرمت کرده است. انتشار این تصویر نشان می‌دهد تندروها و پادوهای مدعی اصلاحات به اخلاق و نزاکت نیز وقعی نمی‌نهند. از سوی دیگر، این اقدام بی‌شرمانه بار دیگر ثابت کرد که طیف مدعی اصلاح‌طلبی در شرایط ناگوار به جای اقدام حرفه‌ای رسانه‌ای و کنش مؤثر در ایجاد امنیت خاطر در جامعه، به تزریق اختلال و آشفتگی و پمپاژ تشویش و یأس دست می‌یازد تا جامعه را پریشان کند.

سرویس سیاسی -

روزنامه مدعی اصلاحات ابتکار نیز در اقدامی غیر حرفه‌ای و موجب انحراف افکار عمومی، تصویر سیل جده در سال
۲۰۰۹ را به عنوان سیل رودبال استهبان جا زد!
مدعیان اصلاحات و بازی مضحک و تکراری دموکرات خوب _ جمهوری‌خواه بد!
روزنامه اعتماد روز گذشته در مطلبی نوشت: «مدتي است كه احياي برجام در محاق است و به تبع آن تكليف اقتصاد ناروشن و فعالان اقتصادي در بلاتكليفي قرار دارند. آنچه از فحواي كلام مسئولان مستفاد مي‌شود اين است كه اولا بازگشت به برجام موجبات انتفاع كامل اقتصادي ايران را فراهم نمي‌كند و ثانيا دولت بايدن ناتوان است و جمهوري‌خواهان با برگشت به كاخ سفيد در ژانويه 2025 دوباره از برجام خارج خواهند شد. به باور آنها بهتر است از «شرطي كردن» اقتصاد خودداري كنيم و همين بلاتكليفي و ابهام كنوني را ادامه دهيم. از سوي ديگر، مقامات آمریکايي مدعي‌اند كه خواسته‌هاي ايران خارج از چهارچوب برجام است و پرداختن به اين خواسته‌ها مستلزم پرداختن به ساير موضوعات مورد اختلاف است. پافشاري طرفين بر مواضع خود ظاهرا بن‌بستي را موجب شده كه تصوير روشني نيز از امكان خروج از آن وجود ندارد. سؤال مهم ‌اكنون اين است كه آيا با روي كار آمدن احتمالي يك دولت جمهوري‌خواه در ژانويه 2025 مشكل قابل حل خواهد بود. پاسخ به اين سؤال قطعا مثبت نيست. يك دولت جمهوري‌خواه با توجه به پايگاه سياسي و اجتماعي‌اش و فراكسيون جهوري‌خواهان در كنگره بسيار بسيار بعيد است ابتدا‌به‌ساكن حاضر به دادن امتيازي بيشتر از يك دولت دموكرات باشد. به اين دليل ساده رها كردن برجام و موكول كردن آن به بعد از ژانويه 2025 اشتباهي بزرگ خواهد بود.»
چنین ادعایی در حالی مطرح می‌شود که مدعیان پاسخ نمی‌دهند، نتیجه و دستاورد دولت متبوعشان از مذاکره با دو دولت دموکرات اوباما و بایدن چه بود؟ چه کسانی با دیپلماسی لبخند و قدم زدن با وزیر خارجه دموکرات‌ها با بتن‌ریزی در قلب راکتور هسته‌ای و پذیرش سنیگن‌ترین رژیم بازرسی‌ها در طول تاریخ، سهمگین‌ترین خسارت‌ها را به کشور تحمیل کردند و در ازای آن هیچ نگرفتند؟
برجام با امید اصلاح‌طلبان به دموکرات‌ها بسته شد، همان دولت دموکرات آمریکا قانون وضعیت اضطراری علیه ملت ایران را تمدید کرد. در دولت دموکرات جو بایدن نیز، محموله نفتی ایران توسط آمریکا دزدیده شد و تحریم‌های متعددی علیه ایران وضع و تصویب شد. جو بایدن پیش از این معاون اوباما بوده است. نکته قابل توجه این‌جاست که دولت باراک اوبامای مودب! و باهوش! رکورددار تحریم‌های ضدایرانی در
۴۰ سال اخیر است. در همان دولت اوباما بود که ترور دانشمندان هسته‌ای ایران صورت گرفت و تروریست‌های وحشی داعشی برای جولان دادن در کوچه و خیابان‌های ایران تجهیز و مسلح شدند.
بازی دموکرات خوب – جمهوری‌خواه بد مدعیان اصلاحات در حالی است که این مسیر در دولت روحانی به صورت تمام و کمال طی شد. از گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور ایران و آمریکا تا قدم‌زنی وزرای خارجه دو کشور و ارسال هدیه ویژه از طرف هیئت ایرانی به هیئت مذاکره‌کننده آمریکایی و گپ و گفت درباره نوه‌ها و... اما این دست‌فرمان در نهایت موجب شد که از دلار
۳ هزارتومانی برسیم به دلار ۳۲ هزار تومانی و همین رویکرد در سیاست خارجی موجب شد تا با افزایش ۲ برابری تحریم‌ها مواجه شویم. نسخه اصلاح‌طلبان برای سیاست خارجی و اقتصاد، نسخه‌ای تکراری و شکست‌خورده است. نسخه‌ای که در دولت روحانی امتحان داد و مردود شد و خسارت‌های هنگفتی به کشور و مردم تحمیل کرد.
احتمالاً یک دولت دیگر در آمریکا، دوباره برجام را پایمال خواهد کرد
روزنامه مردم‌سالاری در مطلبی به نقل از دانیل لاریسون نوشت: «اگر نتوان بر پایبندی درازمدت آمریکا به توافق‌های کنترل جنگ‌افزار حساب کرد، هیچ توافقی به ثمر نمی‌رسد. هیچ کشوری هم اگر این احتمال را ببیند که آمریکا تنها ظرف چند سال آنها را پاره می‌کند، زحمت گفت وگو و تایید پیمان‌های تازه را به خود نمی‌دهد.»
در ادامه این مطلب آمده است: «به دلیل خصومت ایدئولوژیک و خیره‌سرانه تندروهای جمهوری‌خواه نسبت به توافق‌های کنترل جنگ افزاری، دستیابی به چنین هدفی در این شرایط بسیار دشوار است. وضعیت کنونی توافق هسته‌ای با ایران هم، چندان دلگرم‌کننده نیست. در حالی که این توافق هنوز هم از نظر تکنیکی زنده است
– چون بیشتر طرف‌هایش آن را رد نکرده‌اند – اما توافق به کما رفته است. تردید هست که این توافق، تا پایان امسال دوام بیاورد و اگر هم دوام بیاورد، سرنوشتی بهتر از نسخه قبلی‌اش ندارد مگر آنکه چیزی به زودی دگرگون شود.»
مردم سالاری نوشت: «احیای برجام، یک خبر خوشایند است اما تحولی است که نمی‌تواند مشکلات را برای درازمدت سامان دهد. حتی اگر این توافق احیا شود و همه طرف‌ها هم به پایبندی کامل بازگردند، به احتمال بیشتر، یک دولت دیگر در آمریکا، دوباره آن را پایمال خواهد کرد. اگر ایران در واکنش به دومین خروج آمریکا از برجام، از ان.پی.تی خارج شود، با یک پسرفت بسیار جدی‌تر روبه رو خواهیم بود.»
حمایت همیشگی زنجیره‌­ای‌­ها از مدیران ناکارآمد و مفسدان اقتصادی
روزنامه شرق در یادداشتی در شماره دیروز خود آورده بود: «در هفته‌های اخیر بحث‌های گوناگونی در محافل علمی و تخصصی و رسانه‌ای در مورد دریاچه ارومیه درگرفت. از جمله این بحث‌ها آن بود که اساسا دریاچه قابل احیا هست یا خیر. بعضی از کارشناسان نظرشان بر آن است که قابل احیا نیست و عملا هر کاری برای احیای دریاچه بی‌فایده است. از سوی دیگر گروهی دیگر از متخصصان همچنان با اشاره بر شاخص‌های محیطی این تالاب خشک‌شده، بر قابلیت احیای آن تأکید دارند.»
در ادامه این یادداشت آمده: «از سال 1378 حجم آب از حدود 30 میلیارد مترمکعب، به‌شدت کاهش یافت و در سال 1392 به نیم‌میلیارد مترمکعب رسید. همچنین مساحت سطح دریاچه 5000 کیلومترمربع در سال 1376 به یک‌دهم آن کاهش یافت و در سال 1392 به 500 کیلومترمربع رسید. دولت یازدهم با داعیه احیای دریاچه ارومیه، ستادی از فروردین 1393 تشکیل داد و برنامه‌های مختلفی به این منظور طراحی و اجرا کرد. از جمله پروژه انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه توسط دولت یازدهم پیشنهاد شد و بودجه‌ای بالغ برای 71 میلیون دلار برای اجرای آن در نظر گرفته شد. دبیر سابق ستاد احیای دریاچه ارومیه سال 1400 مدعی شد که با بهره‌برداری از تونل انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه حجم آب دریاچه در 1407 به 14.7 میلیارد مترمکعب می‌رسد و دریاچه را احیا می‌کند.»
همچنین در بخش دیگری از این نوشتار می‌خوانیم: «دولت دوازدهم (دولت دوم رئیس‌جمهور روحانی) حدود 2.3 میلیارد دلار برای برنامه‌ریزی و اجرای پروژه انتقال آب از سد کانی‌سیب به دریاچه اختصاص داد. اکنون تراز این دریاچه به 1270 متر رسیده است. حجم آب دریاچه بیش از 4 میلیارد و 620 میلیون مترمکعب برآورد شد. میزان بالای نرمال بارندگی سال‌های آبی 97-98 و 98-99 به اقدامات حفاظتی برای حفظ دریاچه ارومیه کمک کرد، اما برای رسیدن به سطح اکولوژیکی خود یعنی 1274.10 هنوز به حدود 10 میلیارد مترمکعب آب نیاز دارد.»
این یادداشت با این عنوان منتشر شده بود: «آیا برکناری کلانتری چاره احیای دریاچه ارومیه است؟» چنان‌که در متن یادداشت هم آمده به رغم اختصاص بودجه‌های قابل توجه در 2 دولت روحانی اما باز هم اکنون این دریاچه حال و روز خوشی ندارد و آنچه کمی به این دریاچه کمک کرده افزایش بارندگی در 2سال پیاپی بوده است.
اگر قرار است با بارندگی این دریاچه احیا شود، دیگر چه نیازی به مدیران ناکارآمدِ پرسرو صدا داریم؟! باید در جواب روزنامه اصلاح‌طلب شرق که تیتر فوق را برای یادداشت برگزیده گفت: برکناری کلانتری دریاچه ارومیه را احیا نمی‌کند اما باقی ماندن او در مدیریت ستاد احیای دریاچه ارومیه، سدّ راهی در مسیر احیای دریاچه ارومیه است.
تحریف سخنان نماینده مجلس از سوی مدعیان اصلاحات
برای عقده‌گشایی علیه دینداری جامعه

روزنامه همدلی در مطلبی نوشت: «تا دین مردم اصلاح نشود، اقتصاد اصلاح نمی‌شود.» این جمله اظهارنظر دیروز موسی غضنفرآبادی رئیس‌کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مصاحبه با یک سایت خبری است.
در ادامه این مطلب آمده است: «سخنان این نماینده مجلس بوی متهم کردن میلیون‌ها قربانی را می‌دهد. آقای نماینده در یک‌کلام می‌گوید غلط می‌کنید که دچار فقر شده‌اید باید سربه‌راه شوید.»
لازم به ذکر است، موسی غضنفرآبادی رئیس‌کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس 29 تیرماه در مصاحبه با یک سایت خبری گفته است: «یادمان باشد دین مردم اگر اصلاح نشود، اقتصاد مردم اصلاح نخواهد شد. اگر دین اصلاح شود، اخلاق درست می‌شود، گران‌فروشی صورت نمی‌گیرد، دزدی نمی‌شود و جنایات در جامعه کاهش پیدا می‌کند. نمی‌شود دین را رها کنیم و بعد بگوییم اقتصاد را درست می‌کنیم.» ادبیات حاکم بر اظهارات او حاکی از آن است که وی تاکید کرده دینداری نقش مهم و موثری در کاهش جنایات و همچنین اصلاح اقتصادی خواهد داشت. این
در حالی است که مدعیان اصلاحات می‌خواهند با تحریف و مخدوش‌سازی اظهارات یک نماینده درباره اهمیت دین القا کنند که وی گفته است «غلط می‌کنید که دچار فقر شده‌اید باید سربه‌راه شوید»!