استرالیا بار دیگر ایران، روسیه و چین را به حملات سایبری متهم کرد

 استرالیا بار دیگر ایران، روسیه و چین را به حملات سایبری متهم کرد۱۳-آبان-۱۴۰۱

دولت استرالیا روز جمعه در گزارشی از افزایش حملات سایبری دسته‌های جنایتکار و گروه‌های تحمت حمایت دولت‌های خارجی به این کشور طی سال مالی گذشته خبر داد و ایران را نیز متهم کرد که در این حملات سایبری نقش داشته است.

مرکز امنیت سایبری استرالیا در این گزارش گفت که در سال مالی گذشته ۷۶ هزار گزارش جرائم سایبری دریافت کرده که به نسبت سال قبل آن ۱۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این گزارش هشدار داده که اگرچه بیش از نیمی از این حملات سایبری متوجه افراد و با هدف سرقت و کلاه‌برداری بوده، اما در عین حال هکرهای وابسته به دولت‌های چین، ایران و روسیه فضای سایبری را به «میدان جنگ» تبدیل کرده‌اند.

مرکز امنیت سایبری استرالیا در گزارش خود افزوده که حملات سایبری متعددی در این بازه زمانی به بخش‌های کلیدی کشور استرالیا شده که متخصصان توانسته‌اند آنها را خنثی کنند از جمله حمله نوامبر ۲۰۲۱ به شرکت دولتی سی‌اس انرژی که یک دهم برق استرالیا را تامین می‌کند.

آنتونی آلبانیزی، نخست وزیر استرالیا، روز جمعه در نشستی خبری گفت: «این یک زنگ خطر بسیار جدی است و شرکت‌ها می‌باید به همراه یکدیگر دست به اقداماتی بزنند... ما باید خیلی بهتر از این عمل کنیم.»

وی افزود: «دولت [استرالیا] تلاش‌های خود را بیشتر کرده. شرکت‌های خصوصی نیز باید چه به خاطر منافع مشتریان و چه به خاطر منافع خودشان چنین کنند.»

مرکز امنیت سایبری استرالیا در سال مالی گذشته ۹۵ مورد حمله سایبری را ثبت کرده که بر زیرساخت‌های حیاتی این کشور تاثیر گذاشته است.

دولت استرالیا بارها ایران را به حملات سایبری متهم کرده است از جمله حمله سایبری به پارلمان این کشور در زمستان سال ۱۳۹۷. استرالیا دی ماه سال گذشته نیز یک قرارداد همکاری با بریتانیا برای مقابله با آن‌چه تهدیدهای سایبری ایران، چین و روسیه خوانده است، منعقد کرد.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری رویترز و رادیو فردا؛ س.ن