صدا ونامه های شما

صدا ونامه های شما 28 آذر -92
نمي‌دانيم به كجا دردمان را بگوييم، آخر سر به شما پناه آورديم. آقا از شما تقاضا دارم پيام من را بدون كم و كاست به چاپ برسانيد. پيام من خطاب به نمايندگان مجلس است. آيا نمايندگان در دولت گذشته مديران ناكارآمد از هر لحاظ را براي نمونه يك بار به مجلس فرا خواندند؟ حالا امروز براي اينكه در دولت روحاني كارشكني شود، بهترين وزرا را به مجلس مي‌آوريد تا دولت را به حاشيه ببريد.
صداي شما
* حسنوند از تهران: خانم ابتكار به گفته شما تعطيلي مدارس و زوج و فرد از روي ناچاري است، لطفا بفرماييد آيا گشايش نمايشگاه‌هاي پربيننده كه باعث ترافيك سنگيني در محدوده اوين، دركه، شهيد چمران، مدرس و سئول و كشيده شدن بار ترافيك به ساير قسمتهاي بزرگراه مي‌شود هم از روي اجبار است؟‌اي كاش خود شما به اين مناطق مي‌رفتيد و از نزديك شاهد ترافيك و آلودگي شديد هوا مي‌بوديد. 
* اسماعيل حسيني از تهران: آقا از شما تقاضا دارم پيام من را بدون كم و كاست به چاپ برسانيد. پيام من خطاب به نمايندگان مجلس است. آيا نمايندگان در دولت گذشته مديران ناكارآمد از هر لحاظ را براي نمونه يك بار به مجلس فرا خواندند؟ حالا امروز براي اينكه در دولت روحاني كارشكني شود، بهترين وزرا را به مجلس مي‌آوريد تا دولت را به حاشيه ببريد. اما دولت با توكل به خدا و حمايت‌هاي رهبري و مردم كارش را دنبال خواهد كرد و برخي افراد به مقصد خود نخواهند رسيد. خوشبختانه مردم ما آگاه هستند. * يك مستمري‌بگير تامين اجتماعي: در حالي كه ما مستمري‌بگيران تامين اجتماعي حدود 550 هزار تومان حقوق مي‌گيريم و سازمان هم بدهي‌هاي سنگيني دارد، آيا از نمايندگان دريافت‌كننده نبايد پرسيد چرا پول گرفته‌ايد؟! 
* زارعدار از هشتگرد: از شهر جديد هشتگرد با شما تماس مي‌گيرم. شركت گاز هشتگرد چهار ماه است ما را منتظر گذاشته و مي‌گويد پيمانكار ندارد كه علمك بزند. نمي‌دانيم به كجا دردمان را بگوييم، آخر سر به شما پناه آورديم. 
* يك شهروند اردبيلي:‌اي كاش مسئولان وزارت بهداشت و ساير تصميم‌گيرندگان، تست بيماري ايدز را قبل از ازدواج جوانان الزامي كنند. 
نامه‌هاي شما
افزايش يك و نيم برابري عوارض شهرداري‌ها براي چيست؟ 
شهرداري تهران همه ساله از اواخر شهريور ماه اعلام مي‌كند كه مردم با پرداخت عوارض نوسازي و خدمات مديريت پسماند مي‌توانند ضمن برخورداري از 10 درصد جايزه خوش حسابي، در بزرگترين قرعه‌كشي اين سازمان شركت كنند و در اين راه تبليغات زيادي هم انجام مي‌شود. شهرداري تهران امسال در شرايطي اين تبليغات را به راه انداخته است كه هيچ اشاره‌اي به ميزان افزايش عوارض نمي‌كند و در بيشتر مناطق، قبض‌هاي عوارض را هم توزيع نكرده است. 
ما جمعي از اهالي منطقه 2 وقتي قبض‌هاي خود را از طريق الكترونيكي دريافت كرديم با يك مبلغي كه اصلاً با ميزان عوارض سال گذشته همخواني نداشت روبرو شديم و در هيچ ستون اين قبض‌ها، علت افزايش عوارض خدمات و پسماند مشخص نشده است و پس از دقت در قبض‌ها متوجه شديم كه در ستون عوارض نوسازي سالانه امسال براي يك ملك 114 متري مبلغ 992 هزار ريال و رقم بدهي يك ميليون و 437 هزار ريال ثبت شده است (اين تفاوت قيمت اصلاً براي ما قابل فهم نيست) كه پس از كسر 10 درصد تخفيف خوش حسابي مبلغ يك ميليون و 285 هزار ريال مطالبه شده كه با توجه به رقم قبض سال 91 كه 501 هزار ريال بود، بيش از يك و نيم برابر افزايش نشان مي‌دهد، ضمن اين كه عوارض پسماند هم از رقم 112 هزار ريال سال 91 به رقم 223 هزار ريال افزايش داده شده كه ظاهراً 100 درصد افزايش داشته است. 
ما جمعي از اهالي منطقه 2 از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران و شهرداري منطقه انتظار داريم كه در اين زمينه اطلاع‌رساني كنند و دليل افزايش عوارض امسال را توضيح دهند تا مردم از اين مسأله آگاهي پيدا كرده و تصور نشود كه مردم هر تصميمي را كوركورانه پذيرا هستند. از ساكنان منطقه 2 ـ تهران 
تظلم به رياست محترم قوه قضائيه 

عده‌اي از اعضاي شركت تعاوني مسكن كارگران كارخانجات پاكريس مهديشهر در استان سمنان مي‌گويند: در سال 1378 هيئت مديره وقت تعاوني تحت تاثير رئيس و مدير عامل كارخانه بدون مجوز قانوني زميني را كه متعلق به كارگران بوده و با پول كارگران مستضعف از بنياد مستضعفان خريداری شده بود را به مديران كارخانه واگذار كرد. هيئت مديره كه عوض مي‌شود متوجه موضوع شده و از دست مديران كارخانه و هيئت مديره قبلي تعاوني مسكن شكايت مي‌كند. علي‌رغم حاكميت در دادگاه اول از آنجا كه كارگران بدليل ورشكستگي كارخانه پولي براي پرداخت به وكيل خود نداشتند مديران با استخدام چند وكيل در دادگاههاي بعدي كه حدود 12 سال به طول مي‌انجامد حاكم مي‌شوند. وقتي كارگران جهت اعمال ماده 18 به وكيل خود مراجعه مي‌كنند وكيل مي‌گويد از دست من كاري بر نمي‌آيد. از آنجا كه كارگران پولي براي پرداخت به وكيل ندارند و با ورشكستگي كارخانه مبلغ مسكن خود را هم به زور توانسته‌اند تهيه كنند و با مشقت امورات خود را مي‌گذرانند از رياست محترم قوه قضائيه عاجزانه درخواست دخالت و اعمال ماده 18 را دارند.
جمعي از اعضاي شركت تعاوني مسكن كارخانجات پاكريس - مهديشهر استان سمنان