شهرک‌نشین‌های یهودی در کرانه باختری دو فلسطینی را به ضرب گلوله مجروح کردند

 شهرک‌نشین‌های یهودی در کرانه باختری دو فلسطینی را به ضرب گلوله مجروح کردند۶-اسفند-۱۴۰

این خیلی نوبرانه است که دولت دست راستی اسراییل به نمایش گذاشته است که نه  وارداتی های اشغال گر شهرک نشین زمین های فلسطینی شده مهاجم تجاوز گرهم شده اند.

شهرکی یهودی‌نشین در کرانه باختری

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطینی روز جمعه پنجم اسفند خبر داد که دو فلسطینی در شمال کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله يک شهرک‌نشین یهودی به شدت مجروح شده‌اند.این وزارتخانه هویت دو مجروح فلسطینی را اعلام نکرد ولی خبر داد که آنها در بیمارستانی در نزدیکی نابلس تحت مداوا هستند.غسان داگلاس، یکی از مقامات فلسطینی در ناحیه نابلس گفت گروهی از ساکنان شهرک‌های یهودی‌نشین غروب پنجشنبه به یکی از روستاهای فلسطینی رفته و یکی از آنها به سوی جمعیت تیراندازی کرده است. یکی از ساکنان فلسطینی این روستا از ناحیه شکم و دیگری از ناحیه ران مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند.آقای داگلاس افزود که تیراندازی بی‌دلیل بود و ساکنان فلسطینی روستا هیچ اقدام تحریک‌آمیزی انجام نداده‌اند.

بیشتر در این باره:

شلیک راکت از نوار غزه به دنبال حمله مرگبار ارتش اسرائیل به نابلس ارتش اسرائیل اعلام کرد که سربازان این کشور برای متفرق کردن مردم و جلوگیری از تداوم درگیری وارد روستا شده‌اند. پلیس اسرائیل نیز گفت از مجروح شدن دو فلسطینی اطلاع دارد و مشغول تحقیق در مورد این حادثه است.در هفته‌های اخیر بخش شمالی کرانه باختری رود اردن شاهد درگیری‌های خشونت‌آمیز متعددی بوده است. به دلیل گسترش شهرک‌سازی و سکونت گروه کثیری از یهودیان بنیادگرا در این منطقه، روستاهای فلسطینی بین این شهرک‌ها محاصره شده‌اند.ماه گذشته «بتسیلم» یکی از مهم‌ترین گروه‌های حقوق بشری اسرائیل از حملات یهودیان ساکن این منطقه به فلسطینیان، از جمله سنگ‌پرانی به سوی فلسطینیان و به آتش کشیدن خودروهای آنها گزارشی منتشر کرد. چند هفته پیش نیز یک شهرک‌نشین یهودی با شلیک گلوله یک فلسطینی را به قتل رساند.غسان داگلاس افزود: «این حملات به یک امر عادی بدل شده و هدف شهرک‌نشینیان یهودی از حملات خشونت‌آمیز وادار کردن فلسطینیان به ترک منطقه استسازمان ملل اخیرا اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ حداقل ۸۲۰ مورد از حملات شهرک‌نشینان یهودی به ساکنان فلسطینی کرانه باختری را مستند کرده است. به گفته این نهاد، تعداد حملات به فلسطینیان در سال گذشته میلادی بالاترین رقم از سال ۲۰۰۶ تاکنون است.اسراييل در جنگ ۱۹۶۷ کرانه باختری رود اردن، بخش شرقی اورشليم (بيت المقدس) و نوار غزه را اشغال کرد. تخمين زده می‌شود که اکنون بيش از ۷۰۰ هزار يهودی در شهرک‌های احداث شده در کرانه باختری رود اردن و تحت حفاظت ارتش اسراييل زندگی می‌کنند.با استفاده از گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ ش.ر/س.ن