گزیده خبر ها

بازداشت 10 نفر به دليل شليك گلوله در تشييع جنازه


تيراندازي از سوي برخي افراد شركت‌كننده در خاكسپاري يك متوفي در محله "چهاربيشه" مسجد سليمان، نيروي انتظامي را براي تامين امنيت جاني مردم وارد صحنه كرد.
به گزارش ايرنا، ماموران نيروي انتظامي بمنظور تامين امنيت جاني مردم شركت‌كننده در مراسم خاكسپاري "ملانگهدار عيدي وندي "كه گفته مي‌شود از شعراي محلي و سرشناس مسجد سليمان بود، شليك كنندگان را كه بالغ بر10 نفر بودند بازداشت كردند.
عشاير بختياري خوزستان معمولا در مراسم تدفين چهره‌هاي سرشناس اقدام به شليك گلوله ازتفنگ‌هاي شكاري خود مي‌كنند.
سرهنگ ظفر فراشي فرمانده انتظامي شهرستان مسجد سليمان در گفت و گويي اظهار داشت: تيراندازي با تفنگ‌هاي شكاري حتي با داشتن مجوز شكار، در خارج از منطقه شكار و درمحل‌هاي عمومي طبق قانون ممنوع است و مجوز تيراندازي براي منطقه شكار است.
وي افزود: در مراسم تدفين مذكور عده‌اي با ادعاي اجراي رسم قديم عشايري اقدام به شليك هوايي با تفنگ‌هاي شكاري خود كردند كه ماموران انتظامي به منظور حفظ امنيت مردم مداخله كردند.
سرهنگ فراشي افزود: شليك كنندگان اغلب روستايي و ساكنان مناطق اطراف بودند؛ كساني كه كمتر با قانون ممنوعيت استفاده از سلاح‌هاي مجوز‌دار شكاري درمحل‌هاي عمومي آشنايي داشتند.
وي افزود: پرونده متخلفين كه كمتر از 10 نفر هستند و در بازداشت بسر مي‌برند براي پيگيري قضايي به دادستاني مسجد سليمان ارجاع شده است.
فرمانده انتظامي شهرستان مسجد سليمان از رسانه‌ها خواست كه براي به فراموشي سپردن و جلوگيري از عدم اجراي اين رسم نادرست كه قانون آن را منع كرده است، تلاش كنند. 


ازدواج در جزيره قلب


جزيره‌اي در كرواسي به شكل قلب انسان وجود دارد كه به "گلزنيك" شناخته شده است و محلي براي برگزاري عروسي است.
به گزارش خبرگزاري فارس، ‌جزيره‌ "گلزنيك" در درياي آدرياتيك در سرزمين كرواسي واقع شده است و به دليل اينكه شبيه قلب انسان بوده به جزيره عشق معروف است، اين جزيره خالي از سكنه است.
اين جزيره به نظر مي‌رسد كه 2ديواره بهم چسبيده دارد كه روي آنها با دو نواري از درختان پوشانده شده است.
صاحب جزيره اين كار را انجام داده است تا جزيره را به يك مكان زيبا براي ازدواج تبديل كند. 
تصوير

مگر کپی طالبان حاکم در ایران در سیاه چال هایش نه بطور شوخی که بطور جدی با شلاخ وشکنجه و تجاوز و قتل اجرا می شود .نمونه قتل های 88 بازداشتگاه کهریزک وقتل ستار نویش در اوین در سال قبل می باشد

شوخي به سبك سربازان طالبان! 
 نبود گاردريل بر رودخانه بابلرود قرباني گرفت
سقوط خودروي پژو 405 به داخل رودخانه بابلرود سبب فوت راننده خودرو شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از روابط عمومي اورژانس 115 بابل، ساعت 18:40 طي تماس مردمي با اورژانس 115 بابل گزارش شد خودرو پژوي 405 به داخل رودخانه بابلرود بين پل محمد حسن خان و درزيكلا سقوط كرده است. پس از دريافت اين گزارش، بلافاصله تكنسين‌هاي پايگاه دانشگاه و خشرودپي به محل حادثه اعزام شدند.
به علت اينكه در سمت رودخانه بابلرود، هيچ‌گونه گاردريلي وجود نداشت، اين خودرو كه تنها يك سرنشين داشت به داخل رودخانه سقوط كرده و بلافاصله به خاطر شدت جريان رودخانه، چندين متر به جلو حركت كرده و به عمق رودخانه رفت.
تقريبا بعد از 2 ساعت، غواصان موفق شدند خودرو را پيدا كرده و از رودخانه خارج كنند اما متاسفانه راننده خودرو كه مرد تقريبا 35 ساله بود، جان سپرد و تلاش‌هاي تكنسين‌هاي اورژانس 115 براي احياي وي مثمرثمر نبود

کد خبر۱۷۳۱۲۶
۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
برخلاف تغییرات پر سرو صدای دوران احمدی نژاد در دولت روحانی تغییر مدیران بانکی بی حاشیه انجام شد.چند سالی از تصمیمات خلق الساعه دولت نهم در عرصه مدیریت کشورمی گذرد خصوصا زمانی که بحث تغییرات مدیریتی بانک ها کلید خورد و یک شبه پنج نفر از مدیران عامل بانک های بزرگ کشور عزل و افرادی غیر کارشناس، بی تجربه و عمدتاً خارج از نظام بانکی از جمله صنایع خودروسازی، صدا و سیما و غیره وارد عرصه بانکداری کشور شدند. ورود این افراد به مجموعه مدیریتی بانک ها آثار نامناسبی را در وضعیت بانک ها به وجود آورد .به عبارت دیگر در سال 1384 در فاصله شش ماه، تقریباً تمامی مدیران عامل بانکهای دولتی برکنار شدند و اداره امور این بانکها در حقیقت از هیأت مدیره ها ومجمع) وزارتخانه تخصصی یا وزارت امور اقتصادی و دارایی (به نهاد ریاس تجمهوری منتقل شد و همزمان سیاستهای "شوک درمانی" مورد نظر مجلس هفتم و دولت نهم با هجمه بیشتری پیگیری شد.بازی بزرگان در دولت های نهم و یازدهم نشان ازرویکرد های بسیار متفاوت مدیریتی دارد. تغییرات سریع و ضربتی مدیریتی دولت نهم با تغییرات اهسته و پیوسته دولت یازدهم قابل مقایسه نیست هرچند که تعداد انتصابات دولت یازدهم مورد مناقشه مجلس است.با آغاز به کار دولت نهم در سال 84، شیبانی همچنان در صندلی خود ابقا شد، اما پس از دو سال فعالیت دولت مهرورز، شیبانی که از عملکردش همه همکارانش انگشت حیرت به دهان برده بودند، خصوصا در ماجرای سود صفر و بانک پارسیان، نتوانست دیگر شرایط را تحمل کند و در نهایت استعفا داد. از 14 شهریور 1386، طهماسب مظاهری، رئیس غیر اقتصادی بانک مرکزی بر این صندلی تکیه زد، مظاهری هم با همه شیفتگی که برای ریاست بانک مرکزی داشت، یک سال دوام نیاورد و خیلی زود در سال 87 از این سمت با سر و صدا کنار رفت. او نیز پس از اختلاف نظر با احمدی نژاد در مورد افزایش نقدینگی و مخالفت با سیاست‌های بانکی او و تقاضاهای متعدد وزیر کار دولت نهم در تزریق نقدینگی بصورت وام به بنگاه‌های زودبازده و همچنین مخالفت با کاهش نرخ بهره بانکی هنگامی که تورم بیش ۲۹ درصدی، از همکاری با دولت اجتناب کرد. با برکناری مظاهری از این سمت گزینه های متعددی مطرح شد تا اینکه محمود بهمنی از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲رسما رئیس کل شد.

اما در دوران دانش جعفری با حکم وی، ظرف چند روز «سیف» از بانک ملی رفت و به جای او «انصاری» به این بانک آمد. همچنین «خاوری» در بانک سپه جای خود را به «درخشنده» داد و «دیواندری» نیز به جای «منوچهری» به بانک ملت رفت و «برهانی» نیز به جای «سید بهاءالدین حسینی هاشمی» به بانک صادرات عازم شد . «میلانی» مدیرعامل بانک تجارت نیز جای خود را به «اسکندری» داد و «کاری» به جای «فرشچیان» به بانک مسکن رفت و «رسول اف» جای خود را به «نوربخش» داد.

این تنها بخش کوچکی از این انتصابات بود چراکه درعمر دولت نهم و دهم بارها و بارها مدیران عامل بانک ها تغییر کردند به گونه ای که بانک تجارت در سال اول دولت نهم دو مدیر عامل را به خود دید.در این شرایط که نظام بانکی هر لحظه منتظر تغییرات بود موج تغییرات به بانک های خصوصی نیز رسید و دولت با پرده برداری از تخلفات بانک پارسیان و موسسه اعتباری توسعه ابعاد این تغییرات را به بانک های خصوصی نیز منتقل کرد.

اقدامات شتاب زده مدیریتی حوزه پولی و مالی دولت نهم تنها به بانک مرکزی ختم نشد و وزارت اقتصاد نیز از این تغییرات بی بهره نبود.دولت نهم دانش جعفری تئوریسن اقتصادی خود را کنار زد و "حسین صمصامی مزرعه آخوند" را به عنوان سرپرست این وزارت اقتصاد خانه معرفی کرد و پس از او نیز سید شمس‌الدین حسینی مسئولیت یکی از مهم ترین وزارت خانه های اقتصادی کشور را بر عهده گرفت.این در حالی است که تغییرات در زیر مجموعه های این وزارت خانه نیز اعمال می شد.

دولت یازدهم تغییرات را در سکوت پیش برد
شاید تنها اقدام سریع دولت یازدهم در مهره چینی های بخش پولی و مالی را بتوان در معرفی رئیس کل بانک مرکزی دانست. هرچند که دردولت یازدهم نیز«حیدری»مدیرعامل بانک ملی جای خود را به «همتی» و«شریفی»مدیر عامل بانک مسکن جای خود را به «بت شکن» داد و«افخمی»نیز به جای «دانیالی» به صندلی مدیرعامل بانک صنعت و معدن تکیه زد.مدیران عامل بانک های کشاورزی،صادرات،ملت،تجارت وتوسعه صادرات نیز ابقا شدند. به هر حال تجربه تغییرات گذشته سبب شد تا این تغییرات را جزئی از روال بدانیم. تغییراتی که در زمان حل شد و آهسته از کنارشان عبور کردیم.ذکر این نکته نیز ضروری است که تغییر مدیریتی بانک سپه نیز به دلیل بیماری پاشایی فام صورت گرفت تا وی برای مداوا بتواند عازم کشور آلمان شود.

تجربه گذشته و تصمیمات سریع الاتخاذ و سریع الاجرا در گذشته مانع شده که اکنون بتوانیم درک درستی از برخی موارد داشته باشیم. به عنوان مثال چرا دبیر کل بازنشسته بانک مرکزی که یادگار دولت گذشته است از تیم مدیریتی جدید کنار گذاشته نمی شود، در حالی که دولت نهم اصرار عجیبی بر یک دست کردن تیم مدیریتی داشت. همچنین با وجود پست خالی قائم مقام بانک مرکزی و با گذشت بیش از 3 ماه از عمر دولت یازدهم هنوز فرد دارای صلاحیت برای این بخش معرفی نمی شود. البته معاونت بانک و بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد نیز از موج انتخاب و انتصاب به دور مانده و هنوز خبری در این خصوص منتشر نشده است.

دست آورد تغییرات دولت یازدهم را باید کوچ مدیران خصوصی به سمت بانک های دولتی دانست . تحولاتی که نگاه مدیریتی به سازمان را تغییر می دهد و این پرسش را در ذهن متبادر می کند که آیا بدنه دولتی در مواجهه با وظایفی که مجموعه حاکمیت توقع دارد، به دیدگاه‌ها ناظر بر حضور بخش خصوصی توجه دارد؟

آنچه در رفتارهای آینده از مدیران خصوصی به دولت راه یافته در حوزه بانکی خواهیم دید؛ رفتارهایی است که شاید سرآغازی بر کمرنگ شدن تفکر دولتی در آینده اقتصاد کشور باشد.
کد خبر۱۷۳۱۵۴
۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۳
رئیس انجمن مددکاری از شیوع بیماری خطرناکی به نام زگیل تناسلی خبر داد. به گفته وی؛ تاکنون حدود ۱ میلیون نفر به آن مبتلا شده‌اند و هیچ درمانی برای آن وجود ندارد.
"مصطفی اقلیما"، مددکار اجتماعی و رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی، در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا؛ در مورد این مسئله که چه بیماری‌های مقاربتی به جز ایدز اکنون در بین مردم رواج دارد؛ گفت: بیماری‌های عفونی وجود دارند اما قابل درمان هستند و بیماری‌هایی مانند سفلیس هم که دیگر تقریبا ریشه کن شده‌اند. بیماری که امروز بسیار رواج پیدا کرده است و از ایدز هم خطرناک‌تر است بیماری زگیل تناسلی است.
وی ادامه داد: در این بیماری زگیل‌هایی روی آلت تناسلی ایجاد می‌شود و در حین مقاربت جنسی به سرعت منتقل می‌شود. این زگیل‌ها سبب عفونت و سرطان می‌شود و افراد مبتلا همچنین نمی‌توانند دیگر بچه‌دار شوند.
اقلیما افزود: این بیماری درمان سختی دارد و تنها راه مقابله با این بیماری پیشگیری است و آن هم فقط توسط واکسن انجام می‌شود. البته حتی یک عدد هم از این واکسن در ایران موجود نیست و افراد باید آن را از خارج از کشور تهیه کنند.
این مددکار اجتماعی گفت: بعضی آقایان برای درمان این بیماری لیزر درمانی می‌کنند اما فایده‌ای ندارد و پس از ۱۰ روز تا یک ماه دوباره باز می‌گردد. بعضی از متخصصین طب سنتی هم می‌گویند که شاید سه بار استفاده از داروی نظافت باعث درمان آن شود که این امر از لحاظ علمی ثابت نشده است.
اقلیما ادامه داد: ظرف یک سال گذشته این بیماری به شدت شیوع یافته است و چون از راه مقاربت انتقال پیدا می‌کند سرعت شیوع آن بسیار زیاد است. سال گذشته روزانه ۱ تا ۲ نفر مبتلا به من مراجعه می‌کردند در حالی که امسال روزی ۱۰ الی ۱۵ آقا که به این بیماری مبتلا هستند به من مراجعه می‌کنند. تاکنون شاید حداقل یک میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده باشند. این بیماری در آستانه اپیدمی شدن است.
وی افزود: باید سریعا از خارج واکسن تهیه شود و مثل فلج اطفال به همه زده شود زیرا همه در معرض خطر هستند، همچنین تاکنون در این باره اطلاع رسانی نشده است و باید هرچه زود‌تر آموزش و اطلاع رسانی شروع شود.
رئیس انجمن علمی مددکاران در آخر گفت: من از وزیر بهداشت استمداد طلب می‌کنم و هشدار می‌دهم که برای این مسئله کاری انجام دهد زیرا در آینده خیلی دیر خواهد شد و دیگر هیچ کاری نمی‌توان کرد.
.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تله انفجاری کار گذاشته شده در مسیر تردد وسایل نقلیه کارگاه مهندسی سپاه پاسداران در نقطه صفر مرزی سراوان منجر به شهادت سه نفر از نیروهای سپاه شد.رجبعلی شیخ زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: مقارن ساعت 6 و 30 دقیقه صبح چهارشنبه بر اثر کارگذاری یک تله انفجاری در مسیر تردد خودرو های مهندسی سپاه در نقطه صفر مرزی سراوان 3 تن از نیروهای سپاه پاسداران به درجه رفیع شهادت نایل شدند.شیخ زاده گفت: خودروی حامل کارکنان مهندسی سپاه که از کارگاه فعال در میل 188 در حال حرکت به سمت میل 190 در نقطه صفر مرزی بود با یک تله انفجاری برخورد کرد و 3 تن از نیروهای خدوم سپاه در حین انجام وظیفه جرعه شهادت نوشیدند.وی ادامه داد: نیروهای به شهادت رسیده به منظوراجرای پروژه‌های عمرانی و انسداد مرز در منطقه صفرمرزی در حال خدمت بودند که مورد حمله خرده اشرار قرار گرفتند.وی از توضیحات بیشتر در خصوص این حادثه خودداری کرد و گفت: به محض دریافت اطلاعات بیشتر و شناسایی عاملان این اقدام به زودی اطلاع رسانی لازم از طریق رسانه ها  انجام خواهد شد
معاون حج، عمره و عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: زائران ایرانی شب گذشته در شهر بلد در سامرا مورد حمله تروریستی قرار گرفتند و یک نفر شهید و 14 نفر زخمی شدند.ناصر خدرنژاد در گفت‌وگو با فارس، گفت: شب گذشته زائرانی که از استان یزد به صورت انفرادی به عتبات عالیات سفر کرده بودند در شهر بلد نزدیکی امامزاده سید محمد سامرا مورد حمله تروریستی قرار گرفتند.وی ادامه داد: در این حمله تروریستی یک زائر ایرانی شهید و 14 نفر دیگر زخمی شدند که حال یکی از زائران وخیم گزارش شده است.معاون حج، عمره و عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: به تمام زائران توصیه می‌کنیم از رفتن به سامرا در ایام اربعین حسینی اکیداً خودداری کنند و طبق برنامه‌ریزی‌های سازمان حج و زیارت تنها به شهرهای نجف، کربلا و کاظمین سفر کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تله انفجاری کار گذاشته شده در مسیر تردد وسایل نقلیه کارگاه مهندسی سپاه پاسداران در نقطه صفر مرزی سراوان منجر به شهادت سه نفر از نیروهای سپاه شد.رجبعلی شیخ زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: مقارن ساعت 6 و 30 دقیقه صبح چهارشنبه بر اثر کارگذاری یک تله انفجاری در مسیر تردد خودرو های مهندسی سپاه در نقطه صفر مرزی سراوان 3 تن از نیروهای سپاه پاسداران به درجه رفیع شهادت نایل شدند.شیخ زاده گفت: خودروی حامل کارکنان مهندسی سپاه که از کارگاه فعال در میل 188 در حال حرکت به سمت میل 190 در نقطه صفر مرزی بود با یک تله انفجاری برخورد کرد و 3 تن از نیروهای خدوم سپاه در حین انجام وظیفه جرعه شهادت نوشیدند.وی ادامه داد: نیروهای به شهادت رسیده به منظوراجرای پروژه‌های عمرانی و انسداد مرز در منطقه صفرمرزی در حال خدمت بودند که مورد حمله خرده اشرار قرار گرفتند.وی از توضیحات بیشتر در خصوص این حادثه خودداری کرد و گفت: به محض دریافت اطلاعات بیشتر و شناسایی عاملان این اقدام به زودی اطلاع رسانی لازم از طریق رسانه ها  انجام خواهد شد
پیکر شهید ˈابوالفضل شیروانیانˈ از مدافعان حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) که داوطلبانه و هنگام مقابله با تروریست های تکفیری در سوریه به شهادت رسیده بود روز چهارشنبه در اصفهان تشییع و به خاک سپرده شدبه گزارش ایرنا، در این آیین جمع زیادی از اقشار مردم، رزمندگان دوران دفاع مقدس و مسوولان دستگاههای اجرایی و نهادهای نظامی و انتظامی حضور داشتند
مسوول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) هم دراین آیین گفت: براساس آیات قرآن شهدا زنده اند و در نزد خدا روزی می خورند.  حجت الاسلام ˈشیرازیˈ افزود: شهدای با تاسی به امام حسین (ع) جان خود را برای دفاع از دین ادا کردندوی همچنین به ذکر خصوصیات شهید شیروانیان پرداخت و از مجاهدت ها و رشادتهای وی در پاسداری از مرقد مطهر دختر امام اول شیعیان و خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تمجید کردهمچنین پس از اقامه نماز بر این شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) در فلکه فیض، پیکر گلگون کفن شهید شیروانیان بر دوش مردم اصفهان تا گلستان شهدای این شهر تشییع و به خاک سپرده شد.  شیروانیان متولد 1362 و از وی پسری چهار ساله به یادگار مانده است.ایسنا هم نوشت: وی فرزند سردار سرتیپ پاسدار مجتبی شیروانیان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اصفهان است.مریم مجتهدزاده رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس نیز در پیامی شهادت بسیجی ابوالفضل شیروانیان، تبریک و تسلیت گفته است.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: از آغاز فعالیت دولت یازدهم تاکنون و در طی سه ماهه گذشته ۳۲۰ سوال از وزرا توسط نمایندگان مجلس پرسیده شده است.به گزارش فارس، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، عصر امروز در نشست خبری با بیان اینکه ما می‌خواهم هم‌افزایی بین معاونان پارلمانی دستگاه‌ها را زیادتر کنیم، گفت: برای این منظور، معاونین پارلمانی وزارتخانه‌ها براساس حوزه فعالیتی‌شان در چند گروه تقسیم‌بندی شده‌اند.وی تاکید کرد: تصمیم داریم با کمک رئیس مجلس میزان حضور معاونین پارلمانی دستگاه‌ها را کنترل دقیق کنیم و این میزان حضور را به وزرای مربوطه و همچنین هر چندوقت یکبار به رئیس‌جمهور ارائه دهیم.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: از آغاز فعالیت دولت یازدهم تاکنون و در طی سه ماهه گذشته ۳۲۰ سوال از وزرا توسط نمایندگان مجلس پرسیده شده است.
کد خبر۱۷۳۱۲۶
۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
برخلاف تغییرات پر سرو صدای دوران احمدی نژاد در دولت روحانی تغییر مدیران بانکی بی حاشیه انجام شد.چند سالی از تصمیمات خلق الساعه دولت نهم در عرصه مدیریت کشورمی گذرد خصوصا زمانی که بحث تغییرات مدیریتی بانک ها کلید خورد و یک شبه پنج نفر از مدیران عامل بانک های بزرگ کشور عزل و افرادی غیر کارشناس، بی تجربه و عمدتاً خارج از نظام بانکی از جمله صنایع خودروسازی، صدا و سیما و غیره وارد عرصه بانکداری کشور شدند. ورود این افراد به مجموعه مدیریتی بانک ها آثار نامناسبی را در وضعیت بانک ها به وجود آورد .به عبارت دیگر در سال 1384 در فاصله شش ماه، تقریباً تمامی مدیران عامل بانکهای دولتی برکنار شدند و اداره امور این بانکها در حقیقت از هیأت مدیره ها ومجمع) وزارتخانه تخصصی یا وزارت امور اقتصادی و دارایی (به نهاد ریاس تجمهوری منتقل شد و همزمان سیاستهای "شوک درمانی" مورد نظر مجلس هفتم و دولت نهم با هجمه بیشتری پیگیری شد.بازی بزرگان در دولت های نهم و یازدهم نشان ازرویکرد های بسیار متفاوت مدیریتی دارد. تغییرات سریع و ضربتی مدیریتی دولت نهم با تغییرات اهسته و پیوسته دولت یازدهم قابل مقایسه نیست هرچند که تعداد انتصابات دولت یازدهم مورد مناقشه مجلس است.با آغاز به کار دولت نهم در سال 84، شیبانی همچنان در صندلی خود ابقا شد، اما پس از دو سال فعالیت دولت مهرورز، شیبانی که از عملکردش همه همکارانش انگشت حیرت به دهان برده بودند، خصوصا در ماجرای سود صفر و بانک پارسیان، نتوانست دیگر شرایط را تحمل کند و در نهایت استعفا داد. از 14 شهریور 1386، طهماسب مظاهری، رئیس غیر اقتصادی بانک مرکزی بر این صندلی تکیه زد، مظاهری هم با همه شیفتگی که برای ریاست بانک مرکزی داشت، یک سال دوام نیاورد و خیلی زود در سال 87 از این سمت با سر و صدا کنار رفت. او نیز پس از اختلاف نظر با احمدی نژاد در مورد افزایش نقدینگی و مخالفت با سیاست‌های بانکی او و تقاضاهای متعدد وزیر کار دولت نهم در تزریق نقدینگی بصورت وام به بنگاه‌های زودبازده و همچنین مخالفت با کاهش نرخ بهره بانکی هنگامی که تورم بیش ۲۹ درصدی، از همکاری با دولت اجتناب کرد. با برکناری مظاهری از این سمت گزینه های متعددی مطرح شد تا اینکه محمود بهمنی از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲رسما رئیس کل شد.

اما در دوران دانش جعفری با حکم وی، ظرف چند روز «سیف» از بانک ملی رفت و به جای او «انصاری» به این بانک آمد. همچنین «خاوری» در بانک سپه جای خود را به «درخشنده» داد و «دیواندری» نیز به جای «منوچهری» به بانک ملت رفت و «برهانی» نیز به جای «سید بهاءالدین حسینی هاشمی» به بانک صادرات عازم شد . «میلانی» مدیرعامل بانک تجارت نیز جای خود را به «اسکندری» داد و «کاری» به جای «فرشچیان» به بانک مسکن رفت و «رسول اف» جای خود را به «نوربخش» داد.

این تنها بخش کوچکی از این انتصابات بود چراکه درعمر دولت نهم و دهم بارها و بارها مدیران عامل بانک ها تغییر کردند به گونه ای که بانک تجارت در سال اول دولت نهم دو مدیر عامل را به خود دید.در این شرایط که نظام بانکی هر لحظه منتظر تغییرات بود موج تغییرات به بانک های خصوصی نیز رسید و دولت با پرده برداری از تخلفات بانک پارسیان و موسسه اعتباری توسعه ابعاد این تغییرات را به بانک های خصوصی نیز منتقل کرد.

اقدامات شتاب زده مدیریتی حوزه پولی و مالی دولت نهم تنها به بانک مرکزی ختم نشد و وزارت اقتصاد نیز از این تغییرات بی بهره نبود.دولت نهم دانش جعفری تئوریسن اقتصادی خود را کنار زد و "حسین صمصامی مزرعه آخوند" را به عنوان سرپرست این وزارت اقتصاد خانه معرفی کرد و پس از او نیز سید شمس‌الدین حسینی مسئولیت یکی از مهم ترین وزارت خانه های اقتصادی کشور را بر عهده گرفت.این در حالی است که تغییرات در زیر مجموعه های این وزارت خانه نیز اعمال می شد.

دولت یازدهم تغییرات را در سکوت پیش برد
شاید تنها اقدام سریع دولت یازدهم در مهره چینی های بخش پولی و مالی را بتوان در معرفی رئیس کل بانک مرکزی دانست. هرچند که دردولت یازدهم نیز«حیدری»مدیرعامل بانک ملی جای خود را به «همتی» و«شریفی»مدیر عامل بانک مسکن جای خود را به «بت شکن» داد و«افخمی»نیز به جای «دانیالی» به صندلی مدیرعامل بانک صنعت و معدن تکیه زد.مدیران عامل بانک های کشاورزی،صادرات،ملت،تجارت وتوسعه صادرات نیز ابقا شدند. به هر حال تجربه تغییرات گذشته سبب شد تا این تغییرات را جزئی از روال بدانیم. تغییراتی که در زمان حل شد و آهسته از کنارشان عبور کردیم.ذکر این نکته نیز ضروری است که تغییر مدیریتی بانک سپه نیز به دلیل بیماری پاشایی فام صورت گرفت تا وی برای مداوا بتواند عازم کشور آلمان شود.

تجربه گذشته و تصمیمات سریع الاتخاذ و سریع الاجرا در گذشته مانع شده که اکنون بتوانیم درک درستی از برخی موارد داشته باشیم. به عنوان مثال چرا دبیر کل بازنشسته بانک مرکزی که یادگار دولت گذشته است از تیم مدیریتی جدید کنار گذاشته نمی شود، در حالی که دولت نهم اصرار عجیبی بر یک دست کردن تیم مدیریتی داشت. همچنین با وجود پست خالی قائم مقام بانک مرکزی و با گذشت بیش از 3 ماه از عمر دولت یازدهم هنوز فرد دارای صلاحیت برای این بخش معرفی نمی شود. البته معاونت بانک و بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد نیز از موج انتخاب و انتصاب به دور مانده و هنوز خبری در این خصوص منتشر نشده است.

دست آورد تغییرات دولت یازدهم را باید کوچ مدیران خصوصی به سمت بانک های دولتی دانست . تحولاتی که نگاه مدیریتی به سازمان را تغییر می دهد و این پرسش را در ذهن متبادر می کند که آیا بدنه دولتی در مواجهه با وظایفی که مجموعه حاکمیت توقع دارد، به دیدگاه‌ها ناظر بر حضور بخش خصوصی توجه دارد؟

آنچه در رفتارهای آینده از مدیران خصوصی به دولت راه یافته در حوزه بانکی خواهیم دید؛ رفتارهایی است که شاید سرآغازی بر کمرنگ شدن تفکر دولتی در آینده اقتصاد کشور باشد.