گزیده خبرهای 29 شهریور 90 قسمت – 4

ورود زنان همراه احمدی نژاد به هتل

از یک طرف پاسدار کودتاگر محمد باقز ذوالقدر که یکی از معاونین رئیس انتصابی دستگاه قضاییه آلوده به فساد می باشد خبر داده است که بطور زوری چادر سیاه یا حجاب بر تر بر سر زنان متهم در بیداد گاه ها کردن لغو شده است . چون موجب خدشه دا ر شدن جایگاه ارزشی حجا ب برتر چادر سیاه می شود . از سوی دیگر پاسدار گماشته احمدی نژاد با هیأت همراه و کلاغ های سیاه اینگونه وارد آمریکا شدند که مورد تمسخر عابرین و پلیس واقع شدندد . نمی شد که از سوی دستگاه آلوده به فساد قضایی فتوایی هم برای این زنان دیپلماتیک صادر می شد که با چادر سیاه عازم مکان سازمان ملل یا حاشیه ی آن نشوند؟

محمود احمدی‌نژاد در راس هیاتی برای شركت در شصت وششمین مجمع عمومی سازمان ملل شامگاه دوشنبه به وقت شرق آمریكا وارد نیویورك شد. اسفندیار رحیم مشایی،رئیس دفتر، علی اكبر صالحی وزیر خارجه، مجتبی ثمره هاشمی مشاور، حمید بقایی معاون اجرایی، مریم مجتهدزاده مشاور و رییس مركز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مجید نامجو وزیر نیرو و مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت از جمله همراهان محمود احمدی‌نژاد در سفر به نیویورك هستند. محمود احمدی‌نژاد كه از سال ۱۳۸۴ همه ساله در مجمع عمومی سازمان ملل شركت كرده و در آن به سخنرانی پرداخته است، دوشنبه صبح فرودگاه مهرآباد را به مقصد نیویورك ترك كرد و هواپیمای وی برای سوخت‌گیری برای مدت دو ساعت در كشور موریتانی توقف داشت.

محمد باقر ذوالقدر در گفت‌وگو با فارس:رئيس قوه قضاييه با حذف پوشش چادر براي متهمان زن موافقت كرد.خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری از وقوع قوه قضاییه گفت: رئیس قوه قضاییه با حذف پوشش چادر برای متهمان زن موافقت کرد اما این یک موضوع داخلی است.

این پاسدار محمد باقز ذوالقدر که معاون سابق رئیس گزمکان پاسداران کودتاگر ویکی از معاونین دستگاه آلوده به فساد می باشد طراح کودتای چراغ خاموش و خزنده ی پاسداران در سوم تیر 84 است که عضو باند مافیایی غارتگر انگلیسی مؤتلفه است و از قدرت کلیدی در دستگاه قضایی آلوده به فساد به خصور در مورد پیگیری افزایش اعدام ها بر خور دارمی باشد که چون زیاد آنتنی نمی شود بنابراین موجب شده است تا که از حاشیه ی امنیتی بر خور دار باشد تا مورد تیر رس انتقاد واقع نشود .

محمد باقر ذوالقدر معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس با اعلام حذف اجباری چادر برای متهمان گفت: درخواست حذف پوشش اجباری چادر از سوی افراد متدین مطرح شد.وی ادامه داد: عده‌ای معتقد بودند که متهمان زن که دست به برخی از جرائم زده‌اند نباید از پوشش چادر استفاده کنند زیرا مورد وهن چادر می‌شود.معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: از سوی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه درخواستی به ریاست قوه قضاییه مبنی بر حذف پوشش چادر داده شد که این موضوع از سوی ریاست قوه قضاییه پذیرفته شد.محمد باقر ذوالقدر گفت: این آیین نامه به سازمان زندان‌ها نیز ابلاغ شد تا از این پس این رویه گذشته حذف شود تا موجب وهن چادر به عنوان پوشش برتر نباشد.وی در پایان با اشاره به اینکه این ابلاغیه یک موضوع کاملاً داخلی در سیستم دستگاه قضایی بوده است، گفت: کار رسانه‌هایی که موضوع این ابلاغیه را رسانه‌ای کرده‌اند صحیح نبوده زیرا نباید مسائل داخلی اینگونه رسانه‌ای شود

آغاز تجمع دانشجويان تهراني در حمايت از پايين كشيدن پرچم آمريكا در مصر.خبرگزاری فارس: تجمع و جشن دانشجویان تهرانی در حمایت از اقدام دانشجویان مصری در پایین آوردن پرچم آمریکا از سر در دانشگاهی در قاهره آغاز شد

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900628002082

این اقدام مکمل اهداف بر گزاری اجلاس دو روزه ی بیداری اسلامی اخیر در تهران است . چونکه هدف تلاش برای رادیکال کردن فضای ضد آمریکایی و اسراییلی در منطقه است تا که تلاش محمود عباس برای پیشنهاد کشور مستقل فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل با شکست مواجه شود . از سوی دیگر کوشش برای راه اندازی جنگی دیگر باا سراییل است تا که فضای برای عبور از بحران هسته ای فراهم شود . همینطور موجب شود تا که فشار بر روی دیکتاتور سوریه بشار اسد کاهش یابد . در نهایت سرایت خطر قیام های ضد دیکتاتوری منطقه به ایران دفع شود یا به تعویق بی افتد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دانشجویان دانشگاه‌های تهران با حضور در لانه جاسوسی آمریکا تجمع و جشن خود در حمایت از اقدام انقلابی دانشجویان مصری در پایین آوردن پرچم آمریکا از سر در دانشگاهی در قاهره را آغاز کردند.دانشجویان هم‌اکنون شعارهای'مرگ بر آمریکا'، 'مرگ بر اسرائیل'، 'یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا'، 'خیبر خیبر یا صهیون؛ جیش محمد قادمون'، 'لا شرقیه لا غربیه جمهوری الاسلامیه'، 'ما اهل کوفه نیستیم بی تفاوت بایستیم'، 'لا سنیه لا شیعیه؛ وحده وحده اسلامیه'، 'تنها راه سعادت پیروی از ولایت' و... را سر می‌دهند.پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران، مصر و فلسطین و پلاکاردهایی با مضامین سخنانی از رهبر معظم انقلاب در خصوص تحولات منطقه و بیداری ملت‌ها و انگیزه اصلی قیام‌های مردمی در دستان دانشجویان به چشم می‌خورد.دانشجویان مصری هفته گذشته در اعتراض به مواضع رژیم صهیونیستی در برخورد خصمانه و قتل عام ملت مظلوم فلسیطن و کشتن چند سرباز مصری سفارت آن را به تسخیر خود در آوردند.دانشجویان مصری همچنین در ادامه موج ضد استکباری و استقلال‌طلبانه خود طی چند روز گذشته پرچم دولت آمریکا را از سر دانشگاه آمریکایی در قاهره به پایین کشیدند و مخالفتشان با دخالت‌ دولت‌های غربی در امور این کشور را محکوم کردند.

وزیر ارشاد عنوان کرد؛جرم مستندسازان دستگيرشده فرهنگي نيست/همكاران بي‌بي‌سي براندازند.خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افرادی که دستگاه‌های امنیتی به سراغ‌شان می‌روند جرم‌شان فعالیت فرهنگی نیست و مشخص است فردی که با این شبکه همکاری می‌کند مستندساز و فیلم‌ساز نیست و کار وی برای براندازی نظام بوده است

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900628002157

مشخص است هر رسانه ای که الگوی سازمان پشم و شیشه و دروغ نامه و روزی نامه های دولتی همچون کیهان و رسالت و خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس نباشد. حتی اگر دارای پیشینه ی حمایت از این رژیم ضد بشری یا جناحی از آن را داشته باشد جزو بر اندازان می باشند. برای همین وزیر فرهنگ سانسور و تفتیش عقاید ارشاد این چنین پاسخ همکارش صادق صبا رئیس بخش فارسی شبکه ی ماهواره ای بی بی سی دولت فخیمه ی انگلیس را داده است که چرا هر چه فراری های مدعیان اصلاح طلب را دور و برش جمع کرده است که برخی فیلم های مستند را کپی یا تهیه وپخش می کنند که مورد خوشآیند این وزیر و مقامات بالاتر رژیم ضدبشری و قرون وسطایی نمی باشد

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری همایش شاعران ایران و جهان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره وضعیت مستندسازانی که طی روزهای گذشته زندانی شده‌اند و پیگیری وزارت ارشاد درباره این گروه خاطرنشان کرد: ما همواره حامی جامعه، فرهنگ و هنر در کشور هستیم و چنین فضایی را دنبال می‌کنیم اما افرادی که دستگاه‌های امنیتی به سراغ‌شان می‌روند جرم‌شان فعالیت فرهنگی نیست و اگر دستگاه امنیتی فردی را بازداشت می‌کند قطعا جرمی داشته است.* بی‌بی‌سی فارسی نقش فرماندهی اغتشاشات انتخابات را داشت.وی به نقش بی‌بی‌سی فارسی در حوادث انتخابات اشاره و گفت: همگان مشاهده کردیم که بی‌بی‌سی فارسی نقش فرماندهی اغتشاشات انتخابات 88 را داشت و مشخص است فردی که با این شبکه همکاری می‌کند مستندساز و فیلم‌ساز نیست و کار وی براندازی نظام بوده و با جمهوری اسلامی معاند است نباید انتظار داشت که هنرمندان با آنها همکاری کنند و معاندان نظام مورد حمایت ما قرار گیرند. حسینی گفت: هنرمندان باید مراقب کنند تا کار آنها بر وفق نظر دشمن نباشد لطمه‌ای که هنرمندان، نویسندگان و برخی از خبرنگاران از سوی این افراد می‌بینند سخت است و باید حساب این افراد را از حساب جامعه هنری جدا کرد.

کوثری در گفت‌وگو با فارس:كشف و خنثي‌سازي اختلاس‌ها نشانه سلامت نظام است.خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همه میدانند که ظرفیت‌های نظام و سلامت

خیلی مضحک است زیرا تناقض گویی آشکار شده است . برای اینکه علی تابش عضو فراکسیون اقلیت بازار مکاره فاش کرده است که هنوز اختلاس مشابه ی 3000 میلیارد تومانی وجود دارد . ولی اجازه فاش کردن داده نشده است . از سوی دیگر اکنون این پاسدار وارونه گوی کوثری احمقانه مدعی شده است که کشف اینگونه اختلاس گری های نجومی نشانه از سلامت رژیم غارتگر عوامفریب دین فروش می باشد!!

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره عامل اصلی کشف و برخورد با مفاسد اقتصادی در کشور اظهار داشت: تشکیلاتی که اختلاس اخیر و مفاسد قبلی را کشف کرده در چارچوب مجموعه نظام بوده و کسی نباید این مسئله را تنها به نام خود ثبت کند.وی با اشاره به اینکه یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند چنین عملیات بزرگی انجام دهد، افزود: بانک، وزارت اطلاعات، وزارت امور اقتصادی و دارایی، قوه قضائیه و چند دستگاه دیگر در کشف این اختلاس دخیل بوده‌اند که البته دستگاه امنیتی با حکم قضایی در دستگیری متهمان عاملیت داشت. با این حال کسی نمی‌تواند این مسئله را تنها به نام خود ثبت کند چرا که همه این عمل را به حساب مجموعه نظامی می‌گذارند.نماینده مردم تهران، شمیرانات و ری در مجلس شورای اسلامی بهترین شیوه را پیشگیری از وقوع چنین مفاسدی عنوان کرد و ادامه داد: فضا باید به گونه‌ای باشد که کسی به دنبال چنین مفاسدی نرود و این هشیاری مسئولان را می‌طلبد.کوثری افزود: بی‌شک اگر برخورد قاطع و آمادگی مسئولان بود این اتفاقات نمی‌افتاد چرا که نظام ظرفیت پیشگیری از این مفاسد را دارد اما کوتاهی‌ها، گاه با آبروی نظام بازی می‌کند.وی درباره نوع برخورد با مفسدین مالی گفت:‌همین که مجموعه نظام برای کشف و خنثی کردن اختلاس و محاکمه و مجازات عوامل آن وارد شد و در گذشته نیز چنین کرده، نشان می‌دهند جمهوری اسلامی با کسی شوخی ندارد و هر مفسدی در هر جایگاهی باشد به وسیله قوه قضائیه و دستگاه امنیتی، اموالش بلوکه و محاکمه و مجازات می‌شود حالا چه متهم اصلی باشد یا فرعی.

صدور قبض 8میلیونی برق برای پیرزن روستایی!

خوب اینهم سهمیه ی سه برابر شدن شدن یارانه های نقدی دولتی که تازگی پاسدار گماشته احمدی نژاد را قولش را داده بود که از این طریق به این پی زن روستاییی داده شده است.

قبض برق 8 میلیون تومانی برای پیرزنی در شهرستان اردل صادر شد. به گزارش واحد مرکزی خبر، این پیرزن که تنها در خانه محقری در روستای "دهکهنه رویگر "این شهرستان زندگی می کند زمانیکه قبض برق این دوره به دستش رسید،دچار افت فشار می شود و یک شب را در بیمارستان بسر می برد. تنها وسـائل بـرق سوز این خانه یک عد لامپ و یک یـخچال است که تلویزیون او هم چند ماهی خراب است. پسر این پیرزن دیروز بامراجعه به شرکت توزیع برق شهرستان اردل و پس از ارائه قبض با تعجب مسولان این شرکت مواجه شده است. مسولان شرکت برق شهرستان اردل به این خانواده قول داده اند با بررسی مجدد کنتور به این موضوع رسید گی کنند. شهرستان اردل در55 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد .

مدیر عامل شرکت ملی مس به امارات پناهنده شد؟!

لابد این مدیر عامل شرکت ملی مس جزو اختلاس گران بوده است که از ترس دستگیر شدن ترجیح داده که فرار کند و پناهنده با امارات شود . حال چه میزان برده جزو اسرر مگو است . چونکه خودی می باشد.

معاون معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت با دفاع از عملكرد مديرعامل شركت ملي صنايع مس، برخي شايعات پيرامون مديريت اين شركت را تكذيب كرد. به گزارش ایسنا، وجيه‌الله جعفري - معاون معدن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت، امروز در نشستي در پاسخ به ادعاهايي مبني بر دريافت اقامت و پناهندگي از سوي مديرعامل شركت ملي مس به امارات، اظهار كرد: مديرعامل شركت ملي مس را از نظر كاري فردي تلاشگر، صادق و سالم مي‌دانم. وي با بيان اين‌كه به هر حال اگر ادعاهايي مطرح است دستگاه‌هاي ذيربط نيز آن را بررسي مي‌كنند، تصريح كرد:‌ ما مسائل مطرح شده در اين زمينه را رد مي‌كنيم. پيش از اين اخبار مبني بر پناهندگي مديرعامل فعلي شركت ملي مس به امارات مطرح شده بود. برخي كارشناسان معتقد بودند چنين اخباري در راستاي بسترسازي براي تغيير مديريت اين شركت منتشر شده است.

پرونده یک مقام ارشد بانک مرکزی در دادسرا

مگر امکان دارد که هرگونه پرونده ای پای رقیب مغلوب از صحنه حذف شده به میان کشیده نشود . حتی اگر پرونده اختلاس گشوده شده ی 3 هزار میلیارد تومانی جریان انحرافی درون دولت مدعی اصول گرا و ساده زیست باشد .ولی به رقیب مغلوب دوم خردادی ختم نشود و موجب شود تا که قسر در برود؟

هم اکنون پرونده‌‌ای در دادسرای ویژه مفاسد اقتصادی در جریان است که یکی از مقامات ارشد بانک مرکزی از متهمان این پرونده است. به گزارش خبرنگار مهر، ماجرا از آنجا آغاز شد که برآورد غیرواقعی آورده غیرنقدی در تاسیس سرمایه اولیه یکی از بانکهای خصوصی صورت گرفته است. در این میان، ردپای یکی از مقامات دولت اصلاحات و این مقام ارشد بانک مرکزی در این ماجرا وجود دارد. موضوع شکایت برآورد غیر واقعی آورده غیر نقدی یکی از سهامداران بانک که این اموال به جای حدود 25 میلیارد تومان، حدود 60 میلیارد تومان برآورد شده، است. این مقام ارشد بانک مرکزی که به دلیل جایگاه نظارتی این بانک، نمی توانسته است جزو هیئت موسسان این بانک خصوصی باشد، در ادامه به دلیل مشکلات قانونی، از این سمت‌ استعفا کرده است، ضمن اینکه این مقام مسئول در جریان این پرونده حتی به دادسرای ویژه مفاسد اقتصادی هم احضار شده است. با این حال، محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به نامه‌ای در این زمینه، مطرح کرده است که چه کسی چنین خیانتی را کرده و موضوع باید تعقیب حقوقی شود