نوبخت: نامه وزرا به روحاني بايد مهر محرمانه مي خورد!

    نوبخت: نامه وزرا به روحاني بايد مهر محرمانه مي خورد!  15 مهر -94
درست است اقتصاد خری خمینی شیاد و اقتصاد جهادی – مقاومتی خامنه ای رمال به مرحله ی  بحرانی ورکود اقتصادی رسیده است که ناشی از تحریم ها می باشد . عجیب است که تاکنون اهداف پشت پرده ی برنامه ی هسته ای مخفی دنبال شده  واسرارش فاش نشده است . چون مردم نامحرم اند ودانستن حق شان نیست . اما عجیب است که معلوم نیست چرا اکنون سخنگوی دولت روحانی  اشاره کرده که می بایست نامه وزرا به روحانی  مهر محرمانه می خورد!

سخنگوي دولت تاکيد کرد: شايد اگر براي انتشار اين نامه با بنده مشورت مي کردند، توصيه مي کردم يک مهر محرمانه به اين نامه بزنند تا ما دچار برخي تحليل هاي نادرست نباشيم.
    
محمدباقر نوبخت سخنگوي هيئت دولت در نشست خبري با اصحاب رسانه که در ساختمان کوثر نهاد رياست جمهوري برگزار شد، با اشاره به جلسه استيضاح وزير راه و شهرسازي گفت: بنده از سوي دولت از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بابت اينکه مجددا به وزير راه و شهرسازي فرصت دادند تا منشاء خدمت براي مردم و کشور باشد، تشکر مي کنم.
    
وي افزود: اميدواريم در روز يکشنبه هفته آينده نيز نمايندگان مجلس تصميم تاريخي در خصوص برجام اتخاذ شود تا تحريم هاي ظالمانه اقتصادي که باعث مشکلات فراوان در کشور شده که البته با عزم و اراده مسئولان آثار سوء تحريم ها رفع شده با تصميمي آگاهانه زمينه اجراي برجام را فراهم کند.
    
سخنگوي دولت تاکيد کرد: اين نامه به مسئله کليت اقتصاد ايران معطوف نيست بلکه صرفا درباره بازار سرمايه و بورس است و اگر نامه را به دقت بخوانيم مشاهده مي کنيم که همه بندها و استدلال ها مربوط به بازار سرمايه است.
    
وي با بيان اينکه مطلبي که آقاي رئيس جمهور بابت خروج از رکود بيان کردند کاملادرست است، افزود: حتي اين 4 وزير هم موضوع خروج از رکود را قبول دارند. همچنين تبديل رشد منفي اقتصادي به بالاي مثبت 3 درصد و رشد اقتصادي مويد اقدامات دولت است. هر چند ما نيازمند رشد اقتصادي بالاي 8 درصد هستيم.
    
سخنگوي دولت در ادامه اين نشست درباره برخي استدلال ها که گفته مي شد يکي از علل نوشته شدن اين نامه عدم دسترسي وزرا به رئيس جمهور است، گفت: رئيس جمهور شخصا در روزهاي يکشنبه و پنجشنبه در جلسات تيم اقتصادي دولت حضور پيدا مي کنند تا برنامه ها و ديدگاه و نظرات اعضاي اين ستاد را استماع کنند.
    
نوبخت در ارتباط با اقدامات مربوط به رونق بورس تصريح کرد: سازمان مديريت راهکارهايي براي خروج از رکود در تير ماه 94 ارائه کرد. همچنين شما مي توانيد گزارش هاي دو ساله اخير بازار بورس را در سايت بورس مشاهده کنيد.آقاي روحاني از ما گزارش و برنامه مي خواهند تا بورس از رکود خارج شود.
    
به گزارش فارس سخنگوي دولت با بيان اينکه نامه 4 وزير به رئيس جمهور از سر خيرخواهي بود، گفت: اين نامه از يک گزارش فراتر نبود، گزارش 4 وزير طبيعي بود و شايد غيرطبيعي بودن ماجرا اين است که نبايد چنين نامه اي در رسانه ها منتشر مي شد.
    
وي در بخش ديگري از اين نشست تصريح کرد: شايد اگر براي انتشار اين نامه با بنده مشورت مي کردند، توصيه مي کردم يک مهر محرمانه به اين نامه بزنند تا ما دچار برخي تحليل هاي نادرست نباشيم.
    
نوبخت در پاسخ به اين پرسش که چرا دولت براي اجراي برجام به مجلس لايحه نداده است؟ گفت: ما به همکاران مان در اين رابطه نيازي به ارائه لايحه نديديم چون قانون مصوب مجلس در خصوص صيانت از دستاوردهاي هسته اي شاخص هايي را بيان کرده است که قرار شد شوراي امنيت آن را رسيدگي کند و طبيعتا بعد از اتمام کار رسيدگي نتيجه نهايي اعلام مي شود.
    
وي ادامه داد: اين سوال مطرح شد که گزارش کميسيون ويژه مجلس در مورد برجام در داخل مجلس و يا بيرون از آن تنظيم شده است؟ پاسخ اين است که ما به اين مباحث ورود نمي کنيم. مقام معظم رهبري فرمودند که مجلس کنار نباشد و رسيدگي کند ما هم خويشتن داري کرديم و خوشحال شديم و حتي مقامات مسئول دولتي نيز گزارشاتي را به کميسيون برجام ارائه کردند. بعد از اين گزارش نيز طرح دو فوريتي به مجلس ارائه شد که يک فوريت آن به تصويب رسيد. از مجلس و کميسيون امنيت تقدير مي کنيم که بلافاصله اين طرح را مورد رسيدگي قرار داده و کليات و جزئيات آن تصويب شد. طبيعتا با تصويب مجلس در هفته آينده مي توان نسبت به برجام تصميم گيري کرد و نبايد فراموش کنيم که حتي يک روز تاخير در اجراي برجام خسارت زياد اقتصادي وارد مي کند، منتهي ما خويشتنداري و مدارا کرديم چون معتقديم مجلس و فرزندان ملتي همچون ما نگران وضعيت اقتصادي هستند و بايد در زمان لازم رسيدگي ها را انجام دهند.
    
سخنگوي دولت درباره تهيه لايحه برجام تاکيد کرد: نيازي به ارائه لايحه بابت برجام نيست و ان شاءالله در جلسه روز يکشنبه نمايندگان در اين خصوص تصميم گيري خواهند کرد.