محسن میهن‌دوست، اسطوره‌شناس و پژوهشگر فرهنگی، درگذشت

 محسن میهن‌دوست، اسطوره‌شناس و پژوهشگر فرهنگی، درگذشت۱۴-شهریو ر-۱۴۰۱

نزدیکان محسن میهن‌دوست، اسطوره‌شناس و پژوهشگر فرهنگ عامه در ایران، روز یکشنبه ۱۳ شهریور از درگذشت او در سن ۷۸ سالگی خبر دادند.خبر درگذشت این پژوهشگر را که به‌ویژه تحقیقات گسترده‌ای در حوزه فرهنگ عامه خراسان دارد، شامگاه یکشنبه سروش مظفرمقدم، داستان‌نویس و از دوستان آقای میهن‌دوست، در شبکه اجتماعی اینستاگرام اعلام کرد. ساعاتی پس از آن نیز خبرگزاری ایسنا به نقل از سیندخت میهن‌دوست، دختر محسن میهن‌دوست، این خبر را تایید کرد.

این خبرگزاری روز ۷ شهریور نیز در گزارشی از شرایط وخیم جسمانی آقای میهن‌دوست خبر داده بود که چندین بار دچار سکته خفیف مغزی و همچنین شکستگی لگن شده بود.

گزارش این خبرگزاری خبرگزاری همچنین با گلایه‌های دختر آقای میهن‌دوست از بی‌توجهی مسئولان فرهنگی کشور نسبت به شرایط بیمه و درمان وی همراه بود و می‌گفت که این پژوهشگر بیمه درمانی و حقوق بازنشستگی ندارد.

محسن میهن‌دوست در طول عمر خود ده‌ها کتاب و مقاله در حوزه مردم‌شناسی، فرهنگ عامه و اسطوره‌شناسی نگاشت که از جمله آنها می‌توان به کتاب‌های «پژهش عمومی فرهنگ عامه»، «اسطوره آب، چیستی پری»، «اوسنه‌های عاشقی»،«اوسنه‌های پهلوانی - تغزلی و درنگی تحلیلی و نظری در آنها» و «اوسنه‌های بخت و درنگی تحلیلی نظری در آنها» اشاره کرد.