روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 12 شهریور ماه سال 1390

نقد و بررسی : سرمقاله ی روزی نامه حکومتی جمهوری " تدبير مقتدرانه "

"چرا گفته نمی شود که اگر چنانچه ادعا می شود که نهادهای حکومتی در رژیم قرون وسطایی و ضد بشری مستقل می باشند و قانون حاکم است و دارای اعتبار می باشد . برای چه دستگاه آلوده به فساد به جای اینکه خودش اقدام کند از ولی وقیح منفور و نا مشروع تقاضای عفو می کند تا که وی دست به عمل ماورای قانونی بزند؟"

جالب است که سرمقاله نویس پیرامون عفو ولی وقیح و نا مشروع 100 زندانی سیاسی یا امنیتی درست مقابل نظر سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری نظر دارد. برای همین گمانه زنی ها محور این عفو را به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم کرده است تاکه بقول خودش از دید مثبت اینگونه به این گمانه زنی ها یطبقه بندی شده نگاه و برخورد کرده باشد :

" به اين گمانه زني‌ها نگاهي به آثار مثبت اقدامي كه صورت گرفته است داشته باشيم. بازتاب سريع و گسترده اين اقدام در رسانه‌هاي خارجي به ويژه اروپائي و آمريكائي، قبل از هر چيز نشانه اهميت زياد آن است. همين واقعيت، از حساسيت فوق‌العاده غربي‌ها نسبت به اين موضوع حكايت دارد. غربي‌ها عمدتاً برروي اين نكته تمركز كرده‌اند كه مسئولان ايراني از رويدادهاي جهان عرب، كه آخرين آن سقوط قذافي است، احساس خطر كرده‌اند و نگران سرنوشت بشار اسد در سوريه هستند و اين احتمال را بعيد نمي‌دانند كه امواج اين سونامي بعد از سوريه به ايران برسد. از اين گمانه زني، آنها به اين نتيجه مي‌رسند كه اقداماتي از قبيل عفو محكومان بعد از حوادث انتخابات رياست جمهوري 88 نوعي پيشدستي از نوع اصلاحات است تا خطري كه از ناحيه رويدادهاي زنجيره‌اي جهان عرب در كمين ايران است از سر بگذرد. گمانه زني ديگر غربي‌ها اينست كه اصرار سازمان ملل براي اعزام نماينده‌اي به ايران به منظور بررسي وضعيت حقوق بشر، مسئولان ايراني را وادار به اقداماتي از قبيل عفو محكومان دادگاه‌هاي انقلاب كرده است تا بتوانند در گزارش حقوق بشري سازمان ملل تأثير بگذارند. مشابه اين گمانه زني را عناصر داخلي مشتركاً با غربي‌ها به زبان آورده و مي‌گويند اين قبيل اقدامات، نوعي تمهيد مقدمات براي فراهم كردن زمينه برگزاري انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي است كه قرار است در اسفند ماه سال جاري برگزار شود. آنها مي‌گويند براي گرم شدن تنور انتخابات به چنين اقداماتي نياز است و به همين دليل، عفو محكومان حوادث بعد از انتخابات سال 88 را بايد در اين چارچوب ارزيابي كرد"

سرمقاله نویس برای زدن زیرآب تحلیل های غربی و کج فهمی شان نسبت به این عفو را زده باشد . مدعی شده است که اینان از زاویه پیگیری منافع و تمایل و منطق و اهداف خودشان مسایل داخل ایران ار زیابی کرده اند و افزوده که پیش بینی هیچکدام شان هم درست از آب بیرون در نیامده است. البته علت كج فهمي‌ها و تحليل‌هاي غلط غربي‌ها را سرمقاله نویس نه در سیاست های زد وبند پشت پرده که با باج داد های کلان وگاهی هم با گروگان گیری ها وباج گیری همراه بوده که دنبال شده است، بلکه در عدم شناخت شان از ملت ايران و عدم درک و ارزيابي واقع‌بينانه‌اي از انقلاب اسلامي یا رژیم فاشیستی مذهبی و تروریستی ایران می باشد و ضعف شان اینگونه برجسته کرده و به رخ شان کشیده است :

" اين ضعف شديد را به روشني مي‌توان در گمانه زني‌هاي غربي‌ها درباره عفو محكومان حوادث بعد از انتخابات رياست جمهوري سال 88 مشاهده كرد. غفلت از اين واقعيت كه ايران، آغازگر قيام‌هاي مردمي عليه ديكتاتوري است و 32 سال قبل با انقلاب اسلامي توانست بر استعمار خارجي و استبداد داخلي چيره شود و راه حاكم شدن مردم بر سرنوشت خود را به ملت‌ها نشان دهد، تحليل گران غربي را به چنين گمانه زني‌هاي بي‌اساس رسانده است. آنها از اين واقعيت نيز غفلت دارند كه اگر قرار بود مسئولان جمهوري اسلامي براي جلب نظر سازمان ملل و مدعيان حقوق بشر عمل كنند در طول 32 سال گذشته براي چنين كاري فرصت زيادي داشتند اما هرگز چنين نكردند و همواره تشخيص خود را ميزان و معيار اقدامات خود قرار دادند. اين نكات نشان مي‌دهند گمانه‌زني‌هاي غربي‌ها چقدر از واقعيت فاصله دارد"

در نهایت سر مقاله نویس پس از تحلیل خود پیرامون نظر وپیش بینی و تحلیل های اشتباه غربی ها از رخ داد و وقایع 33 ساله ی ایران به خصوص در مورد عفو 100 زندانی به مناسبت عید فطر رله کرد. د ر دنباله تلاش کرده است که پیرامون این موضوع پاسخ به مخاطبان داخلی داده باشد که برای عادی جلوه دادن این اقدام این چنین در این مورد نظر تحلیلی داده است:

پيشنهاد دستگاه قضائي براي عفو محكومان حوادث بعد از انتخابات رياست جمهوري سال 88 و موافقت رهبر معظم انقلاب با اين پيشنهاد، يك اقدام طبيعي است كه به دليل فراهم شدن شرايط زماني صورت گرفت. فاصله گرفتن از حوادث، برقراري آرامش در كشور، فروكش كردن التهابات و نزديك شدن فكرها و ذهن‌ها به همديگر، زمينه را براي انجام چنين اقدامي فراهم ساخته است. با توجه به اين واقعيت‌ها، اين اقدام نشانه اقتدار نظام و برخورداري كشور از ثبات است، درست برعكس آنچه غربي‌ها در گمانه زني‌هاي خود آورده‌اند. استقبال افكار عمومي، خانواده‌هاي زندانيان آزاد شده، فعالان سياسي و حتي جناح اصلاح طلب از عفو و آزادي گروهي از زندانيان حوادث بعد از انتخابات 88 نيز نشان داد اين اقدام، منطبق بر مصالح عمومي و حركتي به موقع و مفيد است. البته عناصر افراطي در داخل كشور با اين قبيل اقدامات موافق نيستند و بدون آنكه مصالح كشور را درك كنند بر طبل خشونت و سخت گيري مي‌كوبند. بي‌اعتنائي به اين نظريه افراطي و قاطعيت در انجام اين اقدام صحيح، موجب تحكيم پايه‌هاي وفاق ملي و در نهايت تقويت نظام و مأيوس شدن دشمنان ملت ايران مي‌شود. ادامه يافتن اين تدبير مقتدرانه، عليرغم تحليل‌هاي مغرضانه بيگانگان و مخالفت افراطيون، قطعاً به اقتدار هرچه بيشتر نظام جمهوري اسلامي خواهد انجاميد، چيزي كه خواسته همه دوستداران انقلاب اسلامي است.

در خاتمه اینکه چرا گفته نمی شود که اگر چنانچه ادعا می شود که نهادهای حکومتی در رژیم قرون وسطایی و ضد بشری مستقل می باشند و قانون حاکم است و دارای اعتبار می باشد . برای چه دستگاه آلوده به فساد به جای اینکه خودش اقدام کند از ولی وقیح منفور و نا مشروع تقاضای عفو می کند تا که وی دست به عمل ماورای قانونی بزند؟ همچنین چرا دستگاه دست نشانده ی و فاسد قضاییه تبعیض قایل شده است . برای اینکه برای همه محکومین تقاضای عفو نکرده است؟ تازه سئوال است که چرا نظر سربازجو پاسدار شکنجه گر و پرونده ساز حسین شریعتمداری که هم نماینده ی ویژه ی ولی وقیح نامشروع و منفور در دروغ نامه ی کیهان می باشد .هم اینکه قدرت عمل و تأثیر گذاری اش خیلی از بیش از سرمقاله نویس در تصمیم گیری ها می باشد . نظری کامل مخالف با آنچه سرمقاله نویس مدعی شده دارد ؟ بهر حال از هر زاویه ای که به این موضوع نگریسته و پرداخته شود . این عمل عفو نه از موضع قدرت که در نهایت ضعف و استیصال بوده است . زیرا که ناشی از روند رو به رشد جنگ قدرت و ثروت وشکاف و اختلافات درون و ضریب نارضایتی عمومی و فاش شدن نقض مستمر حقوق بشر از درون سیاه چال ها می باشد . همینطور وقایع وتغییر وتحولات منطقه ای و بلند تر شدن فریاد های مرگ بر دیکتاتور است آنگونه که اکنون تظاهر کنندگان در سوریه خواهان اعدام بشار اسد شده اند . از سوی دیگر تهاجم نظامی پاسداران به کردستان عراق موجب تنش دیگری شده است . همانگونه که تنش و تضاد با ترکیه محور موافق ومخالف با بشار اسد هم مکمل بحران هسته ای شده است که اوضاع رژیم قرون وسطایی و ضدبشری را آسیب پذیر کرده است . به ویژه هرچه زمان بسوی 12 اسفند روز بر گزاری نمایش خیمه شب بازی دوره ی نهم نزدیک تر می شود رشد تضاد و اختلاف و رقابت ها هم بیشتر می شود . بنابراین بدون شک اقدام عفو ولی وقیح منفور و نا مشروع جدا از این مسایل و بحران ها نبوده است.

هوشنگ بهداد.

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900612/13900612_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 12 شهریور ماه سال 1390

تدبير مقتدرانه